Ik wil dood


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoii,

Ik zit de laatste tijd niet meer lekker in mijn vel, ik heb allemaal verkeerde gedachtes over mezelf en soms wordt het even te veel.
Als het allemaal te veel wordt snij ik mezelf, ook heb ik vaak gedachtes over zelfmoord, om over een trein te springen.
Ik zie het leven niet meer zitten en ik heb al eens met iemand gepraat en dat ging fout en toen heb ik na het weekend een smoes bedacht.
Mijn moeder wordt de laatste tijd heel vaak boos om me, en dat gaat dan vaak over Engels.
Ik weet niet meer wat ik moet doen... Hebben julie tips?

X

27 reacties

Hoi!

Wat jammer dat je niet goed in je vel zit. De verkeerde gedachten kunnen ervoor zorgen dat je de mooie en positieve dingen van jezelf niet meer ziet. Als de negatieve gedachten te overweldigend worden, doe je jezelf pijn. Dat is jammer, aangezien je die pijn niet verdient.

Maak er alsjeblieft geen einde aan. De negatieve gedachten mogen het niet winnen van de mooie persoon die jij bent.

Ik vind het jammer om te horen dat praten met iemand jou niet geholpen heeft, en misschien zelfs jouw vertrouwen beschadigd heeft. Er zijn echter mensen die naar je kunnen luisteren. Je mentor, huisarts, een vriend(in), familielid, etc. Er zijn veel opties, het is alleen een kwestie naar de persoon toe te stappen waar je je het best bij voelt. Het kan eng aanvoelen iemand in vertrouwen te nemen, en ergens is het steeds een 'risico', maar als het goed gaat, is het een enorme hulp.

Wordt je moeder boos over het schoolvak Engels? Heb je daar moeite mee?
Iedereen heeft zijn of haar zwakke punten. Misschien is dat bij jou Engels. Kan je dit met je leerkracht Engels bespreken? Misschien heeft die tips voor jou.

Dat je moeder boos wordt, is niet verstandig van haar. Door boos te worden word jij niet gemotiveerder op de juiste manier. Je moeder ziet dat best in, zodat ze je kan steunen op een manier die voor jullie beide fijn is. Dit kan je eventueel met je mentor bespreken, zodat die aan je moeder kan uitleggen dat boos worden niet de juiste methode is.

Kan je goed met je moeder praten als ze niet boos is? Je zou haar kunnen vertellen wat er aan de hand is. Misschien kan ze meer begrip opbrengen als ze dit weet. Je hoeft dit alleen te doen als jij je er goed bij voelt.

Groetjes
x
Ik zal proberen me niet over te geven aan de dood.
Vorig jaar zat ik nog op de basisschool, toen heb ik het tegen de vertrouwingspersoon verteld en het is toen rond de zomer weg gegaan en sinds Januari voel ik me weer slecht. Het is vooral ik weet nu niet wie de vertrouwingspersoon van de school is en ik heb een hele slechte mentor. Mijn vertrouwen is vooral beschadigd in mensen toen mijn beste vriendin me niet meer wou. Ze heeft het niet gezegt, maar ze deed wel zo.

Mijn moeder wordt boos omdat ze vind, dat ik niet genoeg aandacht besteed aan Engels maar ik doe er best wel veel voor. Mijn leerkracht heeft maar 1 tip: quizlet. Maar dat helpt niet.
Met mijn mentor kan ik niks bespreken omdat die geen goede is, zoals ik net al zei.
Met mijn moeder heb ik nooit zoveel gehad en ik ben niet zo'n prater.

Bedankt voor de tips.
Heel goed dat je zal proberen je nog niet over te geven aan de dood. Meer dan je best kun je niet doen. Doorzetten maakt jou een sterk iemand.

Heel dapper dat je het aan die vertrouwenspersoon gezegd hebt. Het pesten is toen gestopt, maar sinds januari voel je je weer slecht.

Je hebt een hele slechte mentor. Dat is jammer. Kan je je mentor mailen met de vraag wie de vertrouwenspersoon is? Je mentor zou je dan alleen een naam moeten geven, en eventueel de manier om met de vertrouwenspersoon in contact te komen.
Je kan je mentor hier ook over aanspreken. Wat jij denkt dat het beste is.

Jammer van je beste vriendin. Mensen kunnen teleurstellen. Dat kan gebeuren, maar gelukkig lopen er nog een hoop goede mensen rond. Ken je momenteel iemand waarmee je dit zou kunnen bespreken? Iemand die je vertrouwt?

Als je je best doet, heeft je moeder geen recht om boos te worden. Quizlet helpt je niet. Misschien ben jij meer geholpen met het bekijken van video's waarin Engels wordt gesproken. Je kan naar video's in het Engels kijken met Nederlandse ondertiteling, en proberen te begrijpen welke woorden wat betekenen. Als dat goed gaat, kan je de Engelse ondertiteling opzetten. Op die manier krijg je de juiste schrijfwijze mee.
Voor Engels heb ik al andere dingen, die helpen. En ik wil niet met iemand anders meer praten
Je wilt met niemand anders meer praten. Het is jammer dat je vertrouwen gebroken is geweest. Met iemand praten kan echt helpen. Als je zou weten wie de vertrouwenspersoon op school was, zou je die dan een kans willen geven? Misschien kan je op de site van je school een lijst vinden van het personeel en de functies. Het kan ook dat een klasgenoot weet wie de vertrouwenspersoon is.

Iemand waarmee je kan praten en die je vertrouwen niet kan schaden, is de KinderTelefoon. Met hen kan je bellen of chatten. Ze luisteren naar jou en geven je advies. Ze vertellen niets door, en je bent volledig anoniem.

Een taal leren kost tijd. Ga maar verder met de dingen die je helpen.
Ik kan het niet meer... Met iemand praten.
Ik heb al wel een met de kindertelefoon gepraat en ook met stichting Chris.
Een taal leren kost tijd, ik weet het. Ik wil ook liever iets anders doen. Maar als ik het niet doe dan ga ik waarschijnlijk niet over.
Je hebt juiste stappen ondernomen door met o.a. de KinderTelefoon en stichting Chris te praten.
Je kan niet meer met iemand praten. Zou iemand schrijven je kunnen helpen? Dat je niet met iemand praat, maar bv. via brief of mail contact hebt?

Velen hebben een vak waar ze wat meer moeite mee hebben. Bij jou is dat misschien Engels, bij mij is dat Frans. Daar moet ik extra moeite in steken om geen onvoldoende te halen.
Ik wil niet dat iemand het weett, want ik weet nu al dat ik er spijt van ga krijgen....
Is de KinderTelefoon voor jou ook geen optie? Hoe ik het zie kan je daar geen spijt van krijgen, aangezien die niets kan doorvertellen. Je kan contact met ze opnemen, en als het niet helpt, ben je niets verloren, en als het helpt, heb je een hoop gewonnen.
Ik heb al wel eens contact opgenomen met de kindertelefoon maar dat hielp niks. Misschien probeer ik het binnekort nog wel eens.
Vorig contact met de KinderTelefoon heeft je niet geholpen. Het nog eens proberen kan nuttig zijn. Wie weet komt er wat uit.
Wie weet
Inderdaad, wie weet. Als je het een fijn idee vindt, kan je het eens proberen.

Iemand die je ook kan helpen, is je huisarts. Misschien weet je niet wie dat is. In dat geval kan je op internet zoeken naar huisartsen in je buurt. Vaak vind je contactgegevens, zoals een telefoonnummer, of een mailadres. Daarmee kan je bekijken of je een afspraak kan krijgen. Je kan eventueel je verhaal, of een deel ervan, alleen wat je kwijtwilt, mailen. Op die manier weet de huisarts al een beetje waar het over gaat. Dit hoeft alleen als jij dit zelf fijn vindt.

Een huisarts heeft beroepsgeheim, en mag niet zomaar iemand inlichten. Daardoor ben je beschermd. Zie je het zitten een huisarts te contacteren?
Ik weet het niet, ik vind het lastig om mijn verhaal aan iemand te vertellen.
Je verhaal vertellen kan lastig zijn. Ik vind het minder eng om te schrijven. Zou je naar je huisarts een mail kunnen sturen met wat er aan de hand is? Je kan in die mail vermelden dat hierover praten lastig is voor jou.
Het kan zo niet meer, maar ik wil mijn verhaal ook niet, nog een keer de vereld in brengen. Waarom is het leven zo lastig?
Waarom is het leven zo lastig? Dat is een moeilijke vraag om te beantwoorden. Misschien is de waarom-vraag hier minder van belang, en moeten we ons meer op de hoe-vraag richten, als in: hoe kunnen we ervoor zorgen dat jij je fijner gaat voelen?

Het kan zo niet meer zeg je. Je verhaal nog eens de wereld inbrengen is moeilijk voor jou. Is je verhaal vertellen in elke vorm moeilijk, dus ook schriftelijk, via een mail bijvoorbeeld? Op de volgende site kan je mailen: https://email.zelfmoord1813.be
Dat is anders dan een chat- of belgesprek. Mail is minder direct, en daardoor misschien minder angstaanjagend. Hoe voel je je daarbij?
Heel erg bedankt voor de tip en ik heb meteen een mail gestuurt. Ik hoop dat het antwoord snel komt! en misschien is een mail sturen inderdaad wel beter.
Heel dapper dat je een mail hebt gestuurd. Dat heb je heel goed gedaan. Als mailen jou beter ligt, is dat misschien de manier hoe jij geholpen kan worden.
Ik hoop dat het helpt, ik waacht nu op antwoord
Als je voelt dat je het nodig hebt, kan je ook contact opnemen met de zelfmoordlijn via hun chat of telefoonnummer.
Zal ik doen!

quinnyboy13 schreef:
Zie het zo als je over een trein wilt springen is het ok maar doe het nooit voor een trein

Ja, dat is opzich wel waar.
Ik heb hetzelfde probleem. Altijd het gevoel hebben dat je nooit iets goed dit & dat soms de wereld beter af is zonder je.
Ik denk dat we gewoon opzoek moeten gaan naar dingen die ons gelukkig maken.
Zie het zo als je over een trein wilt springen is het ok maar doe het nooit voor een trein

Reageer