ik wil naar school maar ben bang voor corona

  • 30 July 2020
  • 8 reacties
  • 80 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik ben zo bang.

Ik heb anorexia en totaal geen goed immuunsysteem.

Ik heb de milde vorm van corona al gehad en hierdoor lag ik al bijna in het ziekenhuis.

We denken als ik dr andere vorm krijg dat er grote kans op overlijden zal zijn.

En ik ben banf.

Want ik ga komend school jaar naar het mbo.

Maar het is of de keuze ik ga naar school met het risico op het voor mij dodelijke ziekte

Of ik volg thuisonderwijs maar heb weer totaal geen contacten.

Ik wil gewoon normaal zijn en gewoon normaal in de klas zitten en niet een vreemdeling die zo.s even op komt dagen omdat ze njet naar school kan vanwege ziekte en corona.

 

Ik had zo veel motivatie in school gehaald om te herstellen , dat ik weer een nieuw hoofdstuk kon starten en normaal vrienden kan maken.

Maar nee. Dat zit er weer niet in.

Me hele motivatie is weg . Het boeit me niet meer en ik heb totaal geen zin om mijzelf nog gezond te houden en boven water te houden

wat heeft her voor zin als ik straks in de toekomst niks mag doen vanwege corona!?


8 reacties

Hey,

Hoe kut deze quarantaine nu ook is en het lang het lijkt te duren, het duurt niet voor altijd. Ik ga het heel simpel maken:

Ergens in de toekomst is corona weg en kun je weer veilig naar school en vrienden maken en alles doen wat je nu wil doen. Als je nu besluit om niet naar school te gaan en je krijgt corona, dan kun je dit nooit meer doen. 

Begrijp me niet verkeerd, ik snap dat dit héél kut is. School is het enige waar je nog door voor wil, omdat het je een doel geeft en sociale contacten geeft. Nu heeft corona dit weggepakt en daar ben je boos om. Corona heeft voor iedereen iets afgepakt. Dat is heel stom, maar het is niet anders. 

Ook dit gaat over. Corona gaat over. Jouw eetstoornis gaat over. Dit negatieve hoofdstuk gaat ooit over. Misschien niet nu. Misschien niet zoals je het voor ogen had, maar dat betekent niet dat het niet meer kan.

Nu niet met school kunnen starten, betekent niet dat het nooit meer kan. Je vergooit je kansen op vriendschappen niet. Uiteraard is het moeilijker om online vrienden te maken, maar het is niet onmogelijk. 

Jij kan dit. Ook dit kan jij overkomen. 

Gr. Pin

Reputatie 2
Badge +1

Hey

Ik snap dat het vervelend is maar je gezondheid is toch echt heel belangrijk. En je weet nooit wat er in de toekomst gaat gebeuren misschien hebben ze volgende maand wel een vaccin en kun je alsnog naar school. Het komt allemaal wel goed. Succes!

Je hebt dus al corona gehad. De witte bloedcellen herkennen het virus en als je wellicht het virus nog een keer tegenkomt weten de cellen wat ze moeten doen en is de kans zeer groot dat je er weinig last van gaat hebben!

Je hebt dus al corona gehad. De witte bloedcellen herkennen het virus en als je wellicht het virus nog een keer tegenkomt weten de cellen wat ze moeten doen en is de kans zeer groot dat je er weinig last van gaat hebben!

Als je de lichte vorm hebt gehad van corona is de kans groot dat je lichaam geen antistoffen aanmaakt voor het virus :\  

ik vind het heel erg voor je. en ook best heftig, maar ik vind dat je gezondheid altijd voorop gaat en ik zou het afraden om weer naar school te gaan, hoe erg het ook is. maar de uiteindelijke keuze(s) liggen bij jou. dit was m'n korte advies en ik hoop dat je er iets aan hebt. stay strong girl!

 

groetjes, sad af.

Ik begrijp dat je heel graag naar je nieuwe school gaat, net als de meesten. Misschien is het een idee om met de GGD of met je huisarts te overleggen hoe je dit het beste aan kan pakken (welke maatregelen te nemen). Je kunt ook contact opnemen met de school hoe hun beleid is. Hoe is alles bij hun geregeld? Wordt er rekening gehouden met leerlingen (of familie daarvan) met een verminderde weerstand?

Maar wat te weinig jongeren beseffen, is dat het virus ook voor hen gevaarlijk kan zijn, niet alleen voor mensen met een verminderde weerstand. Maar goed dat is weer een ander verhaal.

 

Ik zou dus voornamelijk naar oplossingen zoeken idpv. problemen. Kijk wat mogelijk is.

Suc6 ermee, 

 

Groetjess:kissing_heart:

Je hebt dus al corona gehad. De witte bloedcellen herkennen het virus en als je wellicht het virus nog een keer tegenkomt weten de cellen wat ze moeten doen en is de kans zeer groot dat je er weinig last van gaat hebben!

Als je de lichte vorm hebt gehad van corona is de kans groot dat je lichaam geen antistoffen aanmaakt voor het virus :\  

Het is een virus, er is dus basically niet een "lichte" en een "zware" vorm. Iedereen reageert anders op het virus, de een heftiger dan de ander. Je hebt dus wel antistoffen.

Je hebt dus al corona gehad. De witte bloedcellen herkennen het virus en als je wellicht het virus nog een keer tegenkomt weten de cellen wat ze moeten doen en is de kans zeer groot dat je er weinig last van gaat hebben!

Als je de lichte vorm hebt gehad van corona is de kans groot dat je lichaam geen antistoffen aanmaakt voor het virus :\  

Het is een virus, er is dus basically niet een "lichte" en een "zware" vorm. Iedereen reageert anders op het virus, de een heftiger dan de ander. Je hebt dus wel antistoffen.


niet iedereen krijgt antistoffen als je corona hebt gehad, bij “milde klachten” is de kans groter dat je geen antistoffen hebt aangemaakt, mijn moeder werkt op het laboratorium en werkt met dit virus, dat is waarom ik het weet ;). 

Reageer