Vraag

ik wil niet ouder worden

  • 20 August 2016
  • 8 reacties
  • 1818 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik weet dat hier al een topic over is geweest heel lang geleden maar ik wilde het er graag nog eens over hebben. Ik ben een meisje van 15, vrolijk en blij blablabla. Maar sinds ik 15 ben geworden voelt 16 eng dichtbij, ook al duurt dat nog 11 maanden. Maar ik wil geen 16 zijn. 16 klinkt oud. 16 klinkt alsof je voor jezelf moet kunnen zorgen. 16 klinkt... Weet ik niet.

Ik heb sinds mn 14e het gevoel dat ik niet ouder wil worden. Ik wil heel graag "klein" blijven. Ik ben niet zozeer slecht in verantwoordelijkheid, ik hou er alleen niet van om het te hebben. Als mijn ouders geen regels maken weet k serieus niet hoe laat ik zou gaan slapen of wanneer ik zou eten. Ik weet niet wat ik later wil worden. Ik kan er met mn hoofd niet bij dat ik ooit ga trouwen en zelf kinderen ga krijgen. Pleaase heeft iemand tips om hiervan af te komen?
Xxx lies123

8 reacties

hey ik ben 16 wil je nu zeggen dat ik oud ben? het duurt nog 4jaar voordat ik 18 ben, volwassen volgens de wet en dan ben je ook nog lang niet oud haha dus... je stelt je aan
(Je bent 16 en het duurt nog 4 jaar totdat je 18 bent?.... ALLLLRIGHT)

Ikzelf deal helaas ook met wat negatieve gevoelens over het ouder worden. Ik ben een week geleden 16 geworden en ik voel me nog als 12. 'Beslis nu wat je later wilt gaan doen met je leven.' Maar wat nou als je nou erg spijt krijgt van je keuze? Dan zit je er je hele leven mee. Veranderen van keuze is immers er moeilijk. Verantwoordelijkheid is heerlijk. *kuch*
Helaas hoort dit bij het ouder worden en er is geen medicijn tegen opgroeien. Maar bedenk eens wat van voordelen het heeft. Je hoeft niet perse naar je ouders te luisteren, maar voor goede raad gaan de meeste mensen terug naar hun mams of paps. Ook als die er niet meer zijn hoef je nog niet alleen te zijn. Je ontmoet nieuwe mensen, sommige met wie je misschien de rest van je leven samen zal zijn. Luister naar goede raad van anderen.
Maak je niet zo veel zorgen over de toekomst. Het is nog ver weg, maar af en toe er over nadenken kan geen kwaad als je maar niet gaat piekeren 😉 Het is je ouders en bijna alle volwassenen ook gelukt dus waarom zal jou het niet gaan lukken?
zei ik 4 ik bedoel 2 hahaahaha HERPY DERP
True maar 16 zijn volet voor mij als een stap dichter bij een gelukkiger leven. Soms kan je toekomst er alleen maar beter op worden en dat is leuk om je erop te verheugen.
Ik zat hier vroeger ook erg mee rond 14/15 en ben nu 18 en heb het juist omgezet in dat ik gewoon wil reizen, geen gezeik kwa politiek of van andere omdat je jezelf bent. Gewoon reizen met me 2 beste maten...
Nou ik vind 16 natuurlijk niet ronduit oud hoor, @ijsthe
Ik heb dat ook erg gehad, en nog steeds wel soms. Maar wat betreft dat je nog niet weet wat je wilt worden etc. dat komt allemaal echt vanzelf. Ik wist het ook pas tijdens mijn eindexamens, en stel dat je het dan nog niet weet, dan neem je lekker een tussenjaar. Maak je niet te druk en probeer bij het hier en nu te blijven en te genieten van dat je nog 11 maanden 15 bent. Er is niks vervelends aan ouder worden. Ik ben inmiddels 20 en deze leeftijd bevalt me ook prima.
Hey, ik weet dat dit bericht al een jaar oud is. Maar wou hier toch nog even op reageren 🙂 zelf ben ik 17 en kamp ik met identiek hetzelfde probleem. Ik ga naar het zesde middelbaar binnenkort en voel me daar niet 100% goed bij, omdat ik mezelf nog niet zo volwassen voel. Je moet hier zeker met iemand over praten die je hiermee kan helpen (ouder, leerkracht, enz..) zij willen naar je luisteren en eventueel je helpen je gedachten te veranderen. Ik hoop dat alles momenteel beter gaat 🙂

Reageer