ik weet het niet meer

  • 6 September 2018
  • 3 reacties
  • 92 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
toen ik klein was was ik altijd het buitebeentje. in groep 7 en 8 veranderde dat allemaal. ik werd populair en praatte met iedereen. in groep 8 ontstond er een grote ruzie met mij en 3 ouwe vriendinnen. het werd een vriendinnenoorlog. Ik haatte er twee. ik werd bff met degene die ik niet haatte. zij vond hun ook niet meer aardig. ik ging naar de middelbare school. er zat een jongen in mijn nieuwe klas. ik vond hem heel aardig. ondertussen werd mijn bff bff met een van die kinderen die ik haatte. en vandaag gebeurde het. ik ging naar school op de fiets en fietste samen met een vriendin naar school. het was een leuke dag. aleen is er een ding. ik ben weer het buitenbeentje. er zitten 12 meiden in mijn klas. het zijn eigenlijk groepjes. er is een groepje van 4 meisjes waar ik niet bij hoor en de andere 6 zijn zeg maar groepjes van 2. ik blijf over samen met een ander meisje. ik vind haar best wel irritant en ik zit altijd naast haar. ze wil helemaal niks. tijdens de pauze zit ik bij de meiden en is het wel leuk maar daarbuiten ben ik vaak alleen. ik kwam thuis en was van plan om even langs te gaan bij een oude lerares van de basisschool. ik wou niet alleen dus ik vroeg aan mijn best friend of ze met me mee wou. ze zei dat ze hoofdpijn had dus ging ze niet mee. uiteindelijk ging ik dus ook niet. een paar minuten later zag ik dat ze live was op instagram en was bij de gene die ik nog steeds haat. na het avondeten werden mijn ouders heel boos op me. ik zat een half uur buiten op mijn fiets voor mijn huis. ik kwam binnen en het was weer ruzie. alles verliep slecht. ik weet niet wat ik doen moet. HELPPPP!

3 reacties

Dit is zeker een vervelende situatie. Ik heb eigenlijk maar 1 goede vriend ik mijn klas omdat ik naar een andere school ben gegaan, maar ik vind het ook weer fijn om minder vrienden te hebben in de klas. Zo kan ik mij meer concentreren op school dan op vrienden. Ik ben namelijk een ander niveau gaan doen op school dus ik wil het echt niet meer verpesten. Soms wat minder vrienden hebben is beter, want je school gaat ook over je toekomst. Het is misschien erg lastig, maar je moet proberen om school boven vrienden te zetten. En dat meisje die zat te liegen moet je gewoon laten joh! Je moet echt goede vrienden vinden die er altijd voor je zijn in de zware tijden. Je kan ook internetvrienden maken. Internetvrienden zijn vaak erg aardig en je kan met hun over van alles praten. Ik heb er ook een paar en het is heel erg fijn om ze te hebben. Het is ook minder eng om met hun te praten over je gevoelens enzo, want je ziet ze niet echt vaak ofzo. En ruzie met ouders moet je altijd gewoon goed aanpakken of negeren. Ik heb best wel vaak ruzie met mijn vader de laatste tijd. Het is best wel vervelend, maar je moet het gewoon laten. Je ouders bedoelen het vast goed. En je moet ook zeggen wat je dwarst zit. Je kan alles zeggen tegen je ouders en dat moet je onthouden! Gewoon een keertje een goed gesprek over alles tegen je ouders lucht heel erg op. Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb. 🙂
ja dankjewel maar waar vind ik zo´n internet vriendin:D
Hoi

Je voelt je alleen in de klas. Dat is inderdaad niet zo gezellig. Is het een mogelijkheid om vaker om te gaan met de meisjes waar je in de middag mee samenzit? Misschien kan je met een van hen een sterkere band vormen.

Het lijkt me een goed idee even langs te gaan bij die lerares van de basisschool. Kan je met haar praten over wat er aan de hand is? Dat zou heel fijn zijn. Ook al moet je er alleen naartoe, lijkt het me nuttig dat je eens bij haar langs gaat.

Weet je waarom je ouders boos op je werden? Ruzies zijn niet fijn, en het is best dat jullie het uitpraten. Als je ouders en jij ontspannen en kalm zijn, kan je vragen of jullie kunnen bespreken wat er die avond gebeurd is. Je zou kunnen aangeven dat je het heel naar vond hoe ze tegen je deden.

Kan je met je ouders bespreken wat er aan de hand is op school? Wat steun van thuis uit lijkt me best fijn. Op school is je mentor er voor jou. Zijn je ouders al wat gekalmeerd na gisterenavond?

Misschien vind je het fijn een gesprekje te hebben met de KinderTelefoon. Je kan er je verhaal kwijt, en krijgt vast nuttig advies mee.

Groetjes
Kenshin

Reageer