Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Ik wil niet meer

Toon eerste bericht

287 reacties

Reputatie 2
Badge +5
Hoi

Ik wilde ff reageren maar kan niks zinnigs bedenken.

Vervelend dat je gender zoon grote struggel is... stom dat je er veel stress er over hebt.

Wat je ook tegen mij zegt. Je hoeft pas uit de kast te komen als je er aan toe bent. Dus je moet niet uit de kast komen. Het heeft geen tijds limiet he.
En dat ze je onbewust kwetsen zou denk ik ook blijven. In iedergeval een tijdje. Zij kunnen denk ik niet van het ene moment om schakelen denk ik.

Zou het kunnen komen dat je je meer depri voelt door dat je gender gevoelens erger worden en de stress van de toets week.

Ik denk dat je niemand kan leven zonder stress. Iedereen heeft altijd een beetje stress.

Jeeh, fijn dat je naar de kapper bent geweest. Jammer dat het op dit moment nog niet is hoe je het wilt hebben. Maar het is ook weer iets waar je naar uit kan kijken.

Fijn dat je vrienden groep samen bij de llr gemaild hebt. Jammer dat je nog niks hebt terug gehoord.

Groetjes
Bella
Reputatie 4
Badge +11
Hey Pin

Argh, stress, da’s zo’n naar gevoel. Haal er maar de nodige dosis stressballen bij, eventueel in van die schattige figuurtjes. Alle beetjes helpen 🙂

Mysterie, waar heb ik die praatgroep vandaan? Anyway, moest het je wat lijken, Jong&Out organiseert ook meetings i.v.m. verschillende thema’s. Misschien kan de genderkliniek je doorverwijzen naar een praatgroep waar je mee geholpen zou kunnen zijn.

Experimenteer maar wat met je haar. Vroeg of laat vind je vast wat je zoekt.

Yes, verzoek voor genderneutrale toiletten ingediend. Goed gedaan 🙂 Hopelijk kan de GSA ons positief verrassen, en maken ze er werk van.

Groetjes
Kenshin
Reputatie 4
Badge +19
Hoi Bella,

Ik ga ook zeker niet uit de kast komen als ik dat niet wil. Ik vind het alleen wel irritant... Maar ja, dat zal wel zo blijven. Niet alles is zonneschijn en blijheid.

Bellablue schreef:

Zou het kunnen komen dat je je meer depri voelt door dat je gender gevoelens erger worden en de stress van de toets week.

Nou, toetsweek is juist afgelopen. Maar het kan zeker wel door m'n gender komen. Of gewoon weer een dipje. Idk.

Iedereen heeft inderdaad stress, maar mijn hoeveelheid is echt niet gezond...

Hoi Kenshin,

Als stressballen mijn problemen toch eens konden oplossen... Zou leuk zijn.

Ik hoop ook dat de GSA even z'n best gaat doen. En anders doe ik wel weer m'n best.

Bedankt voor jullie reacties!
Gr. Pin
Badge
Pin denk aan je familie en alles wat je lief hebt
Je moet gewoon genieten van het leven
Houde nog vol en praat er over met je ouders of iemand anders
Reputatie 4
Badge +11
Hi Pin

Ik kwam onlangs wat tegen in een boek, en dacht het hier even te delen.

'Als je je analytische intelligentie hebt ontwikkeld, maar je emotionele intelligentie hebt verwaarloosd, ben je misschien niet gevoelig voor het lijden van anderen. Als je je emotionele intelligentie hebt ontwikkeld maar je spirituele intelligentie hebt verwaarloosd, kun je de hoop verliezen als je het lijden van de wereld ziet. Als je je spirituele intelligentie hebt ontwikkeld maar je analytische intelligentie hebt verwaarloosd, kun je ten prooi vallen aan het misbruik van een sekte.'

Dat was een fragment uit het boek Dingen die je alleen ziet als je er de tijd voor neemt van Haemin Sunim. Ik raad het iedereen aan.

Vooral de zin 'Als je je emotionele intelligentie hebt ontwikkeld maar je spirituele intelligentie hebt verwaarloosd, kun je de hoop verliezen als je het lijden van de wereld ziet.' leek me hier van toepassing. We hadden het eens over depressief realisme. Daar ging het over hoe depressie die 'roze bril' afzet, waardoor je de realiteit, of ja, wat we denken de realiteit, ziet.

Ik zou nog wel even door kunnen gaan over spiritualiteit, maar ik wilde vooral dat citaat even met je delen. Hopelijk heb je er wat aan, en anders is het misschien fijn om over na te denken.

Verder hoop ik dat je een fijne dag hebt gehad, en dat je het niet al te zwaar hebt.

Groetjes
Kenshin
Reputatie 4
Badge +19
Hoi Kenshin,

Hmmmm, interessant, al die intelligenties. Wat ik mij dan afvraag, is het volgende:
Wat is een analytische intelligentie?
Wat is een emotionele intelligentie?
Wat is een spirituele intelligentie?

Staat dat ook in je boek?

Gr. Pin
Reputatie 4
Badge +11
Hi Pin

Het boek heb ik intussen al moeten indienen. Die ene quote had ik ergens opgeschreven. Naar wat ik me kan herinneren, worden deze soort intelligenties wel vaker in het boek aangehaald. Emotionele intelligentie betrof bv. empathie, spirituele intelligentie ging eerder over wijsheid, geduld en aanvaarding, en iemand met een hoge analytische intelligentie is bv. goed in wiskunde.

Online kan je een hoop definities vinden, sommige definities overlappen elkaar. Wat ik probeerde te zeggen, was dat sommige mensen misschien zouden lijden onder een goed ontwikkelde emotionele intelligentie, bv. inlevingsvermogen, als hun spirituele intelligentie, waar ze bv. aanvaarding uit verkrijgen, nog niet zo ontwikkeld is.

Groetjes
Kenshin
Reputatie 4
Badge +19
Fijn om te weten dat ik in ieder geval niet ten prooi zal vallen aan een sekte 🙂 Ik ben namelijk goed in wiskunde 😉

Het klinkt nu allemaal wel wat logischer. En ik denk dat je boek ook wel een punt heeft. Het is inderdaad wel interessant om daar over na te denken.

Bedankt 🙂

Groetjes Pin
Reputatie 4
Badge +11
Hallo Pin

Ik kwam daarstraks wat tegen, en moest meteen aan jou denken. Hier vind je een artikel over de Tao van Pooh, een boek geschreven door Benjamin Hoff. In dit boek wordt aangetoond hoe er wijsheden uit het taoïsme, een Chinese wijsheid, te vinden zijn in Winnie The Pooh.

Je had me al eerder doen inzien dat in Winnie the Pooh levenswijsheden te vinden zijn, maar dat er een boek is geschreven waarin Poeh en het taoïsme samenkomen, wist ik niet.

In het artikel staat het volgende fragment uit het boek. Ik vond het best mooi:
'We zijn allemaal verschillend. Probeer niet iemand anders te zijn of iemand die je niet bent. Hoff schrijft: “Te veel mensen proberen vierkante dekseltjes op ronde doosjes te zetten, terwijl ze voorbijgaan aan de simpele werkelijkheid dat de dingen zijn zoals ze zijn.'

Ik kan het mis hebben, maar ben je wat minder actief op het forum de laatste tijd? Ik hoop dat dat komt doordat je met een hoop fijne dingen bezig bent, maar maak me toch een beetje zorgen. Hoe voel je je?

Groetjes
Kenshin
Reputatie 4
Badge +19
Hoi Kenshin,

Bedankt voor je berichtje 🙂

Ik ben bekend met het bestaan van het boek, maar wist nooit echt waar het nu over gaat. Nu weet ik dat wel! Bedankt voor het artikel 😊 Ik zet het boek op mijn lijstje 🙂 Klinkt allemaal heel erg mooi. En waar. Erg mooi vind ik het volgende gedeelte uit het artikel: "We zijn altijd bang tijd te verliezen, maar volgens Poeh kun je tijd helemaal niet besparen, je kunt het alleen besteden."

We zouden allemaal moeten leven als Pooh, denk ik. Maar alles is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Het is ook niet de eerste keer dat ik deze dingen hoor: "Doe het rustiger aan." "Maak je niet zo zorgen." "Geniet van de kleine dingen." "Accepteer dat de dingen zijn zoals ze zijn."

Maar hoe dan?!?! Dat geheim willen ze dan weer niet met je delen...

Ach ja, misschien kom ik er ooit nog een achter of verklapt het boek wel de geheimen die ik wil ontrafelen.

Je hebt gelijk, ik ben de laatste tijd minder actief. Helaas niet zo druk met leuke dingen. Vooral erg druk met mezelf slecht voelen. Dan kunnen de problemen van anderen er gewoon eventjes niet bij. En dat is oké, dus dan neem ik eventjes afstand, laat ik anderen reageren 😉 en sluip ik weer langzaam terug het forum op.

Gr. Pin
Reputatie 4
Badge +11
Inderdaad fijn om leermeesters al Pooh te hebben. Zoals leermeesters wel vaker doen, zijn hun uitspraken weleens mysterieus, en moeten we er zelf over nadenken en betekenis aan geven.

Ik vind het altijd geweldig, wanneer boeken of films die "voor kinderen" zouden zijn, van die wijsheden bevatten. Voorbeeldje: gisteren in aikidotraining werd er gerefereerd naar de film 'Karate Kid' om een techniek uit te leggen.

Jammer dat het niet zo goed met je gaat. Wel goed dat je tijd voor jezelf neemt, en je niet "forceert" op het forum. Het was niet m'n bedoeling om je een schuldgevoel of zoiets te geven, voor het geval het zo overkwam. Ik hoop alleszins dat je je snel wat beter voelt.

'Rivers know this: there is no hurry. We shall get there some day.' - Winnie The Pooh

Groetjes
Kenshin
Reputatie 4
Badge +19
Hoi Kenshin,

Betekenis geven aan de spreuken vind ik ook wel leuk. En mooi. Het is alleen dat ik de wijsheden niet kan toepassen in het leven. Bedenken is anders dan doen.

Damn, je wordt gewoon een Karate Kid 😉 Wel tof om dan zo'n film een klein beetje te ontleden.

Schuldgevoel? Hoe kom je daar nu bij? Nee joh! Ik heb 5000+ reacties. Als hier iemand zich niet schuldig zou moeten voelen over eventjes niet reageren, dan ben ik het wel 😂 😉

Gr. Pin

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Akkoord Cookie instellingen