Vraag

Ik weet het niet meer

  • 12 March 2018
  • 3 reacties
  • 120 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

Ik voel me de laatste tijd super leeg en dood van binnen. Het is uit met mijn vriendje, heb alleen maar ruzie met vrienden, ben heel de tijd verdrietig en zie het nut van het leven niet meer en niemand begrijpt me. Ik heb al een paar keer dingen geprobeerd maar telkens lukte het me niet. Ik heb al hulp geprobeerd bij vrienden maar die snappen me ook niet en professionele hulp vertellen alles aan me ouders. Zelf zet ik ook elke dag een masker op en denken mensen dat er niks is en daar ben ik blij om omdat ik niet wil dat mensen zich zorgen maken om mij. Op dit moment denk ik echt ik wil dood en gewoon weg zijn van deze wereld. Ik probeer het telkens maar het houdt uiteindelijk echt op. Ik weet het dus echt niet meer..

Groetjes meisje van 15

3 reacties

Ik ken dit gevoel heel goed...
Je vriendje heeft het uitgemaakt beter dan dat het aan bleef terwijl hij je niet leuk vind... je verdiend wel beter hij mag niet je leven verpesten. Probeer niet te zeurige over te komen op je vrienden als je its verteld over hoe je je voelt.... als ze echte vrienden zijn moeten e je begrijpen. Probeer niet te vee een masker voor te houden maar laat je eens lekker gaan uithuilen bij iemand die je vertrouwd

???Jente (14)
Hoi!

Je voelt je niet goed. Er zijn een paar niet-fijne dingen gebeurd, en het is normaal dat je je daar slechter door gaat voelen.

Het doet pijn als een relatie uitgaat. Liefdesverdriet is heel pijnlijk, maar de pijn verzacht met de tijd. Een beetje als een wonde die moet genezen.

Om de pijn van je verdriet te verzachten, kan het helpen om te praten. Jammer genoeg lijken je vrienden je niet te begrijpen, dat is wel jammer. Misschien kunnen zij zich moeilijk in jouw plaats stellen, of vinden ze het moeilijk om jou verdrietig te zien, en gaan ze daardoor zwaardere gesprekken uit de weg.

Professionele hulp vertelt alles door aan je ouders. Dat vind ik niet kunnen van ze. Het is de bedoeling dat jij je veilig voelt bij je hulp, dat je hen vertrouwt. De hulp kan niet van jou verwachten dat jij hen vertrouwt, als zij alles zomaar doorvertellen.

Heb je je hulp al eens geconfronteerd met het feit dat je het niet fijn vindt dat ze alles aan je ouders vertellen? Je hulp zou kunnen uitleggen waarom zij dat als de beste manier zien. Jij kan ook je standpunt verdedigen, en hopelijk begrijpen jullie elkaar dan beter.

Het lijkt me aangewezen dat jij hulp krijgt, want je lijkt diep te zitten. Met je ouders of je mentor hierover praten kan ook helpen. Zie je dat als een optie?

Groetjes
x
Hoi,

Een relatie die uit gaat is natuurlijk nooit fijn. Ik kan me best voorstellen dat je je daar erg vervelend over voelt. Misschien helpt de gedachte dat liefdesverdriet altijd weer weg gaat. Het duurt even en die periode is vervelend, maar het gaat wel weg.

Ik vind het wel heel erg knap van je dat je hebt geprobeerd te praten. Je vrienden begrijpen je helaas niet. Zijn er andere mensen in je omgeving waarmee je wel zou willen praten?

Dat je hulpverlening dingen aan je ouders vertelt, kan echt niet. Jij moet daar toestemming voor geven. Ik zou hen gewoon zeggen dat je niet wilt dat ze het je ouders vertellen. Zij moeten zich daar aan houden. Als ze dat niet doen, zou ik andere hulp zoeken.

Zijn er dingen die je erg leuk vindt om te doen? Bijvoorbeeld sporten, een film kijken, tekenen? Het is misschien wel een goed idee om jezelf te verwennen en extra lief voor jezelf te zijn! Daar kun je je beter door gaan voelen :)

Gr. Pin

Reageer