Vraag

Ik weet het even niet meer

  • 14 February 2018
  • 2 reacties
  • 104 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoii
ik ben Rianne en ik ben 13 jaar en ik weet niet precies wat er met me aan de hand is maar ik voel me de laatste tijd erg depresief, Ik vindt t nie meer leuk om bij mn vrienden te zijn en met veel hobbys gestopt. Ik ga met veel tegenzin de dag in, en doe vaak of ik ziek ben om dingen te vermijden. Ik zou graag met mn moeder erover praten ik ben alleen heel bang voor haar reactie, ik praat nooit zoveel met mn ouders. Ook met mn vrienden gaat het niks worden, want die nemen me nooit srs. Ik weet nu even niet meer wat ik moet doen.

xxx Rianne

2 reacties

Ik heb ook zoiets. Als je met niemand durft te praten kan je dat annoniem doen(zoals kindertelefoon chat of andere chats) of misschien heeft jou school een zorg afdeling waar je over problemen kan praten. En anders met je mentor. Belangrijk is om met iemand te praten.
Hoi !
Ik denk ook dat je echt wel met iemand moet gaan praten , dit kan iemand van school , een psycholoog , een familielid of anoniem zoals bij de KT e.d..zijn . Vel jongeren vinden het moeilijk om met hun ouders over dergelijke dingen te praten , maar vaak voelen ouders het wel aan als er iets niet helemaal goed zit . Je kan ook proberen een gesprek te hebben met je mama samen met een leerlingenbegeleider van school etc.
Waarom je je zo voelt is moeilijk te zeggen . Dit kan door van alles komen , echt een depressie maar ook gewoon iets waar je je slecht bij voelt en onbewust zorgen over maakt , of gewoon een bijwerking van de puberteit ,...
Je kan proberen nieuwe mensen te ontmoeten , een nieuwe hobby te starten of elke dag drie positieve dingen opschrijven ,...

Succes!
Groetjes , Lot

Reageer