ik wil weg lopen

  • 17 January 2022
  • 3 reacties
  • 51 Bekeken

Badge

Ik wil weglopen en dan suciadalen dingen doen ik wil er hulp me om die gedachten weg te halen


3 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Ik wil weglopen en dan suciadalen dingen doen ik wil er hulp me om die gedachten weg te halen

hey,

wat jammer dat je je zo voelt.

vreemd dat niemand hier op reageert want je hebt idd wel hulp nodig. 

is er iemand op school  dat je kan helpen? 

hoelang heb je al last van deze gedachten? 

het is sws een moeilijke tijd dus je bent niet de enige met deze gedachten. 

weglopen en zm is nooit de juiste oplossing. 

je laat je familie enz in de steek en soms lijkt het alsof het hun niet boeit maar dat is wel zo geloof mij maar. soms weten mensen gewoon niet hoe dat te tonen. ik zal je aanraden om hier met iemand over te praten die je vertrouwd of online een babbel te doen. 

 

hopelijk ben je ok en goed dat je toch voor hulp zoekt! trots op je dat is niet altijd gemakkelijk!

 

mvg

celina_hehe

Heyy @Ik_wil_weglopen 

 

Weglopen om suïcidale dingen te doen is natuurlijk niet een goed idee. Het leven kan er soms erg donker uitzien, maar er is licht aan het einde van de tunnel. Ook bij jou! Zelfmoord is echt niet de goede oplossing voor je problemen. Kan je ons misschien nog wat meer vertellen over hoe je je voelt?

Ik raad je af om weg te lopen van huis. Dat is namelijk gevaarlijk voor jezelf en het zal ook heel veel zorgen opbrengen bij je vrienden/familie. Er zijn namelijk echt mensen die om jou geven en die van jou houden!

 

Omdat je aangeeft dat je suïcidale dingen wilt doen wil ik je vertellen over de zelfmoordpreventie 113.  Daar kan je 24/7 mee bellen of chatten als je je verhaal anoniem met iemand wilt delen en als je hulp wilt zoeken. De mensen bij 113 zijn erg aardig en kunnen je denk ik goede ondersteuning geven. Het telefoonnummer van 113 is 0800-0113.

De Kindertelefoon staat ook iedere dag tussen 11:00 en 21:00 voor je klaar. Je kan met hun bellen op het nummer 0800-0432 of met hun chatten en de mensen daar kunnen je ook hulp aanbieden.

 

Je geeft aan dat je hulp wilt om van deze gedachtes af te komen. Misschien durf je met iemand in je omgeving te praten over wat er in jou hoofd rondspookt. Heb je iemand die je vertrouwd en waar je je veilig voelt? Je kan praten met bijvoorbeeld je ouders, mentor of de huisarts. Als praten je niet goed lukt of als je dat erg eng vindt kan je ook een briefje/berichtje sturen naar een vertrouwd iemand waarin je uitlegt hoe het met je gaat.

 

Sterkte!

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 3
Badge

Hi, wat erg dat dat zo is!
Praat er met iemand over, maakt niet uit wie het is.
Dit kan natuurlijk ook de kindertelefoon zijn.
Het kan heel vervelend voelen dus het beste is om die gevoelens van je af te praten.
Wat Celina_hehe ook al zei: het is nooit de goede oplossing om weg te lopen of zm te plegen.
  
Ik wens je veel sterkte en succes! 
 

Reageer