Vraag

ik weet het even niet meer

  • 9 February 2020
  • 3 reacties
  • 67 Bekeken

Badge

Ik voel me heel raar. Mijn vader is overleden. Met mijn moeder heb ik dagelijks ruzie.  Mijn broers/zussen zie ik niet super veel. Mijn beste vriendin heeft nu een vriendje en is alleen nog maar daar mee bezig. Ze veranderd ook helemaal. Een jongen die ik leuk vind zegt ook niet wat ie wil. En ik ben sinds kort begonnen met mezelf te snijden. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet.

Xx


3 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Hey, wat vervelend voor je... Ikzelf ben zwaar depressief en herken het gevoel wat jij hebt wel. Je moeder heeft het er waarschijnlijk ook heel zwaar mee dat je vader is overleden. Als je een keer vroeg wakker bent maak dan een ontbijtje voor je moeder en jezelf, en vertel haar dan eens dat jij je vader ook mist. En dat je je moeder heel goed begrijpt. Geef haar een beetje steun. Dan kunnen jullie het binnenkort vast weer wat beter vinden en wellicht voel je je thuis dan ook wat fijner. Ik heb ook een hele goede vriendin, en die is redelijk jaloers. Ik heb een vriendje, en ik zie hem helemaal niet zo vaak. Hooguit 1x per week. En toch is ze jaloers. Ze heeft wel eens tegen mij gezegd dat ze het vervelend vind als ik bij mijn vriendje ben en daar hebben we even goed over gepraat. Vertel het gewoon aan je vriendin, zij kan het immers niet weten als jij het niet vertelt. En onthoud: sis before mis. En jezelf snijden is geen optie. Ik heb het ook gedaan maar ben gestopt. Als je wilt gaan snijden dan ga je even naar buiten. Even wandelen en even goed nadenken. Je bent sterker dan je denkt.

 

 

Stay strong! 

Heyy

Als je je niet goed voelt en je hebt ff niemand om mee te praten, kun je altijd even opschrijven hoe je je voelt, gewoon voor jezelf. Al scheur je je blaadje daarna in 1000 stukjes . Je kunt ook gewoon eens je emoties loslaten en iets tekenen, dit helpt ook echt wel. Of je kunt het eens gewoon tegen je hond, kat , vis,… vertellen. Lijkt best een maf idee maar het werkt wel. Hoop dat je je snel beter voelt!

Groetjes!

Kaas123

Reputatie 2
Badge +1

Hey wat naar je kan altijd contact opnemen met 113 een zelfmoord preventie 

Ik zal je nog wat alternatieven geven voor zelfbeschadiging 16.    Neem    een    doos    en    decoreer    het    zoals    je    wilt.    Leg    er    dingen    in    die    je    blij    maken,    afleiding    geven,    speciale    foto’s    of    brieven    en    een    lijst    of    telefoonnummer    &    redenen    om    jezelf    niet    te    beschadigen.    Open    het    enkel    in    noodgevallen    anders    is    het    niet    speciaal    meer.    Verander    de    inhoud    minstens    elke    2    of    3    maanden.    Laat    een    persoon    die    dicht    bij    je    staat    iets    speciaals    in    de    nooddoos    leggen    terwijl    je    niet    kijkt    zodat    het    er    verrassing    is    als    je    de    doos    nodig    hebt    &    opent.    
17.    Maak    een    playlist    waarnaar    je    kan    luisteren    als    je    je    down    of    kwetsbaar    voelt.    Je    kan    allemaal    vrolijk    liedjes    kiezen,    of    het    kan    nuttig    zijn    om    droevige    liedjes    te    kiezen    die    je    kunnen    helpen    om    te    huilen.    
18.    Draag    veilige    dingen    in    je    (broek)zak.    Dat    kan    een    steen    zijn,    kristallen,    kleine    boekjes    en    stress    verminderende    kneed-dingen.    Alles    wat    je    goed    laat    voelen.    
19.    H.A.L.T(Hungry,    Angry,    Lonely,    or    Tired).    Vermijd    dat    je    hongerig,    boos,    eenzaam    of    moe    wordt.    
20.    Zoek    wat    het    moeilijkste    moment    van    de    dag    is    voor    jou    &    plan    gewone(dagelijkse)    activiteiten    om    je    tijdens    die    tijd    bezig    te    houden.    
21.    Herken    riskante    situaties    die    problematisch    kunnen    zijn    voor    jou.    Hoe    kan    je    ze    vermijden    of    ze    zo    veilig    mogelijk    maken?    
22.    Maak    een    drang    kaart.    Dit    is    een    klein    kaartje    dat    in    je    portemonnee    past    dat    je    overal    bij    je    draagt.    Er    staat    een    lijst    op    met    gezonde    alternatieven,    redenen    om    jezelf    niet    te    beschadigen,    positieve    feiten    over    jezelf    en    andere    dingen    die    je    het    meest    helpen.    
23.    Ken    jezelf    munten    toe.    Als    je    een    mijlpaal    bereikt    zoals    1    dag,    1    week,    1    maand    of    wat    dan    ook,    beloon    jezelf    een    munt(of    badge)    die    je    op    je    website    plaats,    in    je    handtekening(op    het    forum)    of    uitprint    &    bij    je    draagt.    Er    zijn    verschillende    soort    van    munten(in    het    Engels:    tokens)    te    vinden    op    het    internet.    
24.    Maak    een    beloningsysteem.    Maak    een    grote    zaak    van    ELKE    DAG    dat    je    erin    slaagde    jezelf    niet    te    beschadigen.    Voorbeeld:        “Ik    ging    naar    de    winkel    en    kocht    heel    veel    dunne    armbanden    &    sommige    hele    mooie.    Ik    deed    elke    zelfbeschadiging-vrije    dag    een    nieuwe    rond    mijn    arm,    dan    na    een    week/2weken/een    maand        deed    ik    een    hele    mooie    om.    Afhankelijk    van    hoe    goed    het    lukt.    Ik    mag    een    van    de    mooiste    dragen    waar    ik    erg    van    hou,    en    als    ik    dan    mezelf    beschadig    moet    ik    ze    allemaal    afdoen    &    opnieuw    beginnen.    Maar    ik    hou    zoveel    van    mijn    armbanden    dat    ik    niet    opnieuw    wil    beginnen    waardoor    ik    minder    geneigd    ben    om    mezelf    te    beschadigen.”    
    Heel erg veel sterkte 

Reageer