Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

ik word gek

• 28 juli 2016
  • 4 reacties
  • 125 Bekeken

Heey allemaal, ik ben 14 jaar en ik zit echt niet lekker in mn vel..
Mijn zus is verslaafd aan afvallen en is heel erg precies.
Mijn broertje is verslaafd aan gamen waardoor hij veel agressief is en mijn ouders worden daar kwaad om..
Ze denken hier thuis dat ik niks kan ik mag alleen de vaatwasser doen maar de rest kan ik niet zeggen ze
zo kan ik toch nooit zelfstandig worden?
Ik wil gewoon dat ze mij gaan begrijpen en dat het weer gezellig word thuis
wat moet ik doen?
help me please:(
XXX mij

4 reacties

Reputatie 6
Hoi,

Ik denk dat jullie eens allemaal met elkaar moeten gaan praten en alle spanningen uitspreken. Is er een familielid waarmee jullie allemaal wel een redelijke band hebben? Zodat die kan bemiddelen?

Sowieso moet je gaan praten, anders komt niemand verder.

Je zus is verslaafd aan afvallen, bedoel je dat in de zin van anorexia? Of is ze gewoon steeds bezig met een dieet? Daar zit namelijk een verschil tussen.

Dan is je broertje gameverslaafd, echt verslaafd, of vind die het gewoon leuk? Dat je agressief wordt van een game betekent niet dat je verslaafd bent. Het kan wel dat de game fout is. Ik weet niet hoe oud je broertje is, maar al hij 18 jaar en ouder games speelt, dan moet hij daar denk ik mee stoppen. (Dingen als gta en call of duty)

Ik hoop dat je er wat aan hebt,

Pin
Hoi Forever Hope,

Ik sluit me helemaal aan bij wat Pin zegt! Praten is het enigste wat je kunt doen. Zo kunnen je ouders ook begrijpen wat het met jou allemaal doet. In de titel zeg je dat je gek word, dat betekend dat het best wel diep bij jou zit. Misschien is het een idee om een tijdje bij een familie lid of vriend te gaan wonen. Zo kun je een beetje tot jezelf komen.

Naar de huisarts gaan is ook een optie. Je zou daar een gesprek kunnen krijgen en aan kunnen geven dat je niet lekker in je vel zit. De huisarts kan je dan doorverwijzen naar een psycholoog. Op deze manier kun je ook je verhaal kwijt en een beetje sturing krijgen over hoe je dit het beste kan aanpakken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes met alles!

Liefs ❤️
Hey,

Misschien kun je er met een vriend(in) het erover hebben. Misschien dat dat oplucht. En wie weet weet diegene ook wel een oplossing.
Ik denk dat het wel verstandig is om het er met iemand over te hebben.
Misschien zou je het je ouders duidelijk kunnen maken dat je er mee zit? Misschien dat je een brief kunt schrijven en dat je kunt zeggen dat als er niks gebeurd je naar een familielid of een vriend gaat zoals help each other al zei. Hopelijk worden ze dan een beetje wakker.

Heel veel succes!!!

Reageer