ik weet het echt niet meer

  • 10 July 2019
  • 3 reacties
  • 133 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Lieve allemaal,

Sommigen hebben misschien mijn vorige topics gelezen en kennen t verhaal een beetje. Maar nu ben ik er helemaal klaar mee. Ik ben op, ik kan niet meer. Zelf weet ik ergens wel dat zelfmoord niet de oplossing is, maar ik ben al bij zoveel therapeuten geweest en met zoveel mensen gepraat, dat ik geen andere uitweg meer zie. Ik voel me nu al zo lang depressief. Ik heb een paar vrienden maar als ik ze nodig heb, zijn ze er niet. Thuis heeft er niemand aandacht voor me. Ik voel me zo alleen en weet echt niet meer wat ik kan doen. Ook heb ik heel erg de neiging om te gaan snijden. Ik heb al een paar x geprobeerd zelfmoord te plegen... ik ben bang dat er snel nog een poging aankomt en ik weet niet of ik die ga redden...

3 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Ik ken je gevoel. Een gevoel van niet gehoord of gewaardeerd worden. Mensen die niks met je te maken wil hebben als het tegen je zit. Therapeuten alles die niet helpen, kortom NIKS lukt. Ja dat gevoel ken ik.
Oké je hebt zelfmoord neiging... als niemand je kan helpen dan betwijfel of een random iemand op het internet je kan helpen. Maar ik heb wel iets voor je om misschien over na te denken 😉.

Wat zou jij doen als je nog maar 1 dag te leven heb? Wat wil JIJ? Het moet iets positiefs zijn. En niet zeggen niks, ik heb nergens zin in, want je zal echt wel iets hebben. Bedenk het en doe het! Ik bedoel het is je laatste dag dus why not? (Een moord plegen, diefstal, verkrachting of iets wat strafbaars is moet je niet doen).

Ik heb zelf ook een paar keer zelfmoord gedachtes gehad, maar wat ik je probeer te vertellen... als je eenmaal een k*t leven heb waarom zou je dan nog moeite hebben met wat mensen over je denken of zeggen? Ik bedoel het kan niet meer slechter dus waarom er nog stress om hebben. Je hebt een paar vrienden, ga daar lol mee trappen, ga lekker drinken bij iemand en lach. Geniet er gewoon van. Begin een gesprek met iemand in het openbaar en leer nieuwe mensen kennen. Wat kan er nu nog verkeerd gaan? Je bent al in je diepte punt dus je kan alleen maar omhoog.

Dit is een manier dat ik van het leven kan genieten en het beter met me gaat (heb nog steeds moeite met dingen). Maar het heeft me zo ver geholpen en dat in mn eentje. Geen therapeut, geen vrienden of familie, nee gewoon ik.
Ik geloof dat jij dat ook kan.

Succes
Als je bang bent dat je zelfmoord pleegt, bel je 0900-0113 of kijk je hier: https://www.113.nl/
hoi

je hebt al veel therapeuten geprobeerd en hebt geen zin om er nog 1 te proberen. kan je niet een persoon in je omgeving in vertrouwen nemen. het hoeft geen psycholoog te zijn maar als je met een persoon praat waar bij je je goed voelt. dat helpt (vind ik persoonlijk) meer dan een psycholoog die toch niet luistert.

groetjes
bella

Reageer