Vraag

Ik snap het gewoon niet!

  • 30 September 2018
  • 5 reacties
  • 139 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,

Ik zat vandaag naar oude foto’s te kijken van mijn vader en moeder. Mijn ouders, en dan vooral mijn moeder waren vroeger heeel erg mooi. En dan kijk ik naar mezelf en denk ik: hoe kan dit? Ik ben zó lelijk en zij waren zó mooi! Mijn broertje is ook veel mooier dan ik en als ik naar een foto van mijn moeder kijk van vroeger, dan is dat gewoon precies het meisje wat ik wil zijn. Ze was heel slim, ontzettend mooi en heel aardig. Zij was een soort ideaalbeeld.

Iedereen zegt altijd: ja maar jij bent ook mooi, en iedereen is mooi op zijn eigen manier enzo, maar dat is gewoon bullshit! Ik ben niet mooi. En het is ook makkelijk gezegd dat innerlijk het belangrijkste is, maar dat IS niet meer zo tegenwoordig. En ook al is het wel zo, uiterlijk is ook heel erg belangrijk in deze tijd. 😞

Hoe kan het nou dat er uit twee prachtige mensen zo’n misbaksel kan rollen..

5 reacties

Hoi, vervelend dat je zo over jezelf denkt. Vaak zien mensen er heel anders uit als ze volwassen zijn dus ik denk dat je gewoon een beetje moet groeien nog. Praat er anders over met iemand. Als iedereen om je heen zegt dat je ook mooi bent dan zullen ze dat echt niet zomaar zeggen!
hey! idd super vervelend en heel onnodig dat je zo over jezelf denkt. Je moet jezelf leren accepteren en ja jij bent ook mooi! iedereen is mooi! iedereen mag er zijn en jij ook!
Hoi,

Ik vind het vervelend om te horen dat je zo over jezelf denkt!

Dat je ouders allebei 'mooi' (dat staat tussen aanhalingstekens omdat mooi natuurlijk voor iedereen een andere betekenis heeft) zijn, betekent (helaas) niet dat hun kinderen er automatisch hetzelfde uitzien. Er is niet één gen dat zegt 'mooi' of 'lelijk'. Het is een combinatie van enorm veel genen die bepalen hoe jij er uiteindelijk uitzien. De kans dat juist jij wordt geboren, is 1 op de 300 miljoen. Dus je bent zeker een uniek schepsel. (Hopelijk helpt deze gedachte een beetje?)

In ieder geval, je ziet er nu eenmaal uit zoals je eruit ziet. Er is in het algemeen niet zo veel wat je daar aan kan doen. Het beste is als je leert te accepteren hoe je eruit ziet en dat dat oké is.

Je hebt gelijk, je zal niet helemaal in het normale van de maatschappij vallen als je er anders uitziet, maar dat betekent niet dat jouw leven nu mislukt is. Jij maakt ervan wat je ervan wil maken.

Niet iedereen let op uiterlijk, echt waar. Er zijn genoeg mensen die daar doorheen kijken. Hen ga je vanzelf tegenkomen.

Als ik naar iemand kijk, tuurlijk zie ik uiterlijk, maar ik zie ook uitstraling. Uitstraling, dat is iets wat jij volledig in de hand hebt.

Als je controle krijgt over hoe jij je voelt, kun je de wereld laten zien wie jij bent zonder je gehinderd te voelen door je uiterlijk.

Want ja, ik ga het toch zeggen, uiteindelijk ben je mooi zoals je bent.

Gr. Pin
Hee het is heel erg jammer dat je zo over jezelf denkt !! Ook jij bent een mooi persoon is het Dan niet van buiten dan is het wel vanbinnen, en dat is ook heel belangrijk, en zoals je zegt looks zijn nu ook belangrijk dat is ook waar . Maar bedenk je altijd dat er nog mensen zijn die innerlijk boven de looks verkiezen !! Ook jij mag er zijn

-xoxo- meike
Hoi

Wat jammer dat je met deze gedachte zit. Je klinkt niet zo tevreden over jezelf. Ik ben een van die mensen die ervan overtuigd is dat iedereen iets moois heeft, ook al zie je het zelf niet. De kunst is om over de dingen die je niet mooi vindt te kijken, en de mooie dingen te zien. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, aangezien dat, vanaf wanneer je de aandacht gevestigd hebt op wat je niet mooi vindt aan jezelf, je alleen dat lijkt te zien. Je kijkt vaak veel kritischer naar jezelf, dan naar anderen. Ik hoop dat je vroeg of laat inziet dat ook jij prachtige eigenschappen hebt, zowel innerlijk als uiterlijk.

Groetjes
Kenshin

Reageer