Vraag

Ik wil weg lopen en een weeskind worden zodat niemand mij meer vinden kan

  • 26 February 2018
  • 8 reacties
  • 124 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Eigenlijk gaat dit niet aleen over mn gevoel maar ook over andere onderwerpen maar je kan er niet een paar kiezen en merendeels gaat het over hoe ik me voel ik ben verhuisd naar een ander land ik ga naar een Nederlandse school op zaterdag aleen en de weekdagen naar een andere school dus voor die Nederlandse moet je lei veel betalen en me mama kan niet alles betalen precies waneer ze geld heeft laat ze mij dit jaar pas praten met mijn vader ( eerder mocht het niet en mocht ik niet eens naar Nederland op vakantie en me mama liet me mijn fam voor 3 jaar niet laten zien en vrienden die meer als een fam voelen dus zoals ik zij zoals het niet betalen oke mn vader kan ook betalen dat kan maar mij dringen tot geld vragen zodat zij haar schulden kan afbetalen en dan heb ik nog dat als mn moeder geen geld verdiend dat ze mij slaat omdat ik zogenaamd moet schoonmaken ze laat me het hele huis schoonmaken en ik haat het en het doet niet meer pijn ofzo ik ben er gewend aan maar ik haat het als ze scheld ik ga niet de scheld woorden schrijven anders word deze topic mischiem verwijderd Ik vind het ook niet leuk want ik heb niet echt vrienden ik heb er maar 1 heel erg close maar die kan mij niet echt snappen ze is een beetje dom en weet nie hoe ze er mee moet omgaan maar ze helpt me wel door aan mij mama te vragen of ik naar buiten mag gaan en dan kan ik voor even weg zijn van haar er zijn nog meer dingen maar het duurt echt lang om dit allemaal te schrijven (mijn leeftijd is 15 btw) en ik verveel me zo erg dus ik wou wat nieuw uitproberen dus ik heb een sigaret gerookt maar het is niet lekker en ook shisha gedaan naar dat is ook niet zo "lekker" zoals andere mensen dat vinden en zoals mijn moeder haar stress op mij verlost moet ik ook iets doen mij volgende plan is alcohol proeven en shots want ik wil weg gaan dat zou kunnen mn eigen dood faken en dan naar een ander land mischien naar ik wil in Nederland studeren en ik heb best een hoog niveau vind ik dan 😛 (vwo) maar als ik weg ga kan ik mischiem noot meer in Nederland studeren en ik kan niet bij mn vader zus broer wonen andere familie ook niet en wil ik niet kan niemand mij mischien naar advies geven want ik wil of mijn moeder terugslaan maar dat is respectloos en ik vind het gewoon zielig en niet waard ik haat haar echt met mn heel hart en ze is gewoon nep ugh sorry alweer het is echt lang geworden dus ik stop maar.

8 reacties

Hoi!

Je voelt je niet fijn thuis. Je bent naar een ander land verhuisd, waar je één dag per week naar een Nederlandse school gaat. Die verhuizing, zowel van land als van school, is ingrijpend, en het is normaal dat je daar stress van ervaart.

Je moeder mag zich niet zo gedragen. Jouw slaan en heel veel huishoudwerk geven is onaanvaardbaar, en kan in geen geval een positieve invloed hebben op jouw opvoeding.

Je moeder houdt je weg van je familie. Daar heeft ze geen enkel recht toe, en je hebt gelijk dat je daar boos om bent. Geldproblemen kunnen de situatie lastiger maken, maar dat je moeder je dwingt om geld te vragen aan je vader voor haar schulden, kan echt niet.

Is er een mogelijkheid dat je terug naar Nederland kan komen? Kun je bij een familielid of een vriend(in) wonen? Een internaat is ook een mogelijkheid.

Roken is niet de oplossing. Het maakt de situatie niet beter, en kost ook nog eens geld.
Begin niet met alcohol. Je kunt eraan verslaafd raken, en dan heb je er een probleem bij, terwijl er geen problemen zijn opgelost.

Je moeder terugslaan is geen goed idee. Hoe frustrerend de situatie ook is, met geweld heeft nog nooit iemand iets zinnigs bereikt. Heb je iemand die met je moeder kan praten, die jouw standpunt verdedigt? Misschien is je moeder zo gefocust op haar eigen zorgen dat ze die van jou niet ziet, en een goed gesprek kan haar ogen doen opengaan.

Je eigen dood faken is geen goed idee. Het is heel lastig, en alleen professionals komen ermee weg. De politie is slimmer dan je denkt, en je hele leven op de vlucht zijn voor de politie lijkt me ook niet fijn.

Groetjes
x
Nee mijn vader heeft ren nieuwe group en zij wilt niet dat ik bij gün kom wonen anders gaat ze problemen maken en met mijn murder valt niet te praten als ik zeg wat ze mij aandoet dan slaat ze mij als ze gewoon dondersgoed weet dat ik gewoon gelijk heb en vandaag heeft ze meer geslagen en ik heb blauwe plekken en een bult op mn hoofd en heb gespijbeld
Sorry mn telefoon corrigeert alles
(Sorry mn telefoon corrigeert alles wat ik schrijf)mn stiefmoeder wil niet dat ik bij hun kom wonen anders gaat ze problemen maken
Hoi,

Ik denk dat het beste wat je kunt doen is denk ik naar de politie gaan. Als je ze vertelt wat je hier vertelt, kunnen ze je simpelweg niet terug naar huis sturen, omdat het daar onveilig is. Als het goed is gaan ze dan een andere plek voor je zoeken waar je kunt verblijven. Ik weet niet precies hoe het gaat, want ik weet ook niet in welk land je woont.

Wat je moeder doet is gewoon niet normaal en niet veilig, het is geen situatie die je zelf kunt oplossen, dus het beste haal je er hulp bij.

Roken en alcohol zullen je problemen niet oplossen, slechts verergeren. Begin er dus alsjeblieft niet aan!

Ook weglopen gaat je niet verder helpen. Je zegt zelf al wat er allemaal niet meer zou kunnen als je dat doet. Er liggen heel veel kansen voor je open, alleen ziet het er nu wat minder mooi uit. Dat betekent niet dat het straks niet meer mooi kan zijn!

Gr. Pin
Maar ik wil niet in dit land blijven ik haat het hier ik wil terug naar Nederland en de politie hier is nutteloos want er zijn zelfs moordenaars en verkrachters die op het nieuws zijn gekomen en ze zijn vrijgelaten dus aleen maar met mishandelen zonder bewijs
doen ze niks en dan wordt het nog erger
Oké, je wilt dus naar Nederland. Heb je een Nederlands identitietsbewijs? Zo ja, dan kun je naar de Nederlandse ambassade in het land waar je bent of je kunt het contacteren. Wellicht kunnen zij jou helpen.

Ik heb even gegoogeld en op de site kan ik het niet echt terugvinden, maar ik denk dat dat ook komt omdat jouw situatie niet zo veel voorkomt. dit is de site van de overheid waar je als het goed is contactinformatie kunt vinden.

Ik hoop dat dit een optie is,
Gr. Pin
Ja ik heb een Nederlandse paspoort en dankjewel ik ga het proberen.

Reageer