Vraag

Ik verlies mijn bff

  • 26 June 2020
  • 7 reacties
  • 170 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Hey allemaal, ik heb ECHT jullie hulp nodig..

Ik heb dus sinds groep 3 al een bff waar ik altijd bij terecht kan, maar ik ben haar aan het kwijtraken. Ik noem een paar voorbeelden:

1. We appen steeds minder vaak en ze spreekt bijzonder vaak af met iemand die ik echt niet mag. Kijk, ik vind het hartstikke fijn dat ze vrienden zijn en dat mag sws ook, maar ze appt meer met haar dan dat wij 2 ooit gedaan hebben.

2. Ze heeft mij uit haar bio gehaald. Het klopt, het is maar een bio, maar mij heeft ze eruit gehaald en ze heeft die ene vriendin van hierboven erin gezet. 

Snappen jullie wat ik bedoel? Zij heeft mijn leven gered, anders was ik er nu letterlijk niet meer. Ik kan me echt geen leven zonder haar voorstellen. Als ik haar vertel dat ik me zorgen maak over onze vriendschap of vraag of ze die ene andere vriendin leuker vind dan mij wordt ze heel erg geïrriteerd en zelfs een beetje boos.

Hebben jullie tips? PLEASE help me ❤

Groetjes xIlse


7 reacties

Reputatie 3
Badge +2

-onnodige quote verwijderd-

Dankjewel!

 

Reputatie 3
Badge +3

Hi!

Ik heb dit probleem ook gehad en het beste is om haar te laten gaan. Ik weet dat dat moeilijk is maar liever haar nu kwijt zijn dan later dingen doen die je eigenlijk niet wil om haar als vriendin te houden. 

Onthoud: Het is jouw schuld niet. Van wat ik hieruit kan halen zijn jullie gewoon uit elkaar gegroeid en het is echt rot maar het gebeurt. Het komt allemaal goed en je komt er best doorheen! Je zult nieuwe vriendinnen vinden en op een dag is deze vriendin slechts een herinnering.

Succes!

XOXO BreezyOcean

Reputatie 2
Badge +1

Hey

Het enige dat je op dit moment kan doen is met haar praten. Het kan natuurlijk zijn dat ze dan geïrriteerd raakt maar als beste vriendin moet je met haar kunnen praten. En als ze echt niks meer met je te maken wil hebben is ze je gewoon niet waard.

Ik hoop dat het goed komt! Xx

Reputatie 3
Badge +1

Heeey, 

Het beste wat je kan doen is denk haar eens appen, bv zo:

jij: hey mag ik wat zeggen

zij: (ik weet niet wat ze dan reageert natuurlijk)
jij: ik vind het vervelend dat je meer met (naam) omgaat de laatste tijd ik voel me niet meer zo goed over onze vriendschap (ect. )

 

als ze op een vervelende manier reageert kan je hulp vragen bij je ouders, andere vriend-inn-en, een docent of mentor of iemand van de KT.

 

Good luck☀️

Hey xIlse

 

Wat jammer dat je jullie vriendschap voelt verwateren. Ik kan me voorstellen dat dit je zorgen baart, zeker als deze vriendin in het verleden zo veel voor je betekend heeft. 

 

Allereerst geef ik graag even mee dat het normaal is voor vriendschappen om te evolueren. Jij verandert als persoon, deze vriendin verandert als persoon, wat ervoor kan zorgen dat jullie misschien niet zo goed meer bij elkaar passen. Ook als jij nog behoefte hebt aan jullie vriendschap, zou het kunnen dat je vriendin die behoefte niet meer zo voelt. 

 

Zo’n afbladerende vriendschap is niet fijn natuurlijk. Zoals JustMelsy dan ook voorstelde, zou je klaar en duidelijk op tafel kunnen leggen wat er bij jou speelt. Dat kan je doen net zoals je dat hier in dit topic gedaan hebt. 

 

Heb je nog een andere vriend(in) waar je bij terecht kan? Je op je eentje in deze situatie bevinden lijkt me namelijk niet prettig. Neem gerust iemand in vertrouwen hier rond, of neem, zoals JustMelsy voorstelde, contact op met de Kindertelefoon. 

 

Gr. Kenshin

Heyy

Herkenbaar. . . Had paar maand geleden,5 geloof ik, ook een vriendin. In het begin waren we als broer en zus. Ik zou m’n leven hebben gegeven voor haar. Op een duur begon ze ook steeds minder te antwoorden. Tot bijna niet. Tot op een dag ze zei “ ik vind je niet leuk meer” en toen blokkeerde ze me. Leuk verhaal, niet?

Ik denk eerlijk gezegd dat je er niet veel aan kunt doen. Mensen veranderen, zo is dat. Zie het leven als een trein waarvan jij de machinist bent, er stappen mensen op en er stappen mensen af, de enige die de hele rit blijft zitten ben jij.

Je kunt haar natuurlijk altijd appen erover, maar als ze zoals je zegt boos wordt is dat ook niet echt aangenaam.

Groetjs

Badge

hoi 

Ik snap door wat je gaat! mijn ex beste vriendin ken ik ook sinds groep 3 en we hebben heeeell veel meegemaakt, maar sinds een jaar kiest ze alleen voor anderen en heeft ze mij meerdere keren aan de kant geschoven. Ik had het e rmoeilijk mee, voelde mezelf onzeker, en dacht dat ik heel saai was. Uiteindelijk leerde ik andere mensen kennen en hebik geleerd dat ik helemaal niet saai ben, en het gaat nu goed. ik heb mn eigen vrienden en een relatie etc. 

Het kan ook komen dat je vriendin ook ouder wordt en dat jullie uit elkaar groeien. Ik kon me ook geen leven zonder mijn ex beste vriendin voorstellen, maar probeer ook andere mensen te leren kennen. Als je vriendin geirriteerd wordt als je dingen vraagt waar je mee zit, zou ik het laten voor wat het is. Dat heb ik ook gedaan en het pakte uiteindelijk alleen maar goed uit

Succes!

Reageer