Vraag

Ik weet het niet meer

• 17 april 2017
  • 1 reactie
  • 92 Bekeken

Badge +4
Hey
1 m'n neef heeft ong een jaar geleden heel veel geld achtergehouden en dingen stiekem verkocht van m'n vaders laptopzaak. Hij waas gok drank en druks verslaafd.
2. Ik heb niet echt vriendinnen. Ik ben niet goed in vrienden maken.
3. Ik snijd mezelf
4. Ik voel me heel depri. Ik heb geen Zin in dingen die ik vroeger wel leuk vond. Soms wil ik janken maar er komen geen tranen.
6. Ik heb een broertje dat niet heel goed kan leren en hij zit op een speciale school dus m'n ouders zij snel ontevreden .bals ik lager dan ong een 6 haal krijg ik gezeik aan m'n kop.
7 ruzie met ouders
8 veel aan zelfmoord denken.

Ik hoop echt dat jullie misch een oplossing hebben ik ben veel te bang om naar iemand toe te gaan . En ik zit er heel erg mee 😞

1 reactie

Reputatie 7
Badge +19
Hey,

Juist omdat je hier heel erg mee zit, is het goed om dit met iemand te delen. Dat is uiteraard spannend, maar het kan heel erg opluchten! Als je het deelt, dan draag je je last niet meer alleen.
Je kan naar familie toe, iemand op school (mentor, leraar, vertrouwenspersoon), buren, huisarts.

Waarom kun je geen vrienden maken? Ben je te bang naar ze toe te stappen? Ben je te onzeker? Misschien kun je dan een faalangst trainig volgen om meer zelfvertrouwen te krijgen. Dat kan meestal op school.

Snijden lijkt erg fijn nu, maar later zie je iedere dag je littekens en denk je iedere keer weer terug aan je rottijd. Doe het niet! Sla bijv. een kussen als je wilt snijden, of ga iets leuks doen om je af te leiden.

Denk je dat je je ouders uit kan leggen hoe jii het vind dat ze zoveel druk op je leggen? Misschien hebben ze niet door dat jij hier zo mee zit. Je kan het ze ook uitleggen in een brief.

Probeer echt open te staan voor je tranen. Misschien is er nog iets in je dat niet wilt huilen, dat het tegenhoudt. Huilen is juist heel fijn en lucht enorm op!

Het kan fijn zijn om al je gevoelens van je af te schrijven in een dagboek. Heb je dat al eens geprobeerd?

Sterkte!
Gr. Pin

Reageer