Vraag

Ik wil dood...

Badge +4
Hey
Jongens het lukt gewoon echt niet. Ik wil dood. Ik haat alles behalve huisdieren, paardrijden en scouting en YouTube (enzoknol,DHD,linktijger,traanman,gameneer,dodo,gameportaal, enz.)Maarja. Ik wil gewoon weg van hier. Wat boeit dat nou niemand geeft toch om mij. Ik ben slap. Ik ging naar de mentor en zei dat ik me somber voelde. Ze belde mijn ouders en regelde een afspraak bij de vertrouwingspersoon. We gingen naar de dokter (een van de bijwerkingen van m'n medicijnen was depressie/somberheid) wij overleg voeren en nu ben ik van m'n medicijnen af. Ik heb vorige week een afspraak gehad met het vertrouwingspersoon. En net zoals ik tegen iedereen heb gezegd en ieddereen nu ook denkt lag het aan de medicijnen maar ik weet wel better want het was al in midden/eins groep 8 zo en de medicijnen kreeg ik in maart... Ik heb 1 leraar op scool die ik aardig vind (hij is redelijk jong) Maarja ik ben dan zo iemand die amper laat merken hoe ie zig voelt aan die leraar. En doe me anders (vrollijk)voor tegen ieddereen anders. Ik vind niks mooi aan mezelf. Ik weet het niet meer
-xxx-
Ps: ik heb nog steeds de ballon op m'n hand. Help me plz..??
PPs: Klein detail ik doe jammergenoeg aan mezelf snijden en slaan en dag is een verslaving geworden. En denk z'n beetje de hele dag dat ik niet wil bestaan (zelfmoord)
....?

16 reacties

Heyy! Ik ken je niet en ik heb dit probleem ook. Ik word uitgescholden op school omdat ik ginger haar heb en dat vind ik ook kut. Maar, jij moet niet dood. Altijd als ik zelfmoord wil plegen, denk ik aan de mensen die wel om mij geven. Neem bijvoorbeeld je ouders, of een ander familielid. Ik wil niet dat jij dood gaat, jij bent het waard, en als ik je persoonlijk kende zou ik wel heel graag een goede vrienden van jou willen zijn. Xx iemand ?
Reputatie 2
Badge +3
ZELFMOORD IS NOOIT DE OPLOSSING!!!!! Er zijn altijd mensen die om je geven, je ouders en familie, als je je klasgenoten niet mag ga plz naar een andere school maar PLEEG GEEN ZELFMOORD!!!!!!
Ga naar feesjes en dat soort dingen vrolijkt je op en zelfmoord wat bereik je der mee als je gw eve naar buiteb wilt met iemand je kan zeggen ik kan wel mee gaab als je wilt als je in den haag woont of delft
@ beast god eigenlijk mag je geen contactgegevens geven. 😢 Je moet hier per se anoniem blijven.
@iemand13op13aarde pleeg geen zelfmoord! Het is knap dat je tegen je mentor zei dat je je somber voelt. Wat als je later wel weer wilt blijven leven? Als je dan dood bent, is het te laat. Denk eens aan de persoon die als eerste je dode lichaam ziet. Wat als het mislukt? Pls doe het niet!
@ EENAARDIGPERSOON Mijn bedoeling was dat als hij/zij dat wilt hij/zij is niet verplicht om dat te willen
@beast god
Je moet anoniem blijven Ook als zij het wil moet het dat zijn regels
Badge +3
hey meid,

ik wil ook dood... ik snijd ook...
maar ik krijg nu hulp bij optidakt (niet dat het helpt maar toch)
muziek helpt mij wel een beetje ik luister bijv veel U2 metallica nightcore en mixen bijv powermix van little mix
zoek de muziek een beetje op waar jij jezelf in herkent
mij helpt het ook om te gamen bijv gta5 dan kun je zo veel mensen uitmoorden als je wilt
ik hoop dat je blijft leven omdat er wel mensen zijn die van je houden
sterker nog ik ken je niet eens en ik zal mijn leven voor je opgeven

blijf aub leven
xoxo mistake
Er is een site waar je misschien hulp kan zoeken www.113.nl. Ook kan je gaan chatten met de kindertelefoon. Dit zijn mensen die er meer van af weten dan ik.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi,

Super vervelend dat je dit zo voelt! Ik denk dat het beter is dat je eerlijk bent tegenover je omgeving. Dat je depressie niet door je medicijnen komt. Het is heel vermoeiend om de hele dag te doen alsof het goed gaat. Dat lukt gewoon niet altijd. Het is goed om je emoties te tonen en om even lekker alles kwijt te kunnen. Jezelf zijn, dat is belangrijk!

Er zijn dus dingen waar je vrolijk van word! Goed! Dan moet je vooral die dingen gaan doen! Je tijd investeren in leuk dingen, maakt dat je het leven meer gaat waarderen. Echt! Probeer jezelf aan te zetten tot een activiteit, anders kom je in een sombere bui, waarbij het lastig is daar uit te komen.

Zelfbeschadiging is een gevolg van het echte probleem (natuurlijk is zelfbeschadiging ook een probleem, maar het is niet de oorzaak). Probeer je nu te focussen op de achterliggende problemen. Het is beter om voor nu even te ''accepteren'' dat je het doet en je te focussen op je beter te voelen. Je hoeft ook niet in 1x te stoppen. Als je al 1 kras minder zet dan normaal, is dat een overwinning die je mag vieren!

Gr. Pin
Aub doe het niet... het is nooit de oplossing ik heb me ook een periode down gevoeld maar ik ben er alleen maar sterker uitgekomen. Ik werd gepest op school en uitgescholden en raad eens?
Ik heb nu een grote vriendengroep en ik ben blij met m'n hele leven.. en waar zijn die pesters ? O ja die zijn gestopt met basis omdat het ze teveel werd ze werken nu bij wijze van als putjesscheppers.. DUS DENK AAN JEZELF EN PRAAT MET ANDEREN AUB!
Badge +3
Haiii,
Je hebt het gesprek met die vertrouwingspersoon gehad vond je het fijn om met hem/haar te praten?
En hebben nu je gestopt bent met die medicijnen je sombere gevoelens niet een beetje afgenomen?
En zelfmoord is inderdaad nooit de oplossing zoals hierboven ook al gezegd is.
Kus Sissi
Heey,

Wees een zegen voor jezelf en jijzelf wordt een zegen voor jezelf. Deze vreselijke onduidelijk zin kwam in me op. Ik probeee te zeggen dat als je het licht in elk dingetje kunt vinden ook al is het vreselijk moeilijk, dat lichtje zal je veel brengen om te overleven in donkere tijden. Positieve gedachtes zijn moeilijk te vinden, maar niet onmogelijk. Uiteindelijk maakt dit jou allemaal sterker!. Een sterke meid! En ja jij kunt overleven. Zelfmoord is een crisisgedachte omdat je het zwaar hebt, maar zelfmoord gaat vaak over iets wat een moment is dat een keer weer verdwijnt. Waarom zou je jezelf doodmaken voor een momentopname bijv. Misschien is het handig om uit te zoeken wat de bijwerkingen bij jou voor effect hebben. Lijkt me niet zo handig als je medicijnen hebt waar je somber van wordt en daarnaast al somber bent.

Sterkte!
hoihoi
ik zag je bericht en schrok erg........
ik zal j proberen te helpen, ik wil je vragen om dit filmpje eerst te kijken en daarna verder te lezen, oke?

op het filmpje zie je mensen die zich ook een mislukkeling noemen, die sterke man die sloeg eerst allemaal mensen in elkaar, die oude man was zwerver en hij mocht ook bij het circus komen, dat meisje was zwanger en werd uit huis gezet! en dan die man, die heeft geen armen en geen benen, en toch word hij de ster van het circus! allemaal voelen ze zich mislukt, maar hoe moeilijker de strijd, hoe groter het resultaat, geef niet op!

blijf in jezelf geloven, misschien vind je het filmpje nutteloos, maar ik hoop toch dat je het gekeeken hebt!
Doe dat niet ookal is het nu niet zo leuk misschien wordt je later wel een top ruiter. Bovendien alles dat je nu krijgt kun je later niet meer krijgen aan verdriet
Hoi!

Er is hier al veel raad gegeven, maar ik wil alleen nog zeggen: Je wilt niet dood, je denkt dat de dood alles zal oplossen. Dat kan zo zijn, maar dat kan ook niet. Niemand weeg wat er is na de dood, dus blijf voor de zekerheid, of gewoon uit nieuwsgierigheid, even hier :)

Groetjes
x

Reageer