ik voel me slecht en onzeker

  • 16 May 2022
  • 5 reacties
  • 68 Bekeken

Badge

Heyy, allemaal.

Ik wilde even wat vertellen waar jullie misschien op kunnen reageren als jullie hetzelfde mee maken of hebben mee gemaakt. Nou in ieder geval, ik voel me weer heel slecht. Ik heb het goed gemaakt met een vriendin vandaag, maar ben erachter gekomen dat ze veel problemen heeft waardoor ik niet meer over mijn problemen te praten omdat het allemaal minder erg klikt. En ik heb mezelf gister avond een soort gesneden voor het eerst, en heb dat aan me beste vriendin verteld. Ze schrok er van maar je reageerde niet zo veel. Ik voel me heel erg onzeker en ik durf niet meer ergens alleen naar toe te gaan en spreek nog maar met 1 persoon af omdat ik alleen haar vertouw. Ik vraag me ook af of ik iets van een stoornis of depressie heb want het speelt al een lange tijd en word maar niet beter. Dus alsjeblieft reageer als jij dit ook wel eens heb gehad of er nu mee zit want weet het allemaal niet meer.

groetjes, anoniem.


5 reacties

Heyyy,

 

ik wil je laten weten dat je echt niet de enige bent. Ik en heel veel andere mensen hebben hier last van. Ik ben de ene dag gewoon vrolijk en de andere bijna depressief omdat ik me gwn rot voel. 

ik ben sinds kort ook begonnen met snijden, niet heel diep maar gewoon een kleintje steeds. 

Natuurlijk help het niet als ik zeg van ja ik heb dat ook en voel me ook rot blablabla. Maar ik ga nu naar een therapeut en ik raad je dat zeker aan om te doen zodat je gewoon alles kan vertellen en zij/hij zal je dan niet uitlachen of zeggen dat je gek in je hoofd bent.

 

Houd de moed erin en als het echt niet gaat kan je ook met je vriendin alles gaan bepraten en als jullie allebei problemen hebben kunnen jullie elkaar helpen. 

 

Komt goed<3

 

Ly!

Sunset

Badge

-onnodige quote verwijderd-

Heyy,

bedankt voor je reactie! Ik vind het erg rot voor je dat jij je ook zo voelt omdat ik weet hoe het voelt. Ik zou ook wel naar een therapeut willen, maar het probleem is dat ik echt nooit over me gevoelens met me ouders praat. Want altijd als ik het over iemand anders heb dan is het van: ja dat is wel zwaar voor die gene maar er is toch niks aan te doen. Of nou ja zoiets ze begrijpen het in ieder geval niet en denken dat ik altijd vrolijk ben, dus ik weet het allemaal ff nog niet. Maar toch heel erg bedankt voor de reactie en ik hoop dat het ook bij jou snel weer minder word.

groetjes, anoniem.

Reputatie 3
Badge +1

Heyyyy,

Ik ben 12 en ik heb echt PRC hetzelfde! Iedereen denkt dat ik blij en gelukkig ben, maar vanbinnen voel ik me echt onzeker & rot. Ik durf het ook niet tegen mijn ouders te zeggen, want ik praat nooit met hun over hoe ik me voel. Als ze vragen hoe het gaat, zeg ik gwn goed.

Ik durf het ook niet tegen mijn vrienden te zeggen, want ik wil niet zeurend overkomen en ik wil ze niet lastigvallen met mijn problemen.

Wel echt superchill dat ik dus blijkbaar nie de enige ben, want zo voelt het echt. Alle meisjes in mijn klas die zijn echt nooit onzeker volgens mij. 

Reputatie 3
Badge +1

@Sunset 
Daar herken ik mezelf ook wel in! Soms voel ik me nog wel best goed maar vaak echt depressief. Zou ik toch vragen of ik weer eens naar therapie kan?

Badge

Heyyyy,

Ik ben 12 en ik heb echt PRC hetzelfde! Iedereen denkt dat ik blij en gelukkig ben, maar vanbinnen voel ik me echt onzeker & rot. Ik durf het ook niet tegen mijn ouders te zeggen, want ik praat nooit met hun over hoe ik me voel. Als ze vragen hoe het gaat, zeg ik gwn goed.

Ik durf het ook niet tegen mijn vrienden te zeggen, want ik wil niet zeurend overkomen en ik wil ze niet lastigvallen met mijn problemen.

Wel echt superchill dat ik dus blijkbaar nie de enige ben, want zo voelt het echt. Alle meisjes in mijn klas die zijn echt nooit onzeker volgens mij. 

Heeyy,

Ik snap echt precies hoe je je voelt en ik hoop dat je in de afgelopen week misschien met iemand heb gepraat of hulp gezocht. Ook hoop ik dat het nu beter met je gaat en dat het ook zo blijft.  
 

Groetjes, anoniem. x

Reageer