Vraag

Ik wil niet meer

  • 22 March 2018
  • 2 reacties
  • 87 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ja, ik wil niet meer…
Van mij hoeft het allemaal niet meer niemand die het boeit als ik er niet meer ben niemand geeft om me en anders laten ze dat niet merken. Ik ben er altijd voor mijn vrienden heb alles over voor ze maar als ik ze nodig heb zijn ze er niet voor me… mijn ouders, ik mag niks van ze. Ja ze zijn zeker bezorgd veels te veel. Het boeit ze niet en ze houden niet van me. Als ik iets leuks mee maak, bijvoorbeeld dat ik met mijn vrienden iets doe en het dan wel gezelig hebben wil ik nog steeds weg, weg van hier gewoon naar een grafkist. Ik wil mezelf wat aan doen maar ik weet niet hoe en ik durf het niet…

2 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Heftig om te lezen dat je nu geen andere weg uit ziet.

Misschien zijn je ouders wel heel streng, maar dat betekend natuurlijk nog niet dat ze jou niet mogen.

Denk er is aan dat jij in die kist ligt, denk je dan echt dat er niemand wat om jou gaf? Ik denk van wel. Je ouders zullen zo ontzettend verdrietig zijn, als ze het hadden geweten hadden ze jou kunnen helpen naar een uit weg.

En ik weet dat vele andere mensen dat ook denken. Ik durf ook te wedden dat je eigenlijk niet dood wilt, maar op zoek bent naar help. Als dat niet zo was geweest had je niet hier hulp gezocht.

Praat hierover met je ouders of leerkracht of mentor. Er zijn heel veel mensen die jou erg graag willen helpen! En ook al denk je niemand wilt me helpen en ik vak iedereen dan lastig, dat doe je niet! Mensen zijn worden er juist blij van, dat ze jou kunnen en mogen helpen!

Hopelijk zoek je hulp!

Sterkte!
Gr:Mr.S
Hey anoniempje,

Ik weet zeker dat alles beter wordt, ook ik had wat problemen met vrienden en dacht ook dat ze er niet voor me waren, maar nu ben ik erachter gekomen dat ze wel om me geven. Mijn punt is dat je geen einde aan je leven moet maken omdat het nu even allemaal tegen zit. Je ouders houden vast van je, ook al laten ze dat misschien niet merken en zelfmoord is een hele definitieve oplossing. Over een paar jaar heb je waarschijnlijk nieuwe vrienden, misschien een andere school en later krijg je als het goed is een baan, een familie. Je hele leven heb je nog voor je. Maak er alsjeblieft nog geen einde aan.

Ik denk ook dat je er over moet praten. Het is al heel goed dat je het hier op hebt gezet, maar ik denk dat je het je ouders of een goede vriend ook kan vertellen. Als je dat eng vindt kan je ook naar proffesionele hulp zoeken.

Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb.

Reageer