Vraag

Ik voel mij een soort van buitengesloten

  • 20 December 2018
  • 4 reacties
  • 184 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi iedereen,
Ik zit ergens mee. Misschien heeft een van jullie dit ook al gehad, de laatste tijd doen mijn vriendinnen best stom tegen mij. Ze gaan met elkaar afspreken en nodigen mij niet uit, soms als ik tegen ze praat negeren ze mij. Ze gaan alleen nog met elkaar om en sluiten mij gewoon buiten.

Volgens mij sluiten ze mij vooral buiten omdat ze nu meer met 2 andere meisjes omgaan. De 2 meisjes mogen mij echt niet en volgens mij geeft dat mijn vrienden een slechte invloed om mij ook minder leuk te vinden

Ik vind het echt geen fijn gevoel en het liefst zou ik willen dat het gewoon stopt. Ik weet oprecht niet wat ik verkeerd heb gedaan. Aan hen vragen waarom ze mijn buitensluiten is geen optie want dan gaan ze waarschijnlijk zeggen van:'waar heb jij het nou weer over?' en gaan ze doen alsof ik zo raar ben dat ik het zeg.

Hebben jullie misschien tips? Of als jullie hier ervaring mee hebben, please zeg het tegen mij. Ik vind het echt niet meer leuk worden en elke dag na school heb ik gewoon een rotgevoel vanwege dit.

4 reacties

By the way, sorry ik heb t per ongeluk bij vraag gedaan, maar eigenlijk wilde ik een gesprek! (;
Hey,
Ik heb dit ook een tijd lang gehad en ik voelde me er heel erg rot over. Ik heb uiteindelijk besloten ze terug te pakken door te laten zien dat ik ze niet nodig heb. Ik ben op zoek gegaan naar leukere vriendinnen en dat werkte heel goed, want deze nepvriendinnen vonden het maar niks dat ik niet meer als een hondje achter hen aanliep en dat ze maar konden doen wat ze wilden. Want voor de duidelijkheid: het is niet oké om maar gewoon om te gaan met iemand wanneer jij dat wilt en als je er geen zin in hebt die persoon maar te negeren. Dus als dat gebeurt, probeer dan vooral niet slijmerig te gaan doen in de hoop dat ze dan nog “met je om willen gaan”, want eigenlijk gebruiken ze je.
Succes!
Hey Dini

Wat naar dat je vriendinnen zo doen. Niet fijn dat ze je zo buitensluiten.

Het zou inderdaad kunnen dat die nieuwe meisjes een invloed hebben op je vriendinnen. Denk je dat je met (één van) je vriendinnen zou kunnen bespreken dat je je de laatste tijd niet zo goed voelt in je vriendengroepje? Je hoeft niet per se meteen het woord ‘buitengesloten’ te noemen, maar kan proberen een goed gesprek te beginnen.

Zoals Boterbloempje_x zegt, kan je op zoek gaan naar nieuwe vrienden. Jij verdient het niet om buitengesloten te worden, en het is niet ok dat je telkens na school met een vervelend gevoel rondloopt. Heb je iemand in gedachte waar je wat closer mee zou willen worden?

Zelf word ik ook wel eens buitengesloten. Vaak gebeurt dat zo nu en dan. Een dag later is het ineens weer goed, en doet iedereen weer gezellig. Ik ben er nog niet achter gekomen waarom ze zo doen.

Groetjes
Kenshin
Heel erg bedankt voor de reacties. Ik zal jullie raad zeker opvolgen!
xxDini

Reageer