Vraag

Ik weet het niet meer & eerlijk zijn?!

  • 10 April 2019
  • 81 reacties
  • 1315 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyy,

Ik zit met een probleempje.. Eigenlijk een heel groot probleem.

Zoals jullie in mijn vorige topic hebben kunnen lezen beschadig ik mezelf en ben ik niet eerlijk tegen mijn therapeut. Dat is jammergenoeg niet het enige.. Ik heb ook last van suïcidale gedachtes die soms ook overgaan in pogingen waar nogsteeds niemand vanaf weet. Elke week weer neem ik me voor om eerlijk te gaan zijn tegen mijn therapeut (al een halfjaar lang..). Binnenkort krijg ik nieuwe hulp, mijn therapeut weet niet meer hoe ze me moet helpen en het lukt haar ook niet.. Ik ben nu zo klaar met mezelf dat ik heb besloten alles te gaan opschrijven en het haar volgende week(als ik er dan nog ben😩) te gaan geven.. Ik weet alleen niet of ik dat nog wel moet doen... Omdat het toch waarschijnlijk binnenkort stopt bij haar.

Wat zouden jullie doen in mijn geval? Het toch geven of het laten? En hebben jullie misschien nog tips over wat ik bijvoorbeeld zou kunnen opschrijven en hoe ik het kan verwoorden?

Groetjes,
Sad.fl

PS. Sorry dat ik nog niet heb gereageerd op een van jullie.. Ik zit momenteel zo erg met mezelf in de knoop dat het me echt niet lukt iemand anders te helpen.

81 reacties

hey

ik wouw al eerder reageren maar ik was afgeleid. dat ken je vast wel...

ik vind 2 uur idd best wel lang oke ik ben gister ook 2 uurtjes weg geweest van de lessen...

dat trillen kwam waarschijnlijk van de spanning voor dat briefje. tril je nog steeds?
ik vind het wel knap dat je ook gewoon je arm liet zien. zij ze er toen nog iets over?
het is eigenlijk een mooi teken dat het haar raakte. dat betekend dat ze je echt wilt helpen en niet alleen je wilt helpen omdat het haar werk is. het is wel fijn dat ze je wilt blijven helpen naast je nieuwe hulp. maar je moet het ook aan gaan geven als het teveel woord.

je hoeft het ook nog niet helemaal te beseffen je heb het gewoon gedaan! en daar gaat het om. misschien lijkt het nu nog niet een goeie voor uit gang. maar ik denk dat het een goeie stap is om je goed te gaan voelen. wees maar trots op je zelf. ik ben in iedergeval trots op je!

groetjes
bella
JAAAA
Ik ben zoooo trots op je❤

Je hebt het gewoon gezegd!!

Fijn dat ze er goed op reageerde!

Liefs,
Xxjee
Hee,

Sorry voor deze late reactie, ik heb veel gemist...

WAUW! Wat een topper ben jij zeg! Dat heb je mooi gedaan! Ik ben echt SUPER trots op je! Wat fijn dat je psycholoog het zo goed opnam :)

Dat ''bespreken met collega's'' is iets normaals. Psychologen hebben natuurlijk beroepsgeheim, maar kunnen wel overleggen met hun collega's (die dan natuurlijk ook beroepsgeheim hebben). Dan kunnen ze tips enzo uitwisselen. Dat is niks waar je je zorgen om hoeft te maken! Alle informatie is veilig! Het is nu ook wel fijn dat ze dit doen aangezien je ook andere hulp gaat krijgen en een goede samenwerking dan wel een pre is.

Topper!

Gr. Pin
Omgggggggg... heftiger dan mij is dit.. ik kan me best voorstellen als ik dit had..
Ik voel je pijn...
Ik leef met je mee.
Ik meen het echt, ik ben eerlijk.
Ik kan nu niks bedenk om je te helpen.. sorry.

Ik hoop wel dat je nu beter voelt dat je dit toch hebt gedeelte met ons.
Erg dapper van je, bij mij kort geleden heb ik ook moeite gedaan om hier te zijn..

Maar als je met nog meer dingen dwars zit of wat dan ook.. je MAG het delen als je fijn erbij voelt.

Hoeft niet als je niet goed bij voelt.
Wij zijn er voor je.
En ik geef je wel iets mee in je toekomst.

Heb vooral vertrouwen dat de dingen die je zelf wilt dat ze beter woorden voor jou zelf.

Heb vertrouwen ook in jezelf.🙂

Ik wens je nog veel sterkte.🤗

Groetjes Jade
Heyhey,

Aaahhh! Ik zit hier helemaal te trillen van opwinding. Ik hield dit de hele dag al in de gaten. Je wilt niet weten hoe ongeloofelijk trots ik op je ben! You have did it! Grootste topper die er rondloopt. Heeft het opgelucht dat iemand het weet? Sterkte er verder mee, ik denk aan je!😘

Ahw, wat een lieve reactie dit! Het lucht me wel op dat iemand het nu weet, of ik er blij mee ben weet ik nog niet helemaal.

Ik wouw al eerder reageren maar ik was afgeleid. dat ken je vast wel...

Heel herkenbaar, haha🙃
ik vind 2 uur idd best wel lang oke ik ben gister ook 2 uurtjes weg geweest van de lessen...


Als het nodig dan is het nodig toch🙂
dat trillen kwam waarschijnlijk van de spanning voor dat briefje. tril je nog steeds?


Een beetje, wel al minder gelukkig!

ik vind het wel knap dat je ook gewoon je arm liet zien. zij ze er toen nog iets over?


Ja, ze zei dat ik natuurlijk wel wist dat het niet goed voor me is wat ik doe. Ze zei nog veel meer, maar dat heb ik allemaal niet echt meer meegekregen.

JAAAA
Ik ben zoooo trots op je❤

Je hebt het gewoon gezegd!!

Fijn dat ze er goed op reageerde!


🙂☺️

Dat ''bespreken met collega's'' is iets normaals. Psychologen hebben natuurlijk beroepsgeheim, maar kunnen wel overleggen met hun collega's (die dan natuurlijk ook beroepsgeheim hebben). Dan kunnen ze tips enzo uitwisselen. Dat is niks waar je je zorgen om hoeft te maken! Alle informatie is veilig! Het is nu ook wel fijn dat ze dit doen aangezien je ook andere hulp gaat krijgen en een goede samenwerking dan wel een pre is.

Ik denk ook wel dat het veilig is, maar ik ben gewoon niet zo goed in het vertrouwen van mensen haha🙃

Omgggggggg... heftiger dan mij is dit.. ik kan me best voorstellen als ik dit had..
Ik voel je pijn...
Ik leef met je mee.
Ik meen het echt, ik ben eerlijk.
Ik kan nu niks bedenk om je te helpen.. sorry.


Ik ben echt niet heftiger dan iemand anders hier, alles ik heftig... 🙂

Heb vooral vertrouwen dat de dingen die je zelf wilt dat ze beter woorden voor jou zelf.

Heb vertrouwen ook in jezelf.🙂


☺️

Whaha nu komt er een hele rare switch denk ik?
Momenteel veel last alles om me heen...-Dit bericht is aangepast door de Kindertelefoon- Gisteren heb ik me niet gesneden doordat ik me heel erg aan het afleiden was. Dat probeer ik nu ook al de hele dag, maar het werkt gewoon niet. Bij alles, gewoon echt alles denk ik aan de dood. Ik kan niet meer😩

Wel echt heel erg bedankt voor al jullie lieve reacties en jullie steun🤗

Groetjes,
Sad.fl
hoi

Als het nodig dan is het nodig toch🙂

zeker! hehelemaal als het nut heeft

ik vind het geen rare switch hoor! Dit toppic gaat er tenslotte over.

jammer dat de drang erger is geworden.
misschien een raare vraag maar komt het door dat je het vertelt hebt. toen ik het ooit vertelde dat ik me kut voelde ging in me slechter voelen omdat je zeg maar een deur voor iemand open zet om naar ke gevoel te komen.
sorry heb niet echt tips want ik snij niet

groetjes
bella
NU SNAP ik z elf dit niet meer hahahahahahhahahahah🤣😅

Ik denk ook helaas aan dood gaan...
Maar ik hoop dat ik wat ervan nog kan maken..
Ik zal toch de mensen die ik wel zelf lief enzo vind dat het altijd nog bij me blijft😊

En weet niet wie dan in mijn plaats deze telefoon gaat beheren... hopelijk geen slecht iemand..
Of anders ga ik lekker mijn telefoon beschermen om een vloek ofzo erop te zetten en kan zelf het lekker voor mijzelf houden 😁😎😆😏

En ik wil zo graag wensen als ik word herezen dat ik nog alles kan herinneren en weer mijn telefoon gebruiken en dan is de vloek ofzo wel weg als mijn geest toch blijft bestaan😎😎😎😎😎😆😆😆

Of dezelfde vorm maar dan betere versie van mijzelf.

Tjee.. ik wens best veel.. maar ik wil ook een betere lichaam hebben eens.😂🤣😎
Maar nu ben ik nog steeds wat trots op deze lichaam ik heb😁

+dezelfde stem.. maar dan echt PRECIES!😎
Heyy,

Bellablue,
Ik weet het niet... Ik denk dat het wel meespeelt?

JadeGameSetPlay,
Wat snap je niet? 🙂

Ow, wat naar dat je ook aan de dood denkt. Ik weet zeker dat je er nog wat van gaat maken!

Zo te lezen geloof je, haal je veel steun uit je geloof?

Ik geloof niet dat je nu niet de beste versie van jezelf bent... Je bent toch goed zoals je bent🙂niemand is perfect!

Ik vind het juist heel mooi dat je veel wensen hebt, het zou mooi zijn als ze allemaal gaan uitkomen!
Fijn dat je trots bent op je lichaam!

Groetjes,
Sad.fl
Ik heb geen geloof ofzo..
Mijn positieve geest kwam gewoon los en dus daardoor was ik opeens lekker positief..

🤣😅😄😜

Maar ik heb ook moeite om te leven.. volgens mij is het doel als een mens zijn om zo vroeg dood te gaan.
Maar als we niet waren herboren wat sommige mensen op aarde geloven in herboren te zijn dat het voor hun ook z o is, konden we waarschijnlijk niet dingen willen of krijgen wat we willen hebben of doen.
Maar ik probeer zo veel positieve dingen te bidden en zo dat ze uit komen wat ik zo graag wil.

En ik blijf toch diep van binnen te bidden alleen voor positieve dingen die ik graag wil.

En juist zoveel mensen proberen te helpen van hun negatievigheid enzo.
Niet als een juf zijn ofzo, maar gewoon voor wie ik wil zijn en gewoon normaal helpen enzo.

Dit wil ik ook doen aan de positieve kant enzo.🙂
Hoihoi,

Sorry als ik jullie weer lastig val...

Ik moet morgen weer naar mijn therapeut. Ik was eigenlijk best blij dat ik het toch gezegd had, maar nu dus echt totaal niet meer... Ik hoorde mijn moeder net zeggen dat mijn therapeut mijn ouders morgen allebei wil spreken... Maar dit is dus echt het allergrootste drama ooit!! Ik weet 99,9% zeker dat ze het mijn ouders dus morgen gaat vertellen... 😭. Ik heb zo ontzettend veel spijt! Mijn gedachtes namen de afgelopen week wel iets af(denk ik?), maar nu zijn ze heeel erg aanwezig... Ik weet echt niet meer wat ik moet😭

Groetjes,
Sad.fl
Hey,

Je valt ons niet lastig joh! Goed dat je blijft aankloppen hier! Blijven doen hè!

Uhm, je psycholoog mag dat niet zeggen..?! Ik zou haar daar even op wijzen en het erover hebben met haar. Zij moet ook snappen dat dit vertrouwen 2 kanten op werkt en als zij dit doorvertelt, dat wel een beetje is gesneuveld.

Ik snap dat je baalt, maar spijt zou ik niet hebben. Het is super goed dat je dit hebt verteld en daardoor kun je nu beter geholpen worden!

Praat er met je psycholoog over. Stuur haar anders alvast een mailtje!

Gr. Pin
Hey,

Net weer bij mijn therapeut geweest... En ja mijn ouders weten het dus nu. Ik heb zo ontzettend veel spijt. Ik kan echt niet meer... Ik krijg ook weer meer hulp en moet weer aan de medicatie pffff. Mijn therapeut vond het te zorgelijk om niets te vertellen... Maarja ik ga nu wss 24/7 in de gaten gehouden worden, het leven is dan toch ook niet meer leuk?! Ik ga maar weer verder leven.. Uhm... Lijden🙃

Nog bedankt voor je reactie Pin🙂

Groetjes,
Sad.fl
Jammer dat het verteld is aan je ouders!
Psychologen en dergelijke hebben uiteraard wel beroepsgeheim, maar voor kwesties waarvan ze het idee hebben dat er iets erg met je zal gebeuren, daarbij moeten ze hun beroepsgeheim breken en het aan de ouders vertellen.

Ik snap dat je spijt hebt, maar ook ik denk echt wel dat het hoe dan ook een heel goede stap van je is geweest!
Je ouders weten het nu en dat is allesbehalve fijn, maar je zult wel medicatie krijgen die je hopelijk verder zal helpen.

Hoe gaan je ouders met jou om momenteel? En heb je nog iets van veilig gevoel bij je psycholoog?
Nou ja, ik kan me voorstellen dat je ej er niet meer veilig voelt, maar ik hoop dat dat stukje bij beetje wat zal terugkomen, want je verdient een goede, vertrouwde plaats om over je problemen te kunnen praten!

Hoe is het met de zelfbeschadiging? Je kunt deze lijst met alternatieven eens bekijken.

Het is echt niet fijn dat je ouders dit nu weten, en je dus wat meer in de gaten gehouden zult worden, maar ik hoop dat je beseft dat dat alleszins wil zeggen dat ze zo van je houden en zich zo om jou willen bekommeren dat ze niet willen dat jij doodgaat. Je bent belangrijk en geliefd, en su-per-veel waard!

Groetjes
Lot
Hoi,

Super stom dat je psycholoog het tegen je ouders heeft verteld! Wat zei ze hierover? Waarom ze dat moest doen zegmaar.

Ik snap dat je baalt, maar ik denk dat het ook wel goed is dat je ouders het weten. Nu hoef je thuis in ieder geval niks verbergen en kunnen je ouders je misschien beter begrijpen / helpen en rekening met je houden. Dat lijkt me ook wat waard, of niet?

Ze willen dat je weer medicatie gaat gebruiken. Wat vind jij hiervan? Als je dit niet ziet zitten, zou ik dit namelijk aangeven. Medicatie nemen is geen wonderpil, I get that, want ik heb ook medicatie gehad en ik vond het echt troep. Er zijn ook andere opties, dus als je dat liever hebt, moet je dat aangeven bij je psycholoog!

Je wordt nu heel erg in de gaten gehouden door je ouders. Heb je hen wel eens verteld dat je dit super vervelend is en dat dit zelfs een reden is waarom je hen niet in vertrouwen neemt? Misschien kunnen jullie hier afspraken over maken.

Toen ik heel diep in de put zat, deed m'n moeder heel anders tegen me. Ze wou me overal ontlasten, ik mocht niet eens zelf een broodje smeren. Ze wou het allemaal voor me doen. Ik kan daar dus echt niet tegen, ook al bedoelt ze het heel lief. Ik heb het daar met haar over gehad en sinds dien doet ze dat niet meer, dus dat is fijn. Misschien kun je ook zoiets doen met je ouders en misschien kan je psycholoog helpen om je ouders te overtuigen dat ze je niet zo in de gaten hoeven te houden.

Ik vind het alsnog wel SUPER knap van je dat je het hebt verteld en ik vind het echt goed van je dat je dat hebt gedaan! Ik ben echt trots op je!

Gr. Pin
Heyy Lot en Pin,

Hoe gaan je ouders met jou om momenteel? .

Mijn ouders nemen het opzich wel goed op, ze zijn wel echt veel te bezorgd. Ik snap wel dat ze bezorgd zijn, maar ik ben de gedachtes enzo ondertussen wel gewend dus ik vind het een beetje onzin dat ze me zo in de gaten houden...
Mijn moeder is wel met me in gesprek gegaan en mijn vader ontwijkt me heel erg, maarja dat doet ie altijd.

En heb je nog iets van veilig gevoel bij je psycholoog?


Ik ben sowieso een lastig persoon met vertrouwen en het vertrouwen is nu wel weer minder... Vandaag heb ik wel een fijn gesprek gehad met een andere hulpverlener en ze zei dat mijn therapeut verplicht was om dit te vertellen en ze boos zou worden als mijn therapeut het voor zichzelf had gehouden haha. Ik kan dus eigenlijk ook helemaal niet boos zijn... En ik zal volgende week wel zien of ik mijn therapeut nog vertrouw.
Hoe is het met de zelfbeschadiging?


Mijn zelfbeschadiging is weer een dwanghandeling geworden, super stom. Dit vond mijn therapeut ook heel zorgelijk... Ik krijg nu ook heel veel intensieve hulp krijgen enzo om de dwanghandeling echt te stoppen. Ik ben wel bang dat de hulp teveel gaat worden, maar we zullen zien.

Super stom dat je psycholoog het tegen je ouders heeft verteld! Wat zei ze hierover? Waarom ze dat moest doen zegmaar.

Ze vond het te zorgelijk om het niet te zeggen en het is nodig voor alle hulp die ik erbij ga krijgen🙃 Ik had het gevoel dat als ik helemaal eerlijk zou zijn ze me zouden opnemen🤐 dat heeft ze ook eigenlijk een beetje toegegeven, gelukkig dat ik niet helemaal eerlijk ben dan🙂

Dat lijkt me ook wat waard, of niet?


Ik vind het opzich ook wel fijn dat ze het nu weten, maar ik had het liever gewoon niet gehad
Ze willen dat je weer medicatie gaat gebruiken. Wat vind jij hiervan? Als je dit niet ziet zitten, zou ik dit namelijk aangeven.


Tja medicatie... Slechte herinneringen aan... Ik heb het een maand geslikt en toen was ik er al helemaal klaar mee haha. Ik ga het ook zeker aangeven, maar alle hulpverleners denken tegenwoordig dat medicatie een wondermiddel is en het alle problemen kan oplossen🙃

Je wordt nu heel erg in de gaten gehouden door je ouders. Heb je hen wel eens verteld dat je dit super vervelend is en dat dit zelfs een reden is waarom je hen niet in vertrouwen neemt? Misschien kunnen jullie hier afspraken over maken.


Ik heb gisteren mijn moeder aangesproken... Ze was in een drie uurtjes zes keer komen kijken en dat vond ik echt teveel

Toen ik heel diep in de put zat, deed m'n moeder heel anders tegen me. Ze wou me overal ontlasten, ik mocht niet eens zelf een broodje smeren. Ze wou het allemaal voor me doen. Ik kan daar dus echt niet tegen, ook al bedoelt ze het heel lief. Ik heb het daar met haar over gehad en sinds dien doet ze dat niet meer, dus dat is fijn. Misschien kun je ook zoiets doen met je ouders en misschien kan je psycholoog helpen om je ouders te overtuigen dat ze je niet zo in de gaten hoeven te houden.


Oohh jaah, dit herken ik zo erg! Mijn therapeut heeft op een gegeven moment tegen mijn moeder gezegd dat ik ook dingen zelf moest gaan doen, dus gelukkig is het nu wel wat minder. Mijn therapeut vond het wel nodig dat mijn ouders me heel erg in de gaten gaan houden, maar ik kan het proberen🙂

Groetjes,
Sad.fl
Hoi,

en ze zei dat mijn therapeut verplicht was om dit te vertellen en ze boos zou worden als mijn therapeut het voor zichzelf had gehouden haha. Ik kan dus eigenlijk ook helemaal niet boos zijn...Dat kan wel hoor. Dat had ik ook. Zulke dingen kunnen een vertrouwensband gewoon kapot maken. Dat hoeft natuurlijk niet en dat is ook verschillend per persoon en hoe jullie band ervoor was.

Wacht, je bent niet helemaal eerlijk geweest? Wat heb je niet verteld dan?

Je ziet een opname niet zitten? (Snap ik hoor, was ook altijd mijn grootste angst.)

Ik vind het opzich ook wel fijn dat ze het nu weten, maar ik had het liever gewoon niet gehadHet heeft natuurlijk twee kanten, dat snap ik.

De medicatie zal ook wel steeds beter en effectiever worden, maar ja, ze weten niet echt wat er precies mis is in de hersenen en de medicatie heeft ook zo veel bijwerkingen... Ik zou der ook niet aan willen. Goed dat je dit gaat aangeven!

Goed dat je je moeder hebt aangesproken! Hoe ging dat? Wat zei ze?

Ah snip, je ouders moeten je wel in de gaten houden. Gelukkig is er dan wel een grens, dat ze dus niet alles uit handen nemen. Dat is wel fijn lijkt me!

Gr. Pin
Hey,

Uhm.. Ik vond het iets teveel om ook gelijk over mijn plannen enzo te beginnen dus dat heb ik maar even gelaten, oeps. Als ik over die plannen was begonnen dan was ik sws opgenomen, dat zei ze zelf.

Van de ene kant zou ik een opname echt het grootste drama ooit vinden, maar het kan ook voordelen hebben(bijv. Dwanghandelingen afleren).

Tja, mijn moeder wil niet toegeven dat ze steeds komt om te controleren of ik nog leef, terwijl ik echt niet zo dom ben haha.

Groetjes,
Sad.fl
Hey,

Oh, je hebt niet verteld van je zelfmoordplannen... Ja, dat ga je nu dan ook niet meer doen denk ik.

Heb je echt concrete ideeën? En hoe wie wat waar en wanneer?
(Deel deze gegevens niet, maar alleen of je ze hebt. Anders is het wss tegen forumregel 9.)

Ik snap de angst voor een opname, ook al biedt het voordelen.

Tja, mijn moeder wil niet toegeven dat ze steeds komt om te controleren of ik nog leef, terwijl ik echt niet zo dom ben haha.Nou ja, je weet het natuurlijk niet. Je moeder weet niet wat je allemaal doet... Het zou prima kunnen dat je in je kamer er eind aan maakt. En dat heeft niks met dom of slim te maken, maar eerder met wanhoop en andere gevoelens. Als moeder snap ik dat je bezorgd bent dat dat kan gebeuren. Ze houdt gewoon van je.

Ik zou je toch aanraden het te vertellen, al snap ik het heel erg goed als je dat niet gaat doen.

Gr. Pin
Hoii Pin,

Ja, ik heb haar niet verteld over de zelfmoordplannen.

Ik vind het lastig om te zeggen of ik echt hele concrete plannen heb... Mijn stemmen zeggen altijd tegen me dat ik me aanstel en alles wel meevalt, ik ben daar een beetje in gaan geloven denk ik... Maar ik ben wel weer plannen aan het maken?(denk ik).

Mijn verstand zegt ook wel dat ik het moet vertellen... Maar die rot stemmen raden het me weer af om allerlei domme redenen.

Op dit moment ben ik best wel bang... Ik heb vandaag al de hele dag echt heftige gedachtes. Ik ben nu alleen thuis... Ik ga nu maar even mijn best doen om mezelf af te leiden en niets te doen...

Groetjes,
Sad.fl
hoi

sorry ik ga de volgende keer eerder reageren 🙈
ik heb alles mee gelezen maar ik dacht telkens na deze netflix aflevering. nu 2 zeisoenen later dacht ik nu ga ik reageren anders kom het er nooit meer van.

je psycholoog heeft het verelt. jammer, maar aan de andere kant wel goed. je moet er echt echt geen spijt van hebben. je mag natuurlijk wel enorm balen!

je moeder houd je in de gaten. en daar woord je gek van. ik denk echt dat je een keer in gesprek met haar moet gaan om te vragen waar zij bang voor is.

je vader ontloopt je, ook al zo jammer.
misschien is het een idee om (ook) met hem in gesprek te gaan over waarom hij je ontloopt. en als je het eng vind om het zo te vragen kan je hem ook een appje sturen. dan kan hij er ook over na denken voor dat hij moet reageren.

je hebt niet alles vertelt aan je psycholoog. omdat je bijna zeker weet dat je dan op genomen woord.
misschien een hele domme vraag maar ik vraag het me echt af.
waar ben je bang voor om op genomen te worden? hoef je niet te beantwoorden maar ik vraag het me af.
je zegt zelf ook dat het goed zou zijn om van je dwang af te komen. bij sommige mensen helpt het ook om zich beter te voelen door in een andere omgeving te zijn met andere mensen.

je hebt stemmen in je hoofd en ze zeggen dat je je aan stelt. dat is echt echt niet zo!
ik weet dat het niet helpt.

lukt het een beetje om je je zelf te ver maken/af te leiden...?

groetjes
bella
Hey Bella,

Haha, maakt echt niet uit hoor!!

Ik heb al met mijn moeder gesproken maar ze ontkent het allemaal een beetje. Ik denk dat ze vooral bang is dat ik mezelf iets aan doe... Dat snap ik ook echt helemaal! Maarr het is mijn keuze en ik wil zo gewoon niet verder leven...

Mijn vader denkt dat alles wat hij doet het beste is... Dus ik denk niet dat een gesprek helpend gaat zijn.

Ik ben niet echt bang voor een opname zelf, maar vooral dat ik bijvoorbeeld niet ernstig genoeg ben ofzo. Ook denk ik dat het doordat ik autisme heb veel spanningen enzo kan opleveren, waardoor ik echt rare dingen kan gaan doen. Misschien is het juist ook wel heel goed voor me...

Het afleiden is echt totaal niet gelukt... Ik weet echt niet hoe ik de avond doorgekomen ben, maarrrr het is me gelukt(stiekem vind ik het best jammer 🙃).

Groetjes,
Sad.fl
hai

Haha, maakt echt niet uit hoor!!

ik zat echt te balen toen ik elke keer een nieuwe reactie zag komen. en ik in mijn hoofd geen ruimte kon creëren voor een reactie.

als moeder zijnde 'hoort' het om (over)bezorgd te zijn. dus zij kan het misschien onbewust doen uit bezorgd hijd. deed mijn moeder ook bij me broer. geef het aan dat het voor jou in je hoofd het alleen maar drukker woord als ze telkens langs komt. misschien er af spraken over maken dat ze als ze na een half uur tot een uur niks hoort dat ze dan mag komen. dat je afspreekt bvb dat je een 👍 stuurt als je gewoon met iets rustigs doet. maar als je stemmen (weet niet of zo ook zeggen hoe je zelfmoord kan plegen) te veel gaan praten over zm dat je dan een ander smiley stuurt dat ze het weet. en dan ff wat vaker langs komt of het nog gaat.
geen idee of dit een optie kan zijn. ik heb zelf ouders die het niet uit maakt of ik iets heb of zo. dus heb er niet echt verstand van...

je denkt dat een gesprekje met je vader niet helpend zou zijn omdat hij er van uit gaat dat zijn manier het beste is. ik denk als je aan geeft dat je het fijn zou vinden om af en toe de vraag van hem krijgt hoe het eigenlijk gaat (onder 4 ogen). dat hij dat best wel wilt doen. als je dit zelf natuurlijk ook wilt.

ik denk als het ter spraken komt dat dat zou kunnen gebeuren als je volledig eerlijk bent dat het dan wel ernstig genoeg bent. er zijn denk ik ook wel op namens waarbij alleen autisten zitten en waar begeleiding gespecialiseerd zijn in mensen met autisme. in zoon op name heeft mijn broer gezeten voor een jaar lang...

jammer dat het afleiden niet echt gelukt is.
maar wel fijn dat je het overleeft hebt. ik snap ook wel dat je het zelf jammer vind. maar zo heb je aan je moeder misschien wel bewezen dat het ook zonder controleren goed gaat. dus misschien is het wel weer een beetje een win situatie.

ik wil het (nog) 1xtje zeggen. ik vind het echt heel heel knap dat je het je psycholoog hebt laten weten.

groetjes
Bella
Hey,

Maar ik ben wel weer plannen aan het maken?(denk ik).Bedoel je misschien dat je meer aan het bedenken bent hoe enzo en niet per se een datum? Ik denk dat ik het soort van snap, maar kan het ook niet goed uitleggen. Vind het ook een beetje lastig wat ik allemaal kan zeggen, voor het te specifiek wordt.

Maak je de plannen voor de stemmen zeg maar? Zeggen zij dat je dat moet doen?
Of is het zoals je zegt, dat je de stemmen bent gaan geloven, dus dat je het eigenlijk stiekem niet wil?

Ik denk dat het slim is om naar je verstand te luisteren. Als je alle info geeft aan hulpverleners, kunnen ze je pas echt helpen.

Je bent bang dat je niet ernstig genoeg bent. Nou geloof me, als je in aanmerking komt voor een opname zijn de dingen best serieus. Zeker als je dan ook daadwerkelijk opgenomen zou worden!

Het afleiden is niet gelukt, maar je bent de avond wel doorgekomen. Lekker bezig! Wat heb je 's avonds gedaan?

Ik vind dat idee om bv een duimpje te sturen naar je moeder een goed idee. Dan zit je moeder je hopelijk minder op je lip.

Wat ga je vanavond doen om je wat bezig te houden?

Gr. Pin
Heyy,
Sorry voor mijn late reactie, oeps🙃

misschien er af spraken over maken dat ze als ze na een half uur tot een uur niks hoort dat ze dan mag komen. dat je afspreekt bvb dat je een 👍 stuurt als je gewoon met iets rustigs doet. maar als je stemmen (weet niet of zo ook zeggen hoe je zelfmoord kan plegen) te veel gaan praten over zm dat je dan een ander smiley stuurt dat ze het weet. en dan ff wat vaker langs komt of het nog gaat.
geen idee of dit een optie kan zijn. ik heb zelf ouders die het niet uit maakt of ik iets heb of zo. dus heb er niet echt verstand van...


Wow daar had ik nog niet eens aan gedacht! Ik kan dit zeker voorstellen!! Bedankt 🙂

ik wil het (nog) 1xtje zeggen. ik vind het echt heel heel knap dat je het je psycholoog hebt laten weten.


Haha, lieff


Maar ik ben wel weer plannen aan het maken? (denk ik) Bedoel je misschien dat je meer aan het bedenken bent hoe enzo en niet per se een datum? Ik denk dat ik het soort van snap, maar kan het ook niet goed uitleggen. Vind het ook een beetje lastig wat ik allemaal kan zeggen, voor het te specifiek wordt.



Ja, dat klopt. Ik denk eigenlijk over alles wel na maar een datum heb ik niet

Maak je de plannen voor de stemmen zeg maar? Zeggen zij dat je dat moet doen?
Of is het zoals je zegt, dat je de stemmen bent gaan geloven, dus dat je het eigenlijk stiekem niet wil?


De plannen maak ik niet voor de stemmen, maar ze zeggen wel dat ik het moet doen en helpen me met het maken van de plannen.
Ik ben de stemmen gaan geloven, maar ik weet ook dat alles beter is zonder mij. Het is een beetje dubbel allemaal

Het afleiden is niet gelukt, maar je bent de avond wel doorgekomen. Lekker bezig! Wat heb je 's avonds gedaan?


Uhm.. Ik heb die avond volgens mij veel muziek geluisterd, mijn plannen een beetje uitgewerkt en mezelf ook wel weer veel gesneden (verzorging enzo kostte ook veel tijd).

Vandaag had ik weer ergens een intake met allerlei mensjes. Die man begon ineens allerlei persoonlijke vragen te stellen waar iedereen (nog een stuk of 5 mensen) bij was. Ik voelde me dus redelijk voor paal staan... Op de vragen of ik mezelf pijn doe en of ik aan de dood denk heb ik eerlijk antwoord gegeven, dat luchtte echt op! Al vond ik het echt niet oké dat hij dat vroeg waar iedereen bij was, haha.

Mijn zelfbeschadiging is ook achteruit gegaan zegmaar... Ik ben erachter gekomen dat wat ik deed meer krassen was... De stemmen zeiden dat dat niet erg genoeg was en ik me echt heel diep moet gaan snijden... Toen ben ik opzoek gegaan naar iets waarmee dat kan en ik heb iets gevonden, urggghh. De stemmen zijn ook zo ontzettend gemeen, steeds als ik me pijn doe schreeuwen ze "dieper, dieper, dieper, dieper, dieper" of "meer, meer, meer".

Verder gaat het echt heel slecht! Het hele weekend heb ik op bed gelegen en echt niets gedaan behalve dingen die ik eigenlijk niet moet doen. Veel last van neigingen... Het valt me echt mee dat ik er nog ben zegmaar🙃 Ik wil gewoon zooo graag dood...

Groetjes,
Sad.fl
Hoi,

Kun je misschien wat meer vertellen over je stemmen? Is dit bv jouw stem of is het iemand anders die het tegen je zegt? Zijn het meer gedachten of echt dingen ''buiten jou?''

Uhm.. Ik heb die avond volgens mij veel muziek geluisterd, mijn plannen een beetje uitgewerkt en mezelf ook wel weer veel gesneden (verzorging enzo kostte ook veel tijd).Verzorging is geen slecht ding.

Het is eigenlijk best slecht (want het is niet grappig), maar ik moest wel een beetje lachen om dat stukje hierboven. Het klinkt echt net alsof je heel casual verteld wat voor een normale dingen je gisteren op je kamer hebt gedaan 🤔 Terwijl het dat dus eigenlijk niet is.

Je had een intake bij allemaal mensjes en je hebt daar vragen over zelfbeschadiging en zelfmoord eerlijk beantwoord. Wauw, wat goed! Je vindt het wel vervelend dat die man het vroeg waar iedereen bij was, maar je hebt het toch eerlijk beantwoord. Super knap! De volgende keer kun je ook vertellen dat je die vragen wel wil beantwoorden, maar niet met al die mensen erbij. Dat moeten ze respecteren en dan kan iemand even apart met je gaan zitten.

Oei, je bent dieper gaan snijden. Wondverzorging wordt nu nóg belangrijker. Als je wondranden van elkaar staan, probeer ze dan weer bij elkaar te zetten d.m.v. een zwaluwstaartje. Deze kun je gemakkelijk maken van Leukoplast. Als ze echt ver uit elkaar staan, is het waarschijnlijk verstandig om hechtingen te halen. Als je dit niet doet, kan je wond gaan ontsteken en kan er zich een lelijk litteken vormen. Hechtingen moeten gezet worden binnen 6 uur na het ontstaan van de wond.

Hier een plaatje over dat zwaluwstaartje:

Het beste is natuurlijk om niet te snijden en al helemaal niet om diep te snijden, maar dat hoef ik je natuurlijk niet te vertellen (meer een disclaimer en om te laten zien dat ik het automutileren zegmaar niet aanmoedig en goedkeur enzo).

Ik vind het knap hoe je je iedere keer weer door de avond heen slaat! Respect!

Gr. Pin

Reageer