Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18
Vraag

Ik wil gwn dood

• 28 september 2016
  • 5 reacties
  • 167 Bekeken

Help!!!! Ik word iedere ochtend wakker met een nieuwe gedachte/ plan voor zelfmoord!! Ik wil gwn weg uit deze wereld alle ellende enzo ik kan het nii meer aan!!! Het lukt me gwn allemaal niet meer ik wil gwn dood klaar!

5 reacties

Wat kan je niet aan? misschien kunnen we jou helpen...
Reputatie 6
Hoi Liesje,

Wat vervelend dat je je zo rot voelt!

Hoe lang heb je dit al? Zijn er mensen die dit weten?
Het eerste wat je moet doen is het tegen iemand vertellen. Probeer iemand in vertrouwen te nemen! Je ouders, ander familielid, vrienden, docent. Over je problemen en gevoelens praten kan echt heel erg opluchten!

Je hebt wel proffesionele hulp nodig met deze gedachtes. Ik weet niet of je daar al ervaring mee hebt, het kan natuurlijk dat je er slechte ervaringen mee hebt. Ik hoop dat je het dan wel nog een kans wilt geven.

Probeer eens een lijstje te maken met alles wat een beetje mooi is, of als dat niet lukt, alles wat niet compleet bedorven is. Er zijn echt dingen die de moeite waard zijn te blijven leven! Maak een bucketlist, vier een feestje, doe eens gek!

Er is altijd iemand die om je geeft, iemand die de rest van zijn/haar leven aan jou blijft denken. Zichzelf de schuld zal geven, dat ie jou niet tegen kon houden. Jij ontglipt de moeilijkheden, maar zij krijgen levenslang.

Heel veel sterkte, je bent het waard,
Gr. Pin
Beste nadiaxxx en pin,
Nadiaxxx wat ik nii meer aan kan is m'n leven zelf gwn en pin super bedankt voor je rea ik heb dit al een paar maanden nee niemand weet het ik neem namelijk niemand in vertrouwen... Klinkt raar maar t is een lang verhaal ik zal al je tips zeker gaan gebruiken thnx ik zal m'n best doen
Reputatie 6
Wat goed van je! Probeer het echt tegen iemand te vertellen. Als dst te lastig is kun je het ook opschrijven en laten lezen. Is er iets gebeurd waardoor je je zo voelt?
Grts Pin
Hoi!

Vaak willen mensen zelfmoord plegen, omdat ze dan denken dat hun problemen opgelost zullen zijn, maar zou je het niet jammer vinden dat je het resultaat van die oplossingen niet kunt zien? Probeer de ellende zelf op te lossen, al is het maar uit nieuwsgierigheid om te weten hoe je leven eruit ziet zonder de problemen. Denk eraan dat je nooit meer zult kunnen zien als je dood bent, zowel van je familie als je vrienden en noem maar op... Ga met iemand praten (iemand met een opleiding om mensen zoals jou te helpen) en als jullie er samen over eens zijn dat je er echt geen zin meer in hebt, stel je dan misschien de vraag of je misschien echt zelfmoord wil.

Hopelijk heb je er wat aan en ik wens je een heel gelukkig leven toe!
Groetjes!
x

Reageer