Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Ik wil niet meer

Reputatie 6
Hallo iedereen,

Sorry dat ik jullie lastigval, maar het lijkt wel alsof alles om me heen alleen maar erger en vervelender wordt. Ik haat mijn leven en begin steeds serieuzer aan zelfmoord te denken. Ik ben nu zo'n 3 weken geleden gestopt met snijden, maar ik doe nog steeds aan slaan en hoofdbonken. Mijn hoofd is zo ondraaglijk, ik kan er gewoon niet meer tegen! Ik heb geen rust! IK WIL RUST!!
Ik ben sinds 2 weken gewisseld van psycholoog. Alles gaat in slakkentempo.

Er gebeurt gewoon niks! Ook nu niet. Ze willen het perse voorkomen dat ik me weer zo slecht ga voelen bij een psycholoog. Daarom doen we het nu lekker rustig aan. MAAR DE DINGEN WORDEN DAAR NIET BETER VAN! Ookal zouden we starten met een échte behandeling, dan nog duurt het eeuwen voor ik beter ben. Als ik al beter word. Ik heb geen geduld meer. Ik ben er zo klaar mee. Ik heb geen zin meer in een behandeling. Ik heb er geen vertrouwen meer in. Ik kan wel janken. Ik kan niks. Echt helemaal niks. Niks waar ik iets aan heb, niks waar ik vrolijk van word. Als ik ergens helemaal klaar mee ben is het wel praten. Al dat gezeik, ik schiet er niks mee op. Ik wil niet meer. Ik ben er klaar mee. Ik kan niet meer. Ik haat mezelf! Ik wil gewoon dood!

Pin

316 reacties

Lieve Pin,

Wat vervelend dat je in deze vervelende situatie zit!

Je valt niemand lastig door je verhaal hier te delen.

Kun je niet bij de psycholoog aangeven dat je nu echt snel een echte behandeling wilt krijgen? Is is een beetje belachelijk dat ze je met zoiets alleen laten rond lopen. Psychologen zijn er toch om je te helpen?!

Geef niet op, want ook jij bent het waard om op de aarde te zijn, en ook al lijkt alles nu uitzichtloos, komt er toch een tijd dat het allemaal wat makkelijker wordt. Misschien niet vandaag, en misschien ook niet morgen, maar je zult geduld moeten hebben.

Praten is juist heel goed! Met praten orden je de dingen die in je hoofd afspelen; de dingen waar je aan denkt en die je voelt.

Heel veel sterkte en succes!
Je kunt het! Blijf geloven in jezelf!

Mia
Reputatie 6
Hoi Mia,

Ik weet nog niet eens of ik met haar door wil... Ik voel me nog niet echt oké, maar ik wil haar ook niet zomaar afwijzen. Zij is ook de laatste op de afdeling die kan helpen. Mijn vorige psych lijkt me wel te hebben beschadigd. Ik heb het nog nooit gehad dat ik zoveel problemen had met m'n behandelaar.

Ik heb gewoon echt geen geduld meer. Iedere dag kijk ik naar de trein en denk ik "JA! JA!". Ik wil niet meer. Ik kan niet meer. Ik haat dit leven zo!

Ik wil niet met mensen praten, ik wil mijn gedachtes niet bloot leggen. Ik wil mijn hoofd niet. Mijn stomme hoofd dat niet kan stoppen met denken. Ik wil niks meer. Ik wil rust...

Thx,
Gr. Pin
Hoi Pin,
Ik snap dat je niet met mensen wilt praten, je gedachten niet wilt bloot leggen.
Waarschijnlijk ga je mijn idee belachelijk vinden, maar gebruik 2 schriften. In eentje schrijf je alles wat maar negatief is en lees vooral NIET terug, tenzij je denkt dat je het aankan.
In de andere schrijf je alles wat positief is, denk aan leuke jongens (?) Je toekomst (wel positief!) Al jou positieve kanten en noem maar op!
En ja, jij hebt ook POSITIEVE kanten, kijk een keer naar al die reacties die je hebt geplaatst. Ik heb jou reacties vaak gelezen en ik vind ze GEWELDIG goed! Naar mijn inzicht help je heel veel mensen goed.

Hopelijk heb je hier iets aan?

UneNana
Reputatie 6
Hoi UneNana,

Ik schrijf al regelmatig in een schrift, als een dagboek ding. Dit is echter alleen maar negatief... Ik heb al verscheidene keren voor echt een paar weken lang geprobeerd om (zelfs samen met m'n moeder) iets positiefs in de dag te vinden en op te schrijven. Helaas lukte het gewoon echt niet, toen zijn we gestopt. Ik heb het dus genoeg tijd gegeven.

Ik ben totaal niet bezig met liefde (kon jij niet weten xD) en ik wíl niet eens een toekomst. Wat moet ik dan? Er is gewoon niks leuks meer op deze wereld wat mij kan laten leven. Ik wil gewoon dood!

Ik ben blij dat mijn reacties waardevol kunnen zijn! Ik schiet er helaas niks mee op 😞 Ik doe het graag, maar alsnog. Ik mis het inzicht om mezelf een positieve reactie te kunnen geven...

In ieder geval heel erg bedankt dat je de tijd hebt genomen om te reageren! Dat waardeer ik heel erg!

Gr. Pin
Hoi!

Zo jammer dat die psychologen hun werk niet goed doen. Ik praat ook heel moeilijk met mensen. Misschien moet je gewoon naar het ziekenhuis stappen, naar die balie gaan en zeggen: 'Ik zie het niet meer zitten, help!' Misschien kom je op die manier de juiste persoon tegen die perfect met jou past. Blijven zoeken naar een andere psycholoog, mij heeft het ook lang geduurd om de juiste persoon te vinden.
Pleeg alsjeblieft geen zelfmoord, hoe jij mensen op deze site moed geeft, doe je echt goed. Je hebt het waarschijnlijk al veel gehoord, maar ik zie in jou echt iemand die mensen kan helpen.

Ik hoop echt dat je de juiste persoon vindt
Succes
Groetjes
xx
Reputatie 6
Hey 100divergent11,

Ik had m'n perfecte psych al gevonden, maar zij geeft niet de therapie die ik nodig heb 😞

Ik zou dus nooit dat durven zeggen in een ziekenhuis ^^ Daarbij ben ik veelste bang dat ik dan opgenomen word of dat er andere enge dingen gebeuren en dat wil ik echt niet!

Ik wil later laborant worden, maar als dat niet lukt is er ten minste nog een toekomst in de psychologie voor me weggelegd 😃 Thx.

Gr. Pin
Hey lieve Pin,
Nou, ik snap dat je je k*t voelt.
Ik voel me ook zo wat het hoofd gedeelte betreft... Het enige wat ik zou willen is dat mn hoofd is ff zn bek zou houden, en dat wil jij ook geloof ik. En ik weet dat dit niet helpt en dat ik dit al vaker heb gezegd maar nog steeds, naar mijn mening is een psych die je vertrouwt maar niet de juiste behandeling kan geven beter dan een psych die je gwn niet mag. Mja, zo zal het in de praktijk wel niet werken. Ik snap dat je situatie uitzichtloos lijkt. Zou ik ook denken in jouw situatie. Maar denk eerst eens aan de mensen voor wie je iets betekend, en aan alle mensen die (oprecht) zouden huilen als jij dood zou zijn. Met zelfmoord verplaats je op een heel egoïstische manier jouw problemen soort van naar andere mensen. Oké dat was de bitch talk. Maar don't forget. Alles gaat voorbij, hoe uitzichtloos ook, maar je moet het niet forceren.
I believe in you, je bent zo sterk, ik heb respect voor je hoor

xoxo Guintje
Reputatie 6
Hoi Guintje,

Ik ben gewoon zo radeloos dat ik in staat ben egoïstisch te worden. Dingen die me tegenhouden zelfmoord te plegen, is dat ik eigenlijk in alle gevallen iemand een trauma geef. Ik wil gewoon rust in mijn hoofd! Dit lijkt de enige manier om het te krijgen 😞 Ik kan echt niet meer. Ik kan niet wachten tot het voorbij is. Ik haat alles.

Gr. Pin
Hoi pin,

Ik weet niet wat voor advies ik moet geven, je lijkt me heel intelligent, ik wil wel met je praten over vanalles en nog wat maar ik denk niet dat je dat wil.
Is het wat om een weekend of week weg? Misschien helpt dat? Nu is het eindelijk vakantie
Ik zie dat de andere helft van de tekst zoals gewoonlijk niet aankomt dus nu nog maar even.
Ik schrik heel erg van je zelfmoord gedachtes. Al deze lieve mensen die reacties schrijven en advies geven, geven om jouw!❤️.

Groetjes X
Reputatie 6
Hoi xjbstorm,

Bedankt voor je lieve reactie!
Vakantie is voor mij niet goed. Ik ga me vervelen en daardoor rot voelen. Omdat ik al depressief ben lukt het me niet mezelf aan te sporen iets te doen.
Een weekend of week weg geeft me onrust. Ik heb Asperger (autisme) en daardoor moeite met het wisselen van omgeving.

Het is ook nooit goed. Ik krijg al jullie lieve reacties en dan geef ik er allemaal negatief verweer op 😞 Sorry...

Pin
Reputatie 5
Badge +16
Over je dagboek/schrift:

Is het misschien een idee om het in twee delen te splitsen.
In het ene deel schrijf je positieve dingen op. Dat maakt niet uit wat het is of wanneer je het doet.
In het andere deel schrijf je de negatieve dingen. Na een gegeven moment of aantal negatieve dingen verscheur je die pagina waardoor alleen de positieve dingen over blijven. En dan herhaal je het weer (je laat alle positieve dingen staan) en je krijgt zo steeds meer positieve dingen er in staan.

Ik heb geen idee of het werkt, het was slechts een ideetje.

Is het goed als ik een grap maak?( niet echt toepasselijk , maar je kunt het negeren ( als je het niet wilt dan sorry)).

Je zei dat je rust wou, nou als je naar mijn profiel foto kijkt valt misschien iets op. Namenlijk Rust.
(Je kunt het googelen als je wilt)

Ik hoop dat het forum je kan helpen @Pin.
Pin...
Je hoeft je niet schuldig te voelen tegenover ons, wij helpen je vrijwillig en wij voelen ons echt niet rot erdoor als het niet een goede tip voor jou was. It's all about you right now. Jouw "negatieve verweer" is gewoon jij die eerlijk bent, het helpt niemand als je vrolijk gaat zeggen dat het een geweldige tip was en dat je je nu geweldig voelt. En nee ik ben niet boos of verdrietig door je, en dat zal ik ook nooit worden als ik op een topic van jou, of iemand anders reageer lieffie. Je hoeft niet op mij te reageren als je niet wil hoor, als je dit nu nog leest, probeer lekker te gaan slapen, morgen is het kerst!

xoxo Guintje
Hoi pin,

Ik vind het heel erg knap en lief van je dat je heel veel andere mensen helpt met hun problemen terwijl je zelf ook problemen helpt.
Dat wou ik nog even zeggen.

Groetjes X
Reputatie 6
@Menspersoon
Bedankt voor je tip, alleen ik weet niks positiefs uit de dag te halen. Ik kan echt niks bedenken. Ik kom niet eens op 1 ding :(

Grapjes zijn altijd welkom. Rust is een game of niet?

@Guintje
Bedankt voor je lieve reactie!

@xjbstorm
Dankje :$

Gr. Pin
Reputatie 5
Badge +16
@Pin,

Als je de reacties op dit topic leest zie je dat er veel aardige dingen worden gezegd en daar zou je een paar van kunnen opschrijven.
Wat je in ieder geval kunt opschrijven is dat je alle mensen op dit forum enorm helpt met je berichten.

En ja Rust is een game.
Reputatie 6
@menspersoon
True, daar heb je 'n punt.
Pin heb je ooit een geken naar wat voor effect je hebt gehadt op mensen je hebt oop dit forum al 1000 comments achter gelaten om mensen te helpen en je hebt zo veel mensen geholpen.
En iedereen op dit forum houdt van je. En denk aan je familie. Als die niet van je houdt dan ben ik er wel voor je je kan niet dood gaan het mag niet het kan niet
ik weet sowieso een positief punt en dat is dat je op dot forum heel veel goeie adviesen aan mensem geeft waar sowieso veel mensen wat aan hebben ik lees jou reacties heel vaak ik vind ze heel nuttig. x Denise.
Reputatie 6
Badge +11
Dat is helemaal waar Denisehorse !
Hoe is het nu ondertussen met je , Pin ?
Reputatie 6
@Denisehorse, bedankt :$

@xLotx
Ook bedankt. Het gaat best wel slecht. Ik ben gestopt met alle therapie omdat ik er helemaal klaar mee ben. Ik ben het vertrouwen in alles verloren. Ik snijd weer, ik haat mezelf en ik wil dood. Ik wil zo ontzettend graag dood. Iedere ochtend vraag ik me af waar ik het voor doe, voor wie en waarom. Waarom kan ik niet gewoon dood gaan?

Gr. Pin
Reputatie 6
Badge +11
Hoi!
wat erg dat het weer zo slecht met je gaat , Pin !
Ik snap best dat je gestopt bent met de therapie als jij er klaar mee bent , maar ik denk dat het echt wel belangrijk is dat je nog ergens ondersteuning krijgt ! Dit hoeft niet meteen een gesprek met een psychotherapeut op een vaste dag te zijn , maar kan evengoed ook een leraar zijn die op de hoogte wordt gesteld en af en toe polst als alles oké gaat .
Ook weet ik (uit ervaring) hoe moeilijk het is te stoppen met jezelf snijden , maar alsjeblief , probeer het toch . Op dit forum en internet zijn genoeg tips te vinden die je kunnen helpen . Ik had vorig jaar ook gesprekken rond automutilatie , en van het CLB kreeg ik dit document met tips om te stoppen, hopelijk kan het jou ook helpen ! (niet alle tips werken voor iedereen , maar sommige wel) :
https://wopi1.smartschool.be/Wopi/init/view
Het lijkt me sterk dat je echt niemand of niets kan bedenken waar je het voor doet , maar als je niemand weet , denk aan ons :
Ook al kennen we je niet irl , maakt niet uit , we zien je reacties op het forum die je gouden hart weergeven , en we geloven allemaal in je !
Ik zeg dit nu in de wij-vorm , maar ik ben er zeker van dat iedereen er zo over denkt !!
Jij kan niet dood gaan omdat je een fantastisch mens bent , waar velen van houden , dat helemaal niet mag sterven !

Komaan Pin , You can do it !

Groetjes, Lot
Reputatie 6
Hoi Lot,
Bedankt voor je reactie!
Ik kan het bestand niet openen 😕 De link geeft een foutmelding... :(
Ik kan nu stoppen met snijden, als ik wil. Ik wil het alleen niet. Ik heb geen problemen met de littekens en snijden biedt de perfecte uitkomst.
Op school heb ik een coach en ik praat wekelijks met haar. Over school, maar ook over privé dingen. De zelfmoord dingen houd ik wel weg (ik heb geen zin in dat ze dan weer met m'n ouders ga praten of dat ik weer therapie moet), maar met haar praten is wel fijn.
Het is algemeen bekend in mijn omgeving dat ik niet zo'n positief persoon ben. Mensen die ik wat meer vertrouw weten ook dat ik liever dood ben. Ik had dit (school)jaar gewoon geen zin meer om mijn best te doen om te laten lijken of het oké gaat, dus ik ben er gewoon open over. Het hoort nu bij mijn leven.
Ik leef voor mijn familie, ik leef omdat ik onmogelijk zelfmoord kan plegen zonder dat mijn organen naar de kl*te gaan (ik ben orgaandonor) en een begrafenis is kapot duur en verkeringen vergoeden niks bij zelfmoord. Meer houd me momenteel niet tegen. Dus ja.
Gr. Pin
Ik vind het jammer dat het zo slecht met je gaat 😞 Je doet het zo goed hier op het forum, en je lijkt me een goed mens. Je bent orgaandonor, maakt je zorgen over de begrafenis (zo ver had ik zelfs nog nooit gedacht) en nogmaals, je reacties hier zijn zo sterk!

Soms kunnen die therapiën en psychologen er een rommeltje van maken. Goed dat je gestopt bent, want anders heeft het toch alleen maar een averechts effect. Ik praat ook liever met iemand die niet altijd begint met moeilijke termen en die me niet koppelt aan een hoop diagnoses. Is wat gezelliger.
Echt niet leuk dat je haar/hem niet mag. Ik denk dat je als je je oude wel vertrouwd daar mee praten. Ik denk dat dat meer effect heef, dan praten met iemand die je niet bepaald mag.

Btw. Jij hebt mij echt goed advies gegeven. Wees daar niet bang van. Ik weet dat je het kan, probeer vol te houden. ❤️

Reageer