Ik wil verandering in mijn leven brengen maar hoe?

  • 19 February 2019
  • 5 reacties
  • 155 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey, zoals je ziet aan de titel wil ik verandering aan mijn leven brengen. Het is niet dat het nu super slecht met mij gaat maar meer dat ik tips wil.

Ik ben nu 16 jaar oud ik zit op het mbo. Ik ben laatst ontslagen bij mijn werkgever en heb bijna geen geld om mijn telefoonabonnement te betalen. Mijn ouders zijn niet de rijkste en zijn ook gescheiden. Mijn vader geeft mij nu en dan wel wat geld maar betaald voor de rest ook geen alimentatie of iets dergelijks dus mijn moeder moet alles uit haar zak betalen. Ik heb ook nog een broer van 22 die psychotisch is en alles doet wat hij wilt waar wij ook geen controle over hebben. Hij is 22 en gaat vaak naar de sportschool dus fysiek kunnen wij hem niet aan en zijn dus een beetje bang voor hem. Hij heeft al 4x achter elkaar een psychose dit is zijn 5e keer. Vooral ik en mijn broertje willen hem graag uit huis hebben en dat hij zelf een plekje vind. Mijn moeder slaapt op de bank omdat er geen andere plek is. Mijn broer betaald ook niks aan mijn moeder voor eten en zit altijd maar te klagen en gebruikt drugs. Aangezien hij medicijnen krijgt voor zijn psychose denkt hij dat hij weer kan blowen en andere drugs kan gebruiken. Hierdoor is hij weer in een psychose geraakt. Mijn moeder wilt ook dat hij zijn eigen plekje vind maarja wij zijn dus met z'n alle wel een beetje bang voor hem.

Dit is iets waar ik zelf wel een beetje mee zit aangezien mijn moeder ook schulden heeft en soms geen eten kan kopen en maken. Aangezien hij zelf evenveel verdient als mijn moeder met zijn uitkering vinden niet alleen wij (Mijn moeder, mijn broertje mijn andere broer maar ook mijn vader) het zielig voor mijn moeder.

Dit is iets wat thuis gebeurt en waar ik misschien wel wat "hulp" mee kan krijgen. Ik zelf heb er niet heel veel last van aangezien ik veel op mijn kamer zit en zit te gamen of youtube kijk. Ik heb ook best wel weinig vrienden. Ik heb maar 1 vriend die redelijk dichtbij woont en dat is ook nog 10 km verderop en ik spreek hem alleen op school aangezien wij andere interesses hebben (doen wel de zelfde opleiding maar hij vind uitgaan en bier drinken heel leuk en ik niet perse).

Ik heb niet perse "geen" vrienden. Ik bedoel ik ben wel bevriend met de hele klas en iedereen vind mij wel aardig en ik hun ook wel maar ik heb niet echt vrienden waar ik mee kan praten en gewoon chill mee kan zijn.
Genoeg over mijn gevoelens en dat soort gedoe.

Ik wil ook graag gaan sporten maar ik heb de motivatie er niet voor. Ik wil heel graag een atletisch gespierd lichaam hebben met een sixpack en gewoon een strak lichaam. Ik vind het alleen moeilijk om er mee om te gaan aangezien ik niet bepaald veel geld heb om bijvoorbeeld naar de sportschool te gaan. Op het moment dat ik dit schrijf is er ook een verbouwing aangezien er asbest wordt weggehaald. Nu moet alles van zolder en zit er heel veel troep in mijn kamer. Dus sporten kan thuis ook niet echt.
Ik zou graag oefeningen willen weten wat ik kan doen voor bijvoorbeeld een sixpack (het liefst train ik alles aangezien ik best dun ben.
Ik wil ook graag een ander kapsel aangezien ik nu echt een vogelnest op mijn hoofd heb zitten.

Ik zou ook graag oefeningen willen weten wat ik kan doen voor bijvoorbeeld een sixpack (het liefst train ik alles aangezien ik best dun ben

Ik zou ook graag een eet patroon willen hebben en gezond gaan eten. Ik eet eigenlijk nooit echt gezond. Het enige wat echt gezond is wat ik de afgelopen week heb gegeten is fruit maar dat hebben wij niet zo vaak en als wij het hebben dan is het meestal al meteen op.

Kortom, ik ben op zoek naar verandering, aar ik weet niet zo goed hoe, of waar te beginnen.

Nou ik denk dat ik genoeg heb verteld over mijzelf en als ik iets vergeten ben zal ik nog wel een reactie achter laten. Ik zou graag wat "antwoorden" willen op sommige vragen als dat niet teveel gevraagd is na zolang stuk tekst.


~Chocolate Milk

5 reacties

Als eerste, ik houd je zeker op de hoogte! Dat met mijn broer wordt nog wel wat aangezien hij toch naar niks luisterd en naar instanties ook niet dusja beetje lastig. Vorige keer toen hij in een psychose zat toen kreeg hij de kans om op begeleid wonen te gaan maar op het laatste moment had hij dat geanuleerd dusja. lastig maar ik hoop dat hij snel zijn eigen plek heeft.

Dat ik (bijna) geen geld meer voor mijn telefoonabonnement heb dat komt denk ik wel goed ik krijg nog 1 keer uitbetaald en ga alles op een spaarrekening zetten waar ik mijn geld houd voor mijn abonement. Ik heb al gesolliciteerd bij 2 winkels. Ik ben voor 1 niet aangenomen en voor die andere moet ik nog wachten op een reactie dus hopen dat het lukt.

Ja mijn moeder heeft schuld en het gaat wel steeds beter maarja extratjes zijn altijd welkom. Ik denk niet dat een instantie nodig is aangezien ze het zelf al aan het oplossen is maar het heeft gewoon tijd nodig omdat geld niet zomaar op je af komt vliegen. Huur gaat mijn broer niet betalen heeft mijn moeder ook al uitgelegd aan hem dat hij moet betalen en dat hij het goed heeft dat hij hier voor niks werkt. Hij zei dat als hij zijn schulden heeft betaald dat hij dan zou betalen. Hij heeft dus zijn schulden al een tijdje geleden afbetaald maar hij wilt mijn moeder niks betalen dusja lastig. afkick centrum word het ook niet aangezien hij medicijnen krijgt tegen de psychose en daardoor denkt hij dat hij drugs kan gebruiken zonder dat er problemen bij komen.

Ik wil ook sporten en op het moment is er geen ruimte in het huis omdat er heel veel troep van zolder nu door het huis staat omdat het dak eraf is vanwege asbest. maar dat is over een paar weken ook weer over. Hardlopen kan wel ja moet ik nog ff een route vinden en bedenken. Op internet voor oefeningen bekijken zal ik doen als jij of iemand anders nog oefeningen heeft hoor ik het graag. en als ik weer een baantje heb (zo snel mogelijk hoop ik) dat ik dan misschien een abonnement bij een sportschool kan afleggen maar dat zie ik dan wel. ik houd het nu wel op een beetje hardlopen push-ups planken etc.

Wij kregen voor een half jaar voedselbank maar het probleem is dat mijn moeder daar weer te veel voor verdient en omdat mijn broer met de psychose nog in huis woont krijgt ze geen toeslagen etc omdat hij ook mee kan betalen maarja dat doet hij niet dus dat is ook best wel irritant.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt naja vast wel zo niet dan niet.

~Chocolate Milk
Hey,
je hoeft je absoluut niet te verontschuldigen na zoโ€™n lange tekst,

wat lastig met je broer, ik snap wat je bedoelt want ik heb in een soortgelijke situatie gezeten.
ik snap dan ook heel goed dat jullie allemaal een beetje bang voor hem zijn, aangezien mensen aan de drugs vaak niet weten waar ze mee bezig zijn (ook ervaring mee).

maar klaar over mij, want ik ben hier om JOUW te helpen.

je verteld dat je je baan kwijt bent, en daardoor je telefoon abonnement niet meer kunt betalen.
misschien word het dan tijd om nieuw werk te zoeken.. misschien werken in een supermarkt, of des noods een krantenwijk.

verder zeg je dat je meer wil sporten,
daarvoor hoef je natuurlijk niet perse naar de sportschool. Je kunt gaan hardlopen bijvoorbeeld. Ik zou dan rustig beginnen en steeds langer gaan.
Maar je kunt ook opdrukken, sit-ups doen en noem maar op. Op internet zijn ook een heleboel oefeningen te vinden. Verder kun je ook een sportmiddel kopen zoals bijvoorbeeld zon fiets. (Voor binnen, zon ding waarop je moet trappen zonder dat je vooruit komt). Zulke sportaperaten zijn vrij goedkoop bij kringloop winkels.

Verder zeg je dat je moeder vrij weinig verdient, schulden heeft, en dat jouw broer gratis bij jullie leeft.
er zijn veel organisaties die hulp kunnen bieden met de schulden oplossen, en jouw moeder helpen met geldzaken. Mijn ouders hebben dat ook. Wij van de organisatie; leger des Heils. Maar mijn broer heeft hulp gekregen met zijn schulden (enorme geldbedragen) door organisatie Novalink. Nu heet Novalink geloof ik Link Asset Services.
dit kun je je moeder voorleggen want dat kan wel degelijk helpen.
verder kunnen jullie proberen uit te leggen dat jouw broer huur moet betalen. Dat is niet raar, mijn broer moest dat ook. Maar het gaat nu niet over mijn broer natuurlijk.
Verder kan een gezinscoach misschien helpen. Deze persoon bespreekt de problemen onderling in het gezin met jullie, en daarnaast kan iedereen hun verhaal bij haar of hem kwijt.
verder is het misschien slim om jouw broer naar een afkick centrum te sturen. Jij of je moeder kan hem ook opgeven voor een programma als verslaafd. Klinkt misschien heftig, maar mijn oom is ook opgegeven voor dit programma en het heeft wel degelijk geholpen. Zijn vrouw en kinderen waren ook bang voor hem. Misschien heb je de aflevering gezien, zijn naam is Gert, en hij had een drankverslaving.

over het gebrek aan voedsel, misschien is de voedselbank een oplossing?

ik hoop dat je hier wat aan hebt,
houd je me op de hoogte?
xx A๐Ÿ’–
Hey,
wat een lastige situatie!

Om je telefoon abonnement te houden kun je idd het beste weer een baantje zoeken. Maar ik zag dat je al had gesolliciteerd, dus dat komt vast goed.

Over de rest van de situatie met je broer kan ik niet heel veel zeggen. Daar heb ik geen ervaring mee, sorry.

Ik hoop dat het goed komt
Succes!

liefs,
Xxjee
Ja klopt lasitge situatie maarja dat komt zeker goed!

Ik heb inderdaad al gesolliciteerd en dat gaat ook wel lukken, heb al werkervaring dus alleen maar plus puntjes toch? haha

Ik had het gister met mijn moeder over haar schuld en ze zei dat ze over een paar maandjes (rond de 4 maanden ofzo) weer helemaal schuldvrij is. Omdat mijn vader ook al een paar jaar geen alimentatie heeft betaald en er achter aan gaat krijgt ze dat bedrag waarschijnlijk ook nog. dus financieel gaat het ook de goede richting op.

Mijn moeder was ook van plan om ongeveer over 2 jaar te verhuisen dan ben ik namelijk 18/19 voor huisje met 3 slaapkamers voor mij mijn broertje en mijn moeder dus dan moet mijn broer maar zelf een plek zoeken. Hij is al volwassen genoeg dusja. maar het gaat de goede kant op!

~Chocolate Milk
Hey,
ik ben echt superblij voor je, dat het eindelijk de goede richting in gaat.
ga zo door!

verder vroeg je om oefeningen voor thuis ivm het sporten.
ik heb er wel een paar;
Squats, Sit-ups, hardlopen, leg lifts, planken, en push ups.
ik hoop dat je hier iets aan hebt..

als je verder nog vragen hebt, ik ben hier๐Ÿ™‚

Xx A๐Ÿ’–

Reageer