Ik wil leven

  • 2 December 2021
  • 1 reactie
  • 83 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Bericht aangepast door De Kindertelefoon.

Haii

Ik heb geen idee hoe ik moet beginnen dus backstory (?)

Ik ben (inmiddels) 16 jaar en leef al 3 jaar met depressief. Afgelopen zomer had ik dus stemmingstoornis als diagnose en heb al een tijdje therapie (Emdr)

Maar het voelt gewoon niet alsof het helpt.  Ik weet echt wel dat het niet gelijk kan werken maar ik had echt gehoopt dat ik al is het heel klein beetje, me beter zou voelen. Nou, niet dus…

Ik heb voor niks de energie, wakker worden en wakker blijven tijdens de lessen is denk ik gewoon pure hel. En elke dag moeten discussiëren met mezelf is ook vermoeiend. (Zinnen verwijderd door de Kindertelefoon).

Ik wil gewoon leven. Ik wil blij zijn, ik wil dingen doen die ik leuk vind, ik wil goeie cijfers halen.  Ik wil al mijn plannen uitvoeren. Maar het lukt gewoon niet. 

Ik zit nu ook te denken om te stoppen met therapie. Ik weet dat het niet verstandig is, maar ik had er wel meer van verwacht. En naar een kliniek hoef ik zeker niet voor als je dat gaat aanbevelen hier....

Dus, dat.  

 


1 reactie

Reputatie 3
Badge +2

Hoi,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Sterkte en groetjes,

Esther van De Kindertelefoon

Reageer