Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

ik weet het niet meer

saar03 Auteur
Weet de weg
Reacties: 17

12 oktober 2017, 20:47

ik denk aan zelfmoord. ik heb problemen in de klas ik weet niet meer wat ik moet doen wie kan mij helpen.
En ik heb nog meer dingen

Reacties (21)

• Pin
    Topper
    Reacties: 2443

12 oktober 2017, 21:26

Hey,

Wat vervelend! Denk je dat je het ook prettig vind je andere problemen hier te plaatsen? Dat kan gewoon dus aarzel niet!

Weet je hoe het komt dat je aan zelfmoord denkt? Heb je het iemand verteld? En de problemen in de klas, weten mensen daarvan en wat precies gebeurd er?

Veel vragen, maar het was dan ook een kort topic. Het kan voor jou opluchten dingen te vertellen en zo is het voor ons makkelijker je te helpen.

Gr. Pin
    Zelfkritiek is ook maar een mening.
  • 100Divergent11
    Topper
    Reacties: 1248

12 oktober 2017, 21:29

Hoi!

Ik vind het heel erg dat je aan zelfmoord denkt. Zoals Pin zegt, is het handig als je wat meer info geeft, zodat we je beter kunnen helpen. Er is hier altijd iemand die je wilt helpen, en je kunt ook chatten of bellen met de KinderTelefoon. Helemaal gratis, dus niets te verliezen.

Groetjes
    x
    After victory, tighten your helmet cord.
  • saar03 Auteur
    Weet de weg

12 oktober 2017, 21:40

3 meiden weten het twee meiden weten heel het verhaal ik durf het niet tegen mijn mentor te zeggen want dan ben ik bang dat mijn ouders het weten ik kom bij zelf moord om dat ik niks waard ben ik doe alles fout ik heb een meisje uit mijn klas een keer iets verteld wie ik leuk vind de volgende dag wisten de meiden het uit mijn klas en die zijn in de pauze naar de jongen gegaan en die zij dat hij mij niet kende maar hij zegt dat omdat hij het heel vervelend vind want hij wil het geheim houden ik heb eerder al eens foto's naar hem gestuurd en ik ben bang dat hij die ook nog heeft en als ik een keer stop zeg dat hij gaat stijgen met de foto's
  • Pin
    Topper

13 oktober 2017, 07:33

Wat heftig! Als je naar je mentor gaat voor de problemen op school, dan kun je gewoon vragen of die niks zegt tegen je ouders. Dat kan hij best doen. Qua zelfmoord denk ik dat hij het wel zou vertellen, aangezien dat een best heftig onderwerp is.
    Misschien is het wel verstandig naar je ouders te gaan, zodat je meer hulp kunt krijgen. Waarom durf je het je ouders niet te vertellen?

Gr. Pin
  • saar03 Auteur
    Weet de weg

13 oktober 2017, 07:38

Ik denk dat ik thuis probleem krijg mijn moeder is aan het leren mijn vader werkt dus ik denk dus dat mijn moeder dan stopt met leren en dan moet we verhuizen en dat wil ik niet want mijn vriendin woont 100 meter verder op en ik wil haar niet kwijt en wanneer moet ik het tegen mijn mentor zeggen want ik ga volgende week met school naar Duitsland
  • saar03 Auteur
    Weet de weg

13 oktober 2017, 15:06

Vandaag had ik weer een rot dag ik had 2 toetsen voor een toets had ik een 5.5 dat komt omdat ik er aan dacht en de andere toets heb ik niet gemaakt want ik kon het niet ik zou het tegen de leraar en hij oké ik had alleen maar gezecht dat ik probelemen had en toen ben ik gaan schrijven ik schreef dit op

Ik heb eigenlijk les maar het lukt mij niet om naar de les te gaan ik moest bijna huilen maar het lukte mij niet er zitten zoveel dingen mij dwars ik wil hulp maar het lukt mij niet om hulp te zoeken 2 jongens kwamen net langs en zijden hè schat maar ik ben geen schat ik ben een sukkel die zelfmoord wil plegen maar er houd mij iets tegen ik ben aan het denken maar ik weet geen eens waar over het is lekker stil en rustig op het plein ik weet af en toe niet wat ik moet schrijven het lijkt wel of ik aan het spijbelen ben ik volg nu de raad van een klasgenootje op ik moet schrijven en niet terug lezen want anders ga ik alles door krassen ik ben bang dat het mij eerst wel lukt en dat ik het straks verscheurd er komt een wesp lang ik dacht prik me maar dan heb ik pijn en ik moet pijn hebben van mij zelf ik haat mij zelf wie gaat mij nou niet iedereen ik kan niks goed doen het gaat altijd fout ik wil muziek luisteren maar het kan niet ik heb geen oordopjes bij mij ik ga stoppen met schrijven een andere stemmetje zegt je moet door gaan anders ga je aan zelfmoord denken ik heb nu zin om naar het strandje te gaan dicht bij school om verder te schrijven maar ik ga het niet doen ik moet hulp zoeken echt goeie hulp van mensen die mij verder kunnen helpen ik ga nu echt stoppen het word mij iets teveel.
  • Pin
    Topper

13 oktober 2017, 15:22

Hoi,

Ik vind dat je het goed hebt afgehandeld op school! Echt top! Ook goed van het schrijven!

Als het volgende week niet kan, dan de week erna? Gewoon wanneer je tijd hebt. Mail je mentor anders wanneer hij/zij tijd heeft en maak een afspraak.

Ik denk dat je ouders het juist fijn zouden vinden als je het verteld. Ouders willen je graag helpen en ondersteunen. Er hoeft niks te veranderen, zij kunnen toch gewoon door en jij kan hulp krijgen?

Gr. Pin
  • saar03 Auteur
    Weet de weg

13 oktober 2017, 15:25

Bedankt dat je mij helpt ik ga het proberen te zeggen maar ik wacht nog wel een weekje met het zeggen tegen mijn ouders ik ben bang dat ze erg boos worden
  • 100Divergent11
    Topper

13 oktober 2017, 17:35

Goed dat je beseft dat professionele hulp handig kan zijn. Je kunt eerst naar je mentor of de leerlingenbegeleiding, en dan kunnen jullie samen bespreken hoe je het het liefst aan je ouders vertelt, eventueel met de leerlingenbegeleiding erbij. Je ouders gaan volgens mij niet boos worden. Ik ken ze natuurlijk niet, maar als je met zo’n heftige gevoelens zit, gaan ze je eerder helpen, niet?

Die vriendin die daar 100 meter verder woont, kun je daar veel aan kwijt? Is zij een goede steun?

Je hebt het hierboven over dat ene dat je ervan weerhoudt om zelfmoord te plegen. Je weet niet wat dat ene is, maar dat hoeft ook niet. Als het je in leven houdt, is het prima.

Je ouders zullen waarschijnlijk vast even schrikken, want het is ook best heftig, maar het is nu vooral belangrijk dat je goede hulp krijgt.
  • saar03 Auteur
    Weet de weg

13 oktober 2017, 18:58

Ja ik kan alles kwijt aan mijn vriendin en ik wil haar niet kwijt oké dus jij zegt dat ik beter eerst naar mijn mentor kan gaan en dan samen een oplossing zoeken hoe ik het ga zeggen tegen mijn ouders
  • 100Divergent11
    Topper

13 oktober 2017, 19:19

Dat lijkt mij het handigst. Zo heb je iemand extra die de situatie overziet, en die een oogje in het zeil kan houden op school, en eventueel voor verdere hulp kan zoeken. Je mentor kan makkelijk voor contacten zorgen ik de professionele hulp.
  • saar03 Auteur
    Weet de weg

13 oktober 2017, 19:26

Bedankt dat jullie mij geholpen hebben ik ga het proberen naar de herfstvakantie om het te zeggen maar ik vind het nog steeds moeilijk om te zeggen
  • 100Divergent11
    Topper

13 oktober 2017, 19:46

Ok :) denk maar rustig na over hoe je het gaat vertellen. Je kunt dit ook via mail of brief doen, misschien vind je dat fijner?
  • Pin
    Topper

13 oktober 2017, 20:47

Bedenk dat met het vertellen niks goed of fout is. Het maakt niet uit hoe of wat je zegt, als het waar is komt alles goed. Je kunt niks verkeerd doen! Doe wat goed voelt. :)
  • saar03 Auteur
    Weet de weg

13 oktober 2017, 21:43

Oke dan weet ik dat ik ga mijn best doen om het te vertellen aan hem maar ik ben bang dat ik helemaal in tranen ben
  • 100Divergent11
    Topper

14 oktober 2017, 09:31

Huilen is ok hoor. Je wilt niet weten hoeveel bergen zakdoeken ik al volgehuild heb. Huilen doet vaak goed, je voelt je veel opgeluchter achteraf.
  • saar03 Auteur
    Weet de weg

14 oktober 2017, 13:32

Oké dan weet ik dat bedankt
  • schatje360
    Net nieuw
    Reacties: 2

14 oktober 2017, 16:32

wat een enorm naar verhaal zeg!. maar weet je als ik dat zo hoor heb je een hele goede vriendin die je niet kwijt wil. als je haar vertrouwt kan je het misschien het beste ook aan haar vragen en dat jullie dan samen naar je mentor gaan!!
  • saar03 Auteur
    Weet de weg

14 oktober 2017, 18:10

Oké ik dacht er zelf ook eerste aan maar ik wist het niet zeker of ik dat wel zou doen ik vind het fijner als ik allen ga ik weet zelf niet waarom maar ik vind dat wel fijner

Ik was net alleen maar ik moet niet alleen zijn want dan gaat het weer fout net dacht ik weer aan zelfmoord te plegen wat kan ik er aan doen om af en toe er even er niet aan te denken
  • saar03 Auteur
    Weet de weg

15 oktober 2017, 18:24

Ik heb vandaag geen vijne dag gehad ik moest er vaak aan denken dat cht ook zelf hoe zou ik ooit zelfmoord plegen ik hoop dat het morgen goed met mij gaat en dat het gezellig woord dat ik bijna er niet aan hoef te denken
  • Pin
    Topper

15 oktober 2017, 21:47

Wat mooi dat je zo'n fijne dag hebt gehad! Als het dan weer wat slechter gaat, kun je terugdenken aan die dag. Wellicht voel je je dan wat beter?
    Gr. Pin

Reageer

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Bekijk mobiele versie Insided