ik wil niet meer

  • 18 June 2019
  • 1 reactie
  • 106 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,

Kan iemand mij alsjeblieft helpen?..... Ik kan echt niet meer....

Zoals jullie misschien al eerder hebben gelezen ben ik best depressief. Ik heb nu geen hulp en zie de praktijkondersteuner pas weer over een maand. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Het enige wat me een beetje staande houd zijn mโ€™n vrienden, maar ik ben bang om ze pijn te doen en ze dus te verliezen.
Ik ben zo moe, en zie het echt niet meer zitten. Ik heb al zoveel plannen gemaakt en ik weet zeker dat als ik een keer mezelf verlies, ik ze ook echt uitvoer.
Ik weet het echt niet meer... ik wil echt zelfmoord plegen.... ik ben op...

1 reactie

Hallo Brown Eyes!

Wat heftig! Ik heb hetzelfde gevoel. Ik durf ook niks meer te doen ook al probeer ik van alles wat en zit ik vast in het leven. Maar alle wegen lijden naar Rome. We zitten de 21e eeuw. We horen dingen enzo. Maar luister asjsblieft niet naar andermans mening. Negeer negatieve mensen, ook al is het je familielid. Hou je grenzen goed bij, zeg dat je even niet leuk vind dat diegene zo doet. Lekker ontspannen, vergeet de verleden tijd, zoek naar afleiding, ga desnoods naar buiten. Het leven is niet zoals het is. Als je meditatie oefeningen doet, zoals yoga of ademhalingsoefening, heb je een helder hoofd en dan kan je ook beter plannen. Ook is gewoon belangrijk om met mensen te praten. Ze letten niet op je. Je hebt je eigen mening, visie. Kijk wat jij belangrijk vind. Elke dag leer je van je fouten en leer nieuwe dingen. Mensen willen je graag helpen. Ik zeg 'doe wat JIJ wilt.' Je doet het niet voor een ander, maar voor jezelf. Kijk ook niet terug in het verleden, maar in het nu en heden. Hou desnoods een dagboek bij of ga lekker even hardlopen of sporten. Ondertussen moet je wel meebewegen.
Ik weet dat het vervelend is om te wachten, maar dat hebben we allemaal. Tis ook keiharde waarheid. Als je zegt van 'het hoeft niet meer die afspraak kan je ook wel afmelden'. Ik zelf heb geen idee hoe je dat moet doen. Je kan ook een stappenplan maken hoe je verder positief wilt gaan of hoe je beter wilt plannen. Schrijf alle doelen op wat je wilt.
En het belangrijkste is ' hou van jezelf'.


Het is normaal voor ons jongeren dat we niet kunnen plannen en dat alles tegen zit, maar aan alles komt een einde. Ja we hebben emoties. Ups en downs horen erbij. Anderen oordelen is ook niet fijn. Behandel een ander hoe jij jezelf ook wilt behandelen. Wees gelukkig voor een ander.

Kijk in de spiegel en zeg 'ik ben een mooi meid, ik hoef daar niet voor me te schamen' ofzo.
Elke dag goede oefeningen doen zodat je weer op het pad bent. Let op: leven bestaat uit vallen en opstaan. Meer naar buiten voor beter resultaten.
Niemand is perfect. Onthou dat. Wees lief voorjezelf en voor een ander. Als je niet voor jezelf zorgt, zorg je ook niet voor een ander.
Je bent zelf de baas over het leven.
Ga lekker huishouden met muziekje erbij.
Je kan naar muziek luisteren. Ik heb daar tip voor. BTS (als je hun kent) is jou perfecte plaatje.
Doe ieder geval iets waar jij je prettig erbij voelt.
Lach elke dag. Ook is het nep. Nobody knows about you.
Begin een blog of vlog.


Sochicken site is het perfecte voorbeeld voor vooruitgang.
Of Happinez site.
Proudtobeyou site.
Je kan ook naar 113 site gaan dat hun willen helpen.
Een psycholoog ofzo.
Als het niet anders kan, kan therapie voor je werken. Tis wel wat persoonlijks voor iedereen.
Misschien de huisarts kan je helpen. Het is een vertrouwspersoon. Of op de dokterssite.
Everything is possible

Als je klachtdn heb over je praktijkondersteuner kan je altijd melden op de site.
Als je op school problemen hebt dan is het belangrijk om over te praten.
Je mentor kan helpen.
Je moet eigenlijk best trots op jezelf zijn. Alleen maar denken over dingen heeft geen zin๐Ÿ˜‰
Je komt met je leeftijd. Werk aan je zelfvertrouwen. Aan je uiterlijk. Life is better without breath. We leven om te ademen.


Take care of yourself ๐Ÿ’œ
Life is journey.
Dream to happiness.
Ik hoop dat ik voldoende info heb gegeven.

Reageer