Vraag

Ik trek me alles aan, neem alles persoonlijk op.

  • 25 March 2020
  • 1 reactie
  • 45 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey,  ik heb weer ff een dilemma :(

Ik doe altijd heel veel moeite om iedereen te vriend te houden. De grootste reden is dat ik bang ben dat ik iemand mentaal pijn doe. Dat heb ik nog nooit gehad, maar ik heb die angst wel. (ik heb zowiezo al faalangst van mezelf. Geen idee of dat er wat mee te maken heeft.

Maar het overige gedeelte ben ik vooral bang voor ruzies. Ik kan daar heel slecht tegen. Als iemand wat tegen mij zegt wat diegene niet zo bedoeld, Of iets tegen mij zegt in bijvoorbeeld een groepsapp, vat ik dat gelijk persoonlijk op en ga meteen in verdediging. 

Ondertussen ga ik helemaal zweten en trillen. Ook krijg ik het koud en warm tegelijk. Ik heb geen idee waarom, maar dat is denk ik die angst voor ruzies etc. 

Gelukkig wordt het altijd wel goed gepraat. Want ik zie deze fout alsmaar in. Maar toch blijft het zo heftig.

Kan dit met mijn verleden te maken hebben? Dat ik mijn vader met iedereen heb zien vechten tot ziekenhuis aan toe, en ik de 2e moeder was voor mijn kleine broertje en zusje en ervoor moest zorgen etc. Ik heb geen idee. Maar weet ook niet hoe ik hier vanaf kan komen.

Zijn er mensen die hetzelfde hebben of hebben gehad? Ik zou hier graag wat aan willen doen maar weet niet hoe. Ik begin er een beetje last van te krijgen. 

Alvast heel erg bedankt, ik vind het zo fijn dat ik alles hierop kan delen en zoveel mensen me begrijpen! 

Xx me.


1 reactie

Heyy

Ik denk dat dit zoals je zegt, misschien wel met je vader temaken heeft. Volgens mij ben je bang Hoedat ze ruzie uitdraait tot een gevecht. hoe je hiervan af kunt komen weet ik niet, ik denk dat je het best met iemand kunt praten die hier meer over weet : een dokter, psycholoog,.. die zullen je denk ik goed kunnen helpen.

Groetjes

Kaas123

Reageer