Vraag

Ik weet het niet meer?

• 28 augustus 2017
  • 10 reacties
  • 274 Bekeken

Badge +4
Hey
Ik ga over een week naar de tweede en ik ben echt super gespannen omdat ik niet weet in welke klas ik zit en welke mentor ik heb.
Ik was 4 dagen clean van snijden maar ik doe het steeds weer ik kom er niet vanaf.
Ik vind mezelf echt veel te dik maar afvallen lukt niet echt.
Ik durf waarschijnlijk weer niet naar m'n mentor maar als ik de mentor krijg waarvan iedereen zegt dat we die krijgen durf ik het al helemaal niet meer te vertellen.
Ik heb het gevoel dat ik overbodig ben op de wereld en iedereen lastigval met m'n aanwezigheid. Ik wil het liefst gewoon dood.
Ik weet het gewoon niet meer?
-xxx-

10 reacties

Hoi!

Alles en iedereen heeft een reden, jij dus ook. Het kan nog lang duren voor jij je "roeping" in je leven vindt, maar je werkt je er wel naartoe.

Heb je een psycholoog? Kan je hier met iemand over praten?
Ik denk dat de simpelste oplossing voor jouw problemen is dat je naar de huisarts gaat. De huisarts kan je doorverwijzen naar en diëtist en naar een psycholoog. Als de diëtist vaststelt dat je overgewicht hebt, kan die een doelbewust afvallanden voor je opstellen. Misschien heb jij de juiste manier voor jouw lichaam om af te vallen nog niet gevonden, aangezien elk lichaam anders is. Een diëtist kan je zeker helpen.
Een psyholoog kan je helpen met je gespannenheid en kan dan een overzichtelijk schema maken van hoe jij je voelt. Als jij het goed vindt, kan die dat schematje met je mentor delen, zo moet jij niet alles uitleggen, hoewel ik denk dat een echt gesprek beter is.

Je valt niemand lastig, veel mensen hebben dat gevoel, maar ze zijn ook belangrijk. Iedereen heeft een nut. Iedereen.

Groetjes
x
Reputatie 7
Badge +19
Hoi,

Het is inderdaad stressvol om te moeten afwachten in welke klas je zit. Gelukkig heb je nog andere personen op school waarmee je kunt praten, naast je mentor. Zo kun je gewoon met een docent praten die je aardig vind, maar je kunt ook naar een vertrouwenspersoon toestappen. Dat is allemaal niet eng of raar. Daar zijn ze voor!

Het is niet erg dat je terugvalt bij het snijden. Die dingen gebeuren. Zo lang je maar blijft volhouden, komt er een dag dat je eroverheen kunt stappen! Neem jezelf niet kwalijk dat je jezelf snijd. Jij kan er eigenlijk ook niks aan doen dat je je zo rot voelt.

Je bent sowieso niet overbodig in deze wereld. Jij bent een belangrijk lid van de bevolking en jij doet ertoe! Mensen hebben ervoor geleerd om anderen te kunnen helpen. Er zijn mensen die als het ware leven van andermans problemen. Het is niet erg dat jij problemen hebt. Het is oké, het mag er zijn, net zoals jij er mag zijn!

Het komt goed!
Gr. Pin
Hoezo lukt afvallen niet? Er is uiteraard daar een reden voor. Ik denk dat je jezelf te druk maakt. Dat komt vaker voor hoor dus het is niet raar. Alleen dat drukmaken wat je doet geeft je alleen maar die ellende. Die visuele circel. Ik denk dat het voor jou belangrijk is om in te zien dat alles toch niet zo erg is als get van tevoren lijkt. Ik maakte me ook veel druk afgelopen jaar, maar ik heb doorgekregen dat ik vaak paniek had en dat het achteraf gezien meeviel. Missschien is een psycholoog verstandig om jou technieken te leren die je kunt gebruiken om rustig te blijven. Dat snijden is afreageren van de stress of paniek wss dus is rustig blijven van belang
Hoi iemand13op13aarde ,
Ik heb het zelfde probleem met de in welke klas ik kom. Het is natuurlijk super vervelend omdat je niet weet in welke klas je komt, maar dat komt echt wel goed geloof me. Probeer het voorwerp waarmee je snijdt weg te leggen op een plek waar je niet kunt komen op het moment dat je gaat snijden. Ik weet zeker, je bent echt niet dik. In een andere topic heb je gezegd hoeveel je woog en wat je lengte was, ik heb je BMI ff berekend op hartstichting.nl en je BMI is 19,4 . Je hebt dus een gezond gewicht (24.0 is overgewicht). Maar je hebt een gezond gewicht voor iemand van jou leeftijd en lengte. Je denkt dat je dik bent omdat mensen dit tegen je zeggen. En je bent echt niet overbodig. Je hebt al echt super veel mensen geholpen. En je valt ook niemand lastig. Wij willen je graag helpen. En je hebt je doel in je leven nog niet bereikt , dus pleeg alsjeblieft geen zelfmoord.

Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen
JelmerHelper
Badge +4
Hey allemaal
Super bedankt voor alle reacties. Ik zou opzichte best naar iemand toe willen stappen maar ik durf het niet??
-xxx-
Het is begrijpelijk dat je het niet durft. Is het makkelijker voor je als een ouder of een vriend(in) meegaat? Je kunt de persoon die je wilt contacteren een mailtje sturen voordat je ernaar toegaat waarin je je situatie uitlegt, zo heeft die al een idee van waar jij voor komt. In mijn ogen is dat minder eng. Misschien kun je dat proberen?

Groetjes
x
Reputatie 7
Badge +19
Wat vind je zo eng aan het gaan? Als je heel concreet weet waar je tegenop ziet, kun je makkelijker over datgene heenkomen en kunnen wij je gerichte tips geven.
Verder kan het helpen een mail te sturen inderdaad, dan kun je niet meer terug en tegelijk wel goed nadenken over wat je wilt zeggen en alles mooi formuleren.

Gr. Pin
Badge +4
Hey allemaal
T enge vind ik vooral t praten en ik schaam me dr nogal voor. En dan zal iedereen bezorgd doen en ik wil totaal niet in de spotlights ofzo staan. Ik kom hier al niet wacht goed uit mn woorden terwijl ik annoniem ben maar als het specifiek aan iemand is zal ik het al helemaal niet kunnen? Ik zal vooral al blij zijn als de vakantie voorbij is want bij een vriendin een leraar een een scouting leiding voel ik me redelijk oke? en soms lukt het gewoon niet om t blije masker vast te houden. En sirieus enzo, link, Jeremy, Ronald, dylan en andere Youtubers vrolijken me altijd op. sorry t lukt me niet echt om alles goed te formuleren maar ik doe m'n best?
-xxx-
Reputatie 7
Badge +19
Knap dat je zo goed kan aangeven wat je dan zo eng vind!
Je hoeft in het begin niet perse te praten. Je kunt beginnen met briefjes die je in een gesprek opweg helpen.
Je hoeft je niet te schamen, want jij en je gevoel zijn niet raar. Als je iemand opzoekt die je vertrouwt heb je dat gevoel denk ik minder.
Als je het aan 1 iemand verteld en verder niemand, is hooguit 1 iemand bezorgd en zul je dus ook niet in de spotlights staan. Dat zal sowieso niet gebeuren omdat dit hele gevoelige informatie is.

Gr. Pin
Snij jezelf niet! Mijn zus deed hetzelfde ze heeft littekens en ze ging door hetzelfde proces heen. Ik hoop heel erg dat je snapt dat er alrijd mensen zijn die om je geven, al heb je het gevoel van niet. Zelfs ik geef al om je, en ik ken je niet eens persoonlijk! Heel veel succes!

Reageer