ik wil dood ik wil en kan dit niet meer ;c

  • 1 May 2018
  • 7 reacties
  • 205 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi,
ik ben een meid van 17 en heb wat problemen.
Ik heb een eetstoornis en angststoornis en dwangstoornis (ik moet continu alles controleren ongeveer 10 keer per uur)
Het probleem is dus ik heb enorm veel moeite met mezelf zien door mn eetstoornis en nu heb ik dus het probleem mn moeder komt telkens binnen met douchen en komt dan kijken en dan let ze op heel mn lichaam. Met gevolg dat k paniekaanvallen krijg en woedeaanvallen maar ik mag die niet laten zien want dan word ze nog bozer.
Ik heb er al meerdere keren met haar over gepraat dat ik het niet leuk vind en onprettig vind als ze binnen komt. Alleen luistert ze niet.. ik heb denk het nu al 8 keer met haar erover gehad.. Hoe vaker dit gebeurt hoe banger k ben.
ik heb nu ook met slapen dat ik ongveer 500 keer per nacht ga kijken of er niemand is die me bespioneert en dit word alleen maar erger..
ik weet niet meer wat ik ermee moet ik kan het niet meer aan mn anorexia neemt me over dan voel ik alles minder erg en alsik skip en toch ga sporten voel ik me nog redelijk goed..
ik praatte er altijd over met een hele goede vriend maar nu hebben mn ouders de regel dat ik mn telefoon moet inleveren dus praat ik er niet meer over. waardoor ik dus weer alles opstapel en het moment dat ik kan liegen over eten skip ik het en probeer ik het omdat ik alles niet meer aankan en het op die manier me iets beter laat voelen. en sport ik ook weer heel veel.

ik kan niet meer ik wil gwn dood ik hou t niet meer vol alleen al mn gedachtes al als mn moeder komt en ik dan in de spiegel kijk ik zzie dan een mega dik en lelijk meisje.. ;c
ik verdien het gwn niet meer om hier te leven ik weet niet meer wat ik ermee moet, heeft iemand tips ?

liefs Pinkie

7 reacties

volgenmij ben jij heel heel onzeker over je zelf . dat hoeft helemaal niet je bent mooi zoals je bent als je je gaat uithongeren enzo wordt je echt niet mooier. en met dat over je moeder daar moet je met iemand over praten. {maak je geen zorgen alles komt op zijn
pootjes terecht)
x d.fire
Hey pinkie
Praat erover met iemand want ook al klinkt het cliché het helpt echt. Als je dat niet durft kun je het ook van je af schrijven. Ook dat kan al weer eens beete verlichting geven.
Ook zou ik naar je huisarts gaan. Dat is misschien niet het makkelijkste of leukste om te doen maar het kan wel helpen met bijvoorbeeld je dwangstoornis en als je daar vanaf bent heb je ook alweer heel wat verlichting.

Voor nu, kun je niet 1 dingetje ook al is het maar iets heel kleins verzinnen om voor te blijven leven? Bedenk iets waar je het voor nu nog voor wil volhouden. Er is vast iets. Houd daar aan vast en hou vol je bent het echt waard
Jonah
volgenmij ben jij heel heel onzeker over je zelf . dat hoeft helemaal niet je bent mooi zoals je bent als je je gaat uithongeren enzo wordt je echt niet mooier. en met dat over je moeder daar moet je met iemand over praten. {maak je geen zorgen alles komt op zijn
pootjes terecht)
x d.fire


Hii dankje voor je reactie ik ben indd heel onzeker over mezelf. Bij mij ik voel mezelf enorm dik waardoor ik niet wil eten. Die goede vriend is er ook wel boos om van hem mag ik nu niet meer skippen etc omdat ie zegt dat ik anders uithonger en dat ik dan niet mooi word enso. Ik heb al eens met iemand over mn moeder gepraat die denkt dat het komt omdat mn moeder zich eerst onaardig tegenover mij heeft gedragen en toen wist dat ik me nie fijn voelde en da zze het nu goed iwl maken ofso.
Hey pinkie
Praat erover met iemand want ook al klinkt het cliché het helpt echt. Als je dat niet durft kun je het ook van je af schrijven. Ook dat kan al weer eens beete verlichting geven.
Ook zou ik naar je huisarts gaan. Dat is misschien niet het makkelijkste of leukste om te doen maar het kan wel helpen met bijvoorbeeld je dwangstoornis en als je daar vanaf bent heb je ook alweer heel wat verlichting.

Voor nu, kun je niet 1 dingetje ook al is het maar iets heel kleins verzinnen om voor te blijven leven? Bedenk iets waar je het voor nu nog voor wil volhouden. Er is vast iets. Houd daar aan vast en hou vol je bent het echt waard
Jonah


hii heel erg bedankt voor je reactie, schrijven durf ik niet omdat al mn schriften etc worden stiekem gecontroleerd. Mn moeder denkt dat ik dat niet door heb maar ik kan er al niet tegen als een schrift klein beetje anders ligt t valt me gelijk op. Om voor te leven de reden dat ik al zoveel jaren volhou zijn mn huisdieren mn konijn en mn goudvissen. het meeste mn konijn.
Mn konijn voelt alsof die me in dingen begrijpt ik heb toen tenslotte belooft dat ik voor altijd voor em zou zorgen. daarintegen als ik er niet ben dan knuffelt ie ook met niemand verder thuis. dan wacht ie tot ik thuis ben als ik dan het hok open maak dan springt ie eruit zo in mn armen. Klinkt enorm stom iknow maar soms betekent dat zoveel voor me dan voelt t dat iemand echt om me geeft
Hoi!

Dat is niet fijn. Je eetstoornis, de onzekerheid, je moeder die je controleert, etc., daar kan je ongelukkig van worden.

Heb je professionele hulp voor je eetstoornis? Dat lijkt me aangewezen, aangezien je met zware gedachten zit. De dwanggedachten zijn ook iets waar je best niet mee blijft zitten.

Dat je moeder binnenkomt als je douchet, vind ik niet ok. Ik begrijp haar ongerustheid, maar jij hebt recht op privacy. Het is nuttiger om professionele hulp in te schakelen. Die weten hoe ze iemand in de gaten moeten houden.

Dat jouw telefoon afgenomen is, waardoor je niet meer kan praten met je vertrouwenspersoon, vind ik erg. Het was goed dat je er met iemand over praatte, en je moeder mag die persoon niet van jou afnemen.

Je moeder lijkt vastberaden. Je hebt geprobeerd met haar te praten, wat een goed idee was, maar jammer genoeg heeft dat niet tot het gewenste resultaat geleid. Kan je met je mentor praten? Die zou met je moeder kunnen praten, en haar doen inzien dat haar aanpak misschien niet de aanpak is die jij nodig hebt.

Als jij steun vindt in je huisdieren, is dat prima. Het is goed meer aandacht te besteden aan de dingen die je vrolijk maken.

De volgende stap lijkt me: praten met professionele hulp. Het is belangrijk dat jij iemand vindt die jou kan laten inzien hoe mooi je bent, en welke kansen in het leven nog voor je liggen. Er is nog zo veel kans op geluk, als je nu doorzet.

Groetjes
x
ik loop bij een psycholoog voor hulp maar qwa eetstoornis oplossen is het heel lastig omdat ik heel veel moeite heb met vertrouwen. Ik heb wel met mijn mentor gepraat maar hij vind dat ik het zelf moet oplossen met mn moeder..
Alles is nog erger geworden mn telefoon doet het niet meer ze heeft een site erop bezocht ofsoiets waardoor er een groot virus in is gekomen waardoor het hele opstartprogramma kapot is en toetsenbord en gallerij en google het niet meer doen...
Dus kan nu helemaal niet meer praten met de mensenwaar ik mee praatte
so ik weet alles niet meer wat ik nu moet ze pakt alles af en wil me niet begrijpen en mn problemen worden alleen maar erger ;c
Je moeder heeft het recht niet jouw steunpunten af te nemen. Ik stel voor dat je dit met je psycholoog bespreekt.

Je mentor vindt dat je het zelf moet oplossen met je moeder. Heeft hij advies gegeven hoe je dat kan doen?
Het lijkt erop dat je moeder niet naar je wilt luisteren. Daarom lijkt het me nuttig dat iemand anders met haar praat, iemand die jouw standpunt kan verdedigen.

Het lijkt me goed dat je weer in contact kan komen met de mensen waarmee je praatte. Zij waren steun voor jou. Je moeder moet begrijpen dat er buiten haar anderen zijn die jou kunnen helpen.

Vertrouwen kan moeilijk en eng zijn. Je psycholoog heeft beroepsgeheim, dat is een zekere veiligheid die je hebt. Je psycholoog heeft een opleiding gehad om om te gaan met moeilijke situaties.

Reageer