Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Ik wil niet meer

Toon eerste bericht

308 reacties

Reputatie 5
Badge +8
heb een goed begin van me ritme weer. toen ik thuis kwam meteen verwisseld! vandaag ga ik ff mijn sport dingen zoeken. heb er 4 en zie er maar 1. hopen dat ze niet bij me oma liggen. gebeurt vaker.
had een alarmpje op mij laptop staan dus dat helpt niet. als ik hem tijdelijk niet heb

groetjes bella
Hey Pin

Jammer dat het niet beter met je gaat 😕 Doelgericht advies kan ik je uit gebrek aan kennis niet bieden, maar hopelijk heb je wat aan de komende poging tot steun.

D'r is zo'n boeddhistische quote: It's okay not to be okay all the time. Dat vind ik een mooie boodschap, en daarbij klinkt het als iets dat Pooh zou zeggen. Nog zo'n quote is deze: Repeat after me: My current situation is not my permanent destination. Ik zou je graag eens meenemen naar een rustig plekje, samen met Pooh, en met hem als meditatieleider wat nadenken over deze dingen.

Onlangs keek ik naar een programma waarin een psycholoog zei dat jongeren weleens uit het leven stappen, omdat ze gericht zijn op het nu. Vooruit kijken en de potentiële kansen van het leven zien, is moeilijk voor hen. Tuurlijk zit ik met m'n kritische gedachten naar m'n laptopscherm te staren, en denk ik iets als: ja, maar we moeten ons wel door het heden heen sleuren.' Nu, geloof het of niet, daar verwoordt deze quote een mogelijk antwoord op: New beginnings are often disguised as painful endings.

De struggle rond anonimiteit begrijp ik. Echt. Als je denkt dat je gevoel van onveiligheid in de weg staat van je goed voelen op het forum, zijn er opties die je kan overwegen. Als je denkt dat die opties geen verbetering zullen bieden, kan je ervoor kiezen om je account te laten zoals het is. Voor jou bezorgen de gedeelde verhalen misschien stress, maar wie weet bieden ze een ander steun, door middel van een hoop gebundelde topics en tips. Misschien is dat een troostende gedachte.

Groetjes
Kenshin
Reputatie 6
Bella,
Kan er geen alarm op je telefoon of een horloge ofzo? In ieder geval fijn dat je ritme weer terugkeert :)

Kenshin,
D'r is zo'n boeddhistische quote: It's okay not to be okay all the time.Dat doet me denken aan de strip How to be perfectly unhappy. Heb ik die al eens gedeeld? (Of ken je 'm al?)

Ik zou je graag eens meenemen naar een rustig plekje, samen met Pooh, en met hem als meditatieleider wat nadenken over deze dingen. Lijkt me fantastisch. Waar en wanneer? Nee grapje, dat kan helaas niet :(

Lol, mij wordt juist verteld dat ik meer in het nu moet leven en minder moet stressen over de toekomst... Het is ook nooit goed hè.

Hoe gaat het trouwens met jou Kenshin? (Als je dat wil vertellen. Geen verplichtingen hier.)

Voor jou bezorgen de gedeelde verhalen misschien stress, maar wie weet bieden ze een ander steun, door middel van een hoop gebundelde topics en tips. Misschien is dat een troostende gedachte.Dat helpt inderdaad wel. Ik hoop dat het iemand heeft geholpen :)

Gr. Pin
Reputatie 5
Badge +8
Bella,
Kan er geen alarm op je telefoon of een horloge ofzo? In ieder geval fijn dat je ritme weer terugkeert :)

hoi

ja ik heb een alarmpje gezet...

Ik zou je graag eens meenemen naar een rustig plekje, samen met Pooh, en met hem als meditatieleider wat nadenken over deze dingen.Lijkt me fantastisch.
toen ik dit las zag ik het voor me 😂. zag er rustgevend uit...

Hoe gaat het trouwens met jou Kenshin? (Als je dat wil vertellen. Geen verplichtingen hier.)
hier ben ik ook benieuwd naar.

Dat helpt inderdaad wel. Ik hoop dat het iemand heeft geholpen :)
helpt het als ik zeg dat het mij hielp toen ik nog niet actief was. en toen ik wel actiever werd hielpt het me ook. dus je hebt er al 1 persoon mee geholpen 😉 zullen er vast wel meer zijn!

groetjes
bella
Van de 'How to be perfectly unhappy' had ik nog niet gehoord, maar ik ben blij dat je me 'm hebt leren kennen.

'Lijkt me fantastisch. Waar en wanneer? Nee grapje, dat kan helaas niet :('
Pooh is inderdaad erg druk. Misschien weet jij een plaatsje in z'n agenda te reserveren, Bellablue?

Hoe het met mij gaat? Wat lief dat je dat vraagt 🙂Dankjewel. Soms gaat het beter, soms herval ik in heel nare gedachten. Wel heb ik het gevoel er op een gezondere manier mee om te gaan dan ik in het verleden weleens deed.

Vermoedelijk is er een evenwicht tussen het vertrouwen hebben in de toekomst en het waarderen van het heden, dat leidt tot 'geluk'. Misschien is dat evenwicht bij sommigen meer uit balans dan bij anderen.

Gr. Kenshin
Reputatie 5
Badge +8
hoi

Pooh is inderdaad erg druk. Misschien weet jij een plaatsje in z'n agenda te reserveren, Bellablue?
ik zal wel een afspraakje regelen 😉. hij zou vast voor zulke lieve mensen tijd willen maken 😊. dus dat komt wel goed!

kenshin, fijn dat je manier (soort van) hebt gevonden dat je er mee om kan gaan

groetjes
bella
Reputatie 6
Hi Bella,

Fijn dat mijn berichten jou hebben geholpen! 😊

Hey Kenshin,

Pooh druk? Met wat? Honing eten en doing nothing? Ja, dat zijn natuurlijk zéér belangrijke bezigheden.

Fijn dat het met jou in ieder geval beter lijkt te gaan 🙂 Het kan ook niet altijd goed gaan, dat is natuurlijk niet menselijk en al zeker niet als je depressieve gedachten e.d. hebt.

Ja, waarschijnlijk is het evenwicht de oplossing.

Gr. Pin
Laten we Pooh's meditatieve bezigheden niet in twijfel trekken 😉 Mijn wiskundeleraar misinterpreteert mijn gestaar in het oneindig ook weleens als niet opletten.

Allright, Bellablue, jij krijgt dat vast geregeld. Ik heb alle vertrouwen in je. Zie jullie daar.

Gr. Kenshin
Reputatie 6
Laten we Pooh's meditatieve bezigheden niet in twijfel trekken 😉 Mijn wiskundeleraar misinterpreteert mijn gestaar in het oneindig ook weleens als niet opletten. Quote van het jaar 🙂👌🏻

Reageer