Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18
Vraag

ik voel me waardeloos

• 24 september 2017
  • 3 reacties
  • 151 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
hey allemaal
ik voel me al voor een paar jaar vaak depressief en waardeloos. Deze gevoelens komen denk ik vooral door mijn jeugd want mijn vader was vroeger drugsverslaafd en mijn moeder en ik hebben daar heel erg veel last van gehad. ze zijn nu voor een ongeveer 2 jaar gescheiden en het gaat nu denk ik wel goed met hun. maar met mij is het alleen maar bergafwaarts gegaan. Ik voel me erg vaak angstig en paniekerig zonder een reden en ik heb regelmatig zware depressieve klachten. ik wil graag naar en psycholoog om mijn verhaal te vertellen en een eventuele diagnose te krijgen. alleen ik durf het niet tegen me ma te vertellen want die neemt het toch niet serieus. ik zit ook nog met een ander probleem, ik ben namelijk bi en ik durf maar niet uit de kast te komen. Mijn vader is heel erg tegen dat soort dingen en zal mij waarschijnlijk nooit meer willen spreken daardoor. Dit maakt mij alleen nog maar meer angstig en depressief. Ik heb zelfs soms zelfmoordnijgingen omdat ik me zo rot voel. Wat moet ik nu doen? 😞

3 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Hoi !
Wat erg dat je dit allemaal moet meemaken ! Ik snap dat je het niet wil vertellen aan je moeder , maar zou ze het niet een beetje begrijpen als je haar verteld dat het ook iets met de geschiedenis van je vader te maken heeft ? Zij was er toen tenslotte ook bij .
Als de stap toch echt te groot is , kan je naar je leerlingenbegeleider op school of een CLB-psycholoog gaan . Deze mensen hebben allemaal zwijgplicht en kunnen je toch erg goed helpen . Als je je er na een tijdje klaar voor voelt kan je er nog altijd voor kiezen het toch te vertellen en naar een psycholoog te gaan .

Zie je het zitten om eerst uit de kast te komen voor je vrienden ? Of enkel tegen je mama ? Ik denk dat ze het niet zullen doorvertellen als je hen dat vraagt . Ook kan je wachten totdat je verliefd word op iemand en het dan vertellen , zo van ' hey , dit is mijn lief , en eh ja trouwens , ik ben bi ' ( als je dit durft het is maar een idee) . Aangezien je ouders gescheiden zijn lijkt het me sterk dat je moeder dit aan je vader zou vertellen als je dit niet wil .
Je hoeft het je vader niet te vertellen als je dat niet wil , maar eigenlijk is het echt niet oké dat je vader je hierdoor niet meer zou willen zien , er is tenslotte helemaal niets mis mee , met bi zijn !

Echt , probeer van die zelfmoordgedachten af te komen bv. dmv. een psycholoog , want het is echt helemaal geen oplossing !
Als je de neiging voelt dit te doen en je wilt dat er iemand luistert kan je met deze mensen chatten/bellen/mailen .
https://www.zelfmoord1813.be/

Heel erg veel sterkte en succes , hou vol !
Groetjes , Lot
dankjewel voor je reactie lot! ik wil inderdaad graag naar een psycholoog maar ik weet niet waar k die moet vinden en k wil niet dat mijn ouders er achterkomen
Hoi!

Als je niet naar een psycholoog durft, kun je met een vertrouwenspersoon op school praten. De schoolverpleegster of leerlingenbegeleiding hebben zwijgplicht tegenover je ouders en kunnen goed met je praten. Dat kan een alternatief zijn voor een psycholoog, maar even goed een stap in de juiste richting. Die vertrouwenspersoon kan je helpen met het stappen naar een psycholoog en er met je ouders over te spreken.

Lijkt je dat wat, met de leerlingenbegeleiding? Heb je daar een e-mailadres of kun je naar ze toestappen?

Groetjes
x

Reageer