Vraag

Ik wil het zo graag vertellen

• 15 mei 2017
  • 6 reacties
  • 265 Bekeken

Badge +4
Hoi
Ik snijd mezelf nu ong 1 jaar en ik voel me de laatste tijd best depri. Ik wil t graag aan m'n mentor vertellen. Ik weet alleen niet hoe... Ik durf het ook niet ik ben gewoon bang. Iemand tips?

6 reacties

Dat je het aan je Mentor wilt zeggen is een hele goede stap van je.
Je kan vragen aan haar of jullie samen na school tijd even kunnen praten. Je kan het gesprek beginnen met (bijvoorbeeld) dat je , je best deprimerend voelt en daardoor bent gaan snijden, maar nu zoek je hulp. Het is heel wat om te zeggen, maar het is heel goed dat je er met iemand over gaat praten!
Stay strong, you got this
xo
Ps, Probeer van te voren na te denken over wat je wilt gaan vertellen precies, hou er ook rekening mee dat je vragen kan krijgen zoals, hoelang doe je het al, waarom, en misschien wel waarmee. Dat je bereid bent om daar antwoord op te geven.

xo
Reputatie 7
Badge +19
Hey,

Super goed dat je het wilt vertellen!

Je kan je mentor mailen of een keer aanspreken of jullie kunnen praten. Ik mail altijd liever, want dan kan ik de docent voorkennis geven en dan kan ik niet op het laatste moment zeggen van 'nee, ik durf toch niet'. Je dwingt jezelf het gesprek te hebben.

Je kan het zelf proberen uit te leggen, je kan een brief schrijven en die voorlezen, je kan ook de brief aan je mentor geven. Alleen een spiekbriefje geven is ook prima. Als je het durft, kun je ook gaan voor de meest directe aanpak, namelijk je sneden laten zien. Dat zegt namelijk genoeg. Maar dat hoeft dus echt niet he!

Veel succes,
Gr. Pin
Dapper dat je dat durft! Ik durfde het niet. Ik zelf ben totaal niet goed in praten. Ik zou denk ik gelijk zeggen, dat je met je mentor ergens over wikt praten, als jullie allee zijn kun je het vertellen, laten zien of hef ergens op schrijven en dat aan haar geven. Succes

Stay strong pretty one
Badge +4
Bedankt voor jullie steun. Ik ben en blijf niet goed in praten en m'n echte gevoelens uiten
Heey halloo !
Ik vind het superknap van je dat je het wilt vertellen! Ik heb ook hetgene dat jij hebt en ik wilde het ook vertellen. Toevallig heb ik dat maandag nog gedaan. Zelf begon ik met vertellen hos ik me voelde, ik kan slecht m'n emoties uiten, maar het lukte ongeveer. Toen ze zei dat een maatschappelijk werkster handig was, om het niet erger te laten worden, heb ik het verteld. Ze zei dat ik niet de enige was, dat hielp voor mij, want bij mij lijkt het alsof ik er alleen voor sta. Het is niet gek dat je bang bent, echt waar. tof van je dat je hulp zoekt! Mijn mentor heeft er spoed achter gezet geloof ik, want deze week/begin volgende week heb ik een afspraak staan.
Je kunt net zoals wat pin zei, een brief schrijven, spiekbriefje. of van tevoren aankondigen dat je het spannend vindt, om hier over te praten. hij/zij wil graag aandachtig naar je luisteren, echt waar!
Je kan het! Zet em op!

Reageer