Ik snijd mezelf

• 31 January 2013
  • 9 reacties
  • 2331 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hey, ik ben 13 jaar en ik snijd mezelf al een tijdje, ik zorg er wel voor dat ik niet bloed en dat er ook geen littekens komen. Ik weet niet of ik het aan iemand moet vertellen, een van mijn beste vriendinnen? 1 vriendin had al eerder een vriendin die zichzelf sneed dus ze zou me wel begrijpen.. maar ik durf het gewoon niet en wil ook niet dat ze denken dat ik aandacht trek. En mijn allerbeste vriendin zei laatst nog dat ze het echt raar vond.. dusja ik durf het niet meer te vertellen. Ik snijd mezelf omdat ik vaak ruzie heb met mijn ouders en omdat ik mezelf dik en lelijk vind.. En dan is er nog een vriendin van een vriendin van mij.. ja klinkt lastig. Maar zij zegt op twitter heel veel dingen als fml (**** my life) en ja al dat soort dingen. En ik zie ik ook heel vaak littekens en krassen op haar arm. Maar ze is niet echt een vriendin van me maar vinden jullie dat ik met haar moet praten? 

9 reacties

ik denk dat je het tegen je vriendin moet zeggen die al eens zo'n vriendin heeft gehad zij zal je vast wel begrijpen en je er misschien ook vanaf helpen want ik denk dat je het gewoon beter niet kan doen en ik denk dat je geen contact moet zoeken met die meid van twitter aangezien zij je er misschien wel verder in meeneemt en dat zou zonde zijn je lijkt me namelijk erg aardig 🙂
ik denk dat je het tegen je vriendin moet zeggen die al eens zo'n vriendin heeft gehad zij zal je vast wel begrijpen en je er misschien ook vanaf helpen want ik denk dat je het gewoon beter niet kan doen en ik denk dat je geen contact moet zoeken met die meid van twitter aangezien zij je er misschien wel verder in meeneemt en dat zou zonde zijn je lijkt me namelijk erg aardig :)

aww dankjewel! 🙂
ik denk dat je het tegen je vriendin moet zeggen die al eens zo'n vriendin heeft gehad zij zal je vast wel begrijpen en je er misschien ook vanaf helpen want ik denk dat je het gewoon beter niet kan doen en ik denk dat je geen contact moet zoeken met die meid van twitter aangezien zij je er misschien wel verder in meeneemt en dat zou zonde zijn je lijkt me namelijk erg aardig :)

je hebt ook wel gelijk, ze zou me er inderdaad verder in mee kunnen nemen
Ik ben het eens met annie.
Ik snij mezelf ook, nu een halfjaar. De littekens zijn echt verschrikkelijk en ik kan er niet naar kijken. mijn onderarm heeft ondertussen bijna een andere kleur door het snijden en op mijn bovenarm kun je in littekens het woord PAIN lezen. Ik weet hoeveel pijn het doet om zoveel spijt, verdriet en eenzaamheid te voelen en ik leef met je mee. Ik zou willen dat ik wist wat ik zelf moet doen, maar ik weet het niet. Ik heb het geprobeerd een vriendin te vertellen, maar ze begrijpt het niet. Ik denk dat je geluk hebt met zo'n vriendin, en dat je moet beseffen dat zij misschien je redding kan zijn, of dat het op zijn minst kan helpen om met iemand te kunnen praten. Sterkte. xx
Ik denk dat je het zoiezo moet vertellen...
Verder moet je 'afkicken' en zo snel mogelijk, anders wordt het een lastige en pijnlijke verslaving (ik heb ervaring hiermee via mijn zus, die nu niet meer kan stoppen en echt onder zit...). Op ... kun je meer informatie vinden hoe je een ander kunt helpen, maar ook hoe je jezelf kunt helpen. 
zo kun je bijvoorbeeld 'afkicken' door te beginnen met een stiekje dat je tegen je pols aan slaat op het moment dat je wilt snijden. dit doet ook pijn maar geeft geen lichamelijke gevolgen en is dus beter voor je gezondheid. 
ik heb mezelf ook gesneden (niet tot verslaving gelukkig) en ben er ook op deze manier vanaf gekomen, het werkte bij mij (en anderen) echt goed!
je kunt het eens proberen (a)

veel liefs,
ekmefje xxxx
Ik ben het eens met annie.
Ik snij mezelf ook, nu een halfjaar. De littekens zijn echt verschrikkelijk en ik kan er niet naar kijken. mijn onderarm heeft ondertussen bijna een andere kleur door het snijden en op mijn bovenarm kun je in littekens het woord PAIN lezen. Ik weet hoeveel pijn het doet om zoveel spijt, verdriet en eenzaamheid te voelen en ik leef met je mee. Ik zou willen dat ik wist wat ik zelf moet doen, maar ik weet het niet. Ik heb het geprobeerd een vriendin te vertellen, maar ze begrijpt het niet. Ik denk dat je geluk hebt met zo'n vriendin, en dat je moet beseffen dat zij misschien je redding kan zijn, of dat het op zijn minst kan helpen om met iemand te kunnen praten. Sterkte. xx

Awh.. maar wat heb je tegen je vriendin gezegd en hoe reageerde ze er dan op? Ik vind het al goed van je dat je het hebt verteld! Ik ben mezelf meer gaan krassen  met mn nagels of met iets anders dat wel pijn doet maar alleen maar rode strepen achterlaat, de rode strepen gaan dan al na een uur weg.  Jij ook veel sterkte x
Ik denk dat je het zoiezo moet vertellen...
Verder moet je 'afkicken' en zo snel mogelijk, anders wordt het een lastige en pijnlijke verslaving (ik heb ervaring hiermee via mijn zus, die nu niet meer kan stoppen en echt onder zit...). Op ... kun je meer informatie vinden hoe je een ander kunt helpen, maar ook hoe je jezelf kunt helpen. 
zo kun je bijvoorbeeld 'afkicken' door te beginnen met een stiekje dat je tegen je pols aan slaat op het moment dat je wilt snijden. dit doet ook pijn maar geeft geen lichamelijke gevolgen en is dus beter voor je gezondheid. 
ik heb mezelf ook gesneden (niet tot verslaving gelukkig) en ben er ook op deze manier vanaf gekomen, het werkte bij mij (en anderen) echt goed!
je kunt het eens proberen (a)

veel liefs,
ekmefje xxxx

dankje voor de tip! xx
Heeii meisjes !! :)

een vriendin van mij sneed zichzelf ook heel veel, ik heb haar geholpen om er vanaf te komen en sinds die tijd snijd ze niet meer gelukkig :)
ik hoop dat jullie steun hierin kunnen vinden en ook zelf de kracht en liefde kunnen vinden om er mee te stoppen want eerlijk is eerlijk, het is alleen maar verpesten van je lichaam! los van je emoties natuurlijk !!

xxjes iphonemeisje
Heey daar :)

Ik zal het aan je vriendin vertellen die een anderen vriendin had die zich zelf sneed. Ik zal het aan haar vertellen. Zij kan je echt SUPER helpen. Want zij heeft al zo'n vriendin. Hopelijk snij je je zelf niet meer, succes!

Reageer