Vraag

Ik weet niet meer wat te doen

  • 6 February 2020
  • 4 reacties
  • 77 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb echt genoeg ervan. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik kan nooit met een onderwerp eens zijn met iemand. Bij alles zelfs op het internet wordt ik meteen gehaat. Ik ben een heel raar persoon. Ik weet niet wat ik aan me zelf moet veranderen. Me uiterlijk , me innerlijk? Wat is er mis met me! Ik ben 17 en heb nog nooit ene depressie gehad maar het voelt nu echt alsof ik het heb. Ik heb zoveel lichamelijke stoornissen maar ook geestelijke die gewoon niet uitlegbaar zijn. Ik kan niet veranderen hoe ik ben maar als ik dat niet doe dan hoor ik niet bij de samenleving. Ik word bij geen een baantje aangenomen omdat ik 17 ben maar straks als ik 18 ben moet ik van alles betalen en ben bang dat ik geen gel dan heb. Ik heb 0 vrienden , ik heb wel wat maar ja het is niet wat ik wil. Ik hou niet echt van uitgaan. Ik zit hele dagen thuis te gamen. Als ik naar andere mensen kijk hebben ze een prachtig leven. En dan kom ik aan. Ik wauw dat ik opnieuw kon beginnen met leven. Ik ben magerlat. Ik sport niet. Ik heb hulp nodig maar ik weet niet hoe. Ik krijg steeds het zelfde advies. Ik wil niet altijd de persoon zijn die de eerste stap zet. Het is ik ALTIJD IK. Ik heb er genoeg van. Het lot van mij ligt niet in mijn handen maar van anderen. Maar niemand wilt dat begrijpen.  Help me pls….. ik kijk zolang al optimistisch naar het leven maar de wereld is gewoon fucked up tot je er achterkomt . Oorlog en armoede. Nu ben ik dus gelukkig geboren in Nederland bij een Turkse familie. 


4 reacties

Badge +2

Hoi @GertJanstra 

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Groetjes,

Emma D.

De Kindertelefoon

Reputatie 2
Badge +1

hey 

ik snap je heel goed 

ben je al eens gaan praten met een psycholoog?

een depressie is iets wat niet zomaar op te lossen is 

wees ervan bewust dat je altijd met je huisarts kan praten die heeft een beroepsgeheim en mag niet zomaar iets doorvertellen .

je moet niet perse iets veranderen en aan je uiterlijk ook niet depressie is een gevoel wat je somber en machteloos maakt 

je kan een folder/krantenwijk beginnen

ik ben geen ervaringsdeskundige maar je moet jezelf waarderen probeer eens op te schrijven wat je leuk vindt of niet  

https://www.openggz.nl/downloads/plezierige-activiteiten-lijst-pal/ misschien kan je dit eens invullen je 

ik wens je heel veel sterkte toe 

Dit bedoel ik. Ik krijg nooit een normaal antwoord altijd zo negatief. Waarom reageert niet op mij? Met een normaal antwoord. Wtf heb ik. Ik heb het gevoel dat ik het niet in eigen handen heb. Waarom kan niemand mij snappen. 

Reputatie 3
Badge +4

Je geeft op elk tegenslag als je antwoord. 

 

Het lot van jouw ligt niet in andere hun handen, beetje raar dat je dat zegt. 

Reageer