Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

ik schrijf een verhaal

• 11 april 2013
  • 43 reacties
  • 1658 Bekeken

hoi,
ik ben paranormaal en hou erg van schrijven ik schrijf vaak verhalen.
nu wil ik een verhaal maken over een  meisje die dat ook is dit is mijn idee:

Daniëlle heeft altijd al anders gedaan dan de anderen.
ze is een beetje een buitenbeentje.
en nu is ze ook nog verliefd op maik, de populairste jongen van de school.
op valentijn stuurt ze hem een briefje of hij met haar wil.
hij reageert niet en doet verder normaal.
daniëlle word erg onzeker en weet niet wat ze moet doen.
en dan komt ze er ook nog achter dat ze paranormaal is.
de eerste keer loopt ze door het kerkhof en ziet een dood meisje met zwarte haren liggen voor het water in haar spiegeling is een levend meisje.
dat meisje  verdweint en het dode meisje komt tot leven.
daniëlle kijkt nog een keer en opeens is ze weg.
vanaf toen volgt dat meisje met de zwarte haren haar en waarschuwd haar steeds.
daniëlle weet niet wat ze bedoeld: wat betekent het? waarvoor moet ze oppassen?

nou dat was een soort samen vatting maar ik weet nog steeds niet waar ze voor moet oppassen en zo.
dus ik vraag wie wil me helpen?

oja het heet trouwens Het meisje met de zwarte haren

43 reacties

Ik wil best helpen, ik ben zelf ook bezig met een verhaal maar datis meer fantasy. Ik vind het ook erg leuk om te schrijven dus ik zal dit topic in de gaten houden
goed kan je me dan helpen over waar ze voor moet oppassen enzo?

en wat toevallig ik schrijf nu ook een nfantasy verhaal het heeft tot nu toe 25 blz.
Ik denk dat ze moet oppassen om niet met de groep meegesleurt te worden, ik bedoel niet dat ze teveel gaat proberen stoer te doen enzo, ook al zijn er natuurlijk wel vereidingen. Ook gaat het meisje met de zwarte haren zich bemoeien met haar sosiale leven en moet ze uitkijken niet te geobserdeerd of ban voor haar te worden.

dit is wat ik zou doen maar je moet zelf je eigen idee maken en je eigen verhaal schrijven.
mm,mm..best goed maar ik dacht aan iet mistrieuzer iet wat met het verleden te maken heeft.
miss kan je daar wat mee?
Dat ze erachter komt dat het meisje met de zwarte haren een oude vriendin blijkt te zijn waar ze al jaren geen contact meer mee heeft gehad die zelfmoord gepleegd had. In het verhaal gaat ze haar dan een beetje helpen rust te vinden. Maar voordat ze dat kan ontdekt ze een groot geheim van haar vroegere vriendin
Een soort slechte geest die haar lichaam overnam ofzo en ze haar dus eigelijk niet kan helpen omdat ze dan de slechte geest zou helpen.  (Vroegere vriendin blijkt dus niet vriendin te zijn maar slechte geest)
oke dat is al iet meer wat ik zoek maar ik bedoel iets van echt vroeger de 15de eeuw of zoiets of miss lijkt dit wat.

dat meisje met de zwarte haren was ook paranormaal en in die tijd werd je als heks uitgemaakt dus ziij ook net voor dat ze op de brandstapel verd gezet was ze opeens verdwenen later vonden haar moeder en neef  haar terug in het huisje van een oude waarzechster die allang dood was.
zij hebben haar vermoord.
een dag later stierfen zij zelf.
en het kan dan dat ze iets met de geest van de waarzechter besprak over hoe ze vraak konden nemen en nu mpoet Daniëlle haar taak vervullen.
Dat is al heel goed daar zou ik mee verder gaan, maar ik zou het geheim echt heel diep en lekker ingewikkeld maken, maar dat is mijn stijl
oke ik heb al en stuk wil je het lezen hier komt het.

Coriander?Ja moeder?Ik moet je iets vertellen….morgen ben je dood.   

Ik loop over het schoolplein naar de tafeltennis tafel.Tess de populairste hier  geeft de bal een rake knal en komt met gemak in de finale.Ze moet tegen Jelle zoals gewoonlijk, die twee gaan nek aan nek.Nek aan nek klinkt  eigenlijk best raar alsof ze hand in hand gaan alleen dan met hun nekken.Maar bij deze twee is dat niet zo Jelle zijn verkering is uit maar is volgens mij niet verliefd en Tess heeft Huub al.Tja… Tess zij heeft het voor het kiezen bijna iedereen, jongens dan zijn verliefd op haar ook Maik denk ik.Maik wat een pracht naam, M-a-i-k prachtig letters en die horen natuurlijk bij een super leuke jongen.Elke dag kijk ik er na uit om hem weer te zien met zijn mooie bruine haar dat schattig over zijn ogen hangt.Ik ben tot mijn oren verliefd op hem.Tot mijn oren weer zo`n raar woord kan het niet beter tot het bovenste puntje van mijn hoofd zijn?Bij mij dan want ik ben tot het bovenste puntje van mijn hoofd verliefd op hem.‘Aan tafel’ hoor ik Jelle roepen, snel smijt ik mijn tas onder de tafel en ga in de rij staan.Shit ik moet tegen Dave hij geeft altijd van die verdraaide draaiballen.Haha verdraaide draaiballen maar ik moet me nu even concentreren op het spel.‘Spaar me’ zeg ik  voor hij de bal slaat, maar het is al te laat die rot bal komt al mijn kant op.Yes ik heb hem gehaald, geluk vind ik zelf maar.Ik ben weer, heb gemist dacht ik al, rustig loop ik naar de kant.Oded  zal wel snel komen.En ja hoor daar is ze al.‘hoi Danie’ zegt ze, ‘hey’ zeg ik terug.Daarna zwijgen we allebei tot de bel gaat.Oded was vroeger mijn HFF als je niet wat dat is nou het betekent hartsvriendinnen voor ever.Maar ja dat was vroeger, nu de andere groep acht er bij is, is ze erg afstandelijk ze gaat nu het meest om met Fay en Aniek.Vroeger vertelde we alles aan elkaar nu niet meer we spreken haast nooit af dus bij kletsen of zo lukt ook niet.‘tring’ de bel gaat.

Heks, gek  van alles word me toe geroepen gelukkig weet niemand van mijn plan.Vannacht gaat ga ik het doen vannacht neem ik wraak.Op iedereen onschuldig of niet, nou ja iedereen is eigenlijk schuldig, niemand nee niemand heeft geprobeerd te voorkomen dat ik op de brand stapel word gezet.En wat heb ik misdaan niets! Alleen maar omdat ik mensen zie die er niet meer zijn wat maakt dat hun uit? Ik doe ze er toch geen pijn mee?Had ik het maar nooit aan mijn moeder verteld dan was ik nu nog vrij.Maar dat ben ik vanaf vannacht ook, dan sla ik mijn slag.
en?         
Erg goed, mooi geschreven ook. Het houd je aandacht vast en je wil verder lezen. 
Die manier van schrijven is zeldzaam bij nieuwe schrijvers. Ik vind het mooi.
het meisje is haar bescherm geest oedereen heeft dat maar zij kan die van haar zien( ik zie die van mij ook)maar waar ze voor  moet oppasen komt in de toekomst wel maar wat ? ik weet niet
Ik zie mijn beschermgeest ook en ze maakt een verhaal over dat ze een meisje uit de 15e eeuw kan zien die ook paranomaal is en in haar tijd voor heks uitgemaakt word en verder ben ik ook heel benieuwd naar het verhaal
het meisje is haar bescherm geest oedereen heeft dat maar zij kan die van haar zien( ik zie die van mij ook)maar waar ze voor  moet oppasen komt in de toekomst wel maar wat ? ik weet niet
''

bij dit meisje is het anders die coriander is van vroeger
en daniëlle van nu.
die coriander is in een soort half dode geeest veranderd en wil haar plan doorzetten alleen nu kan ze het niet meer zelf doen dus kiest ze daniëlle daar voor uit alle schuin geschreven stukjes zijn van coriander vroeger dus het is niet haar bescherm geesst maar iets veel slechters.
hoi ik heb weer een nieuw stuk hier komt die:

Eindelijk weer zo`n saaie school dag afgelopen.We hebben een uur moeten rekenen.Rekenen het saaiste vak wat er bestaat.En dan ook nog mijn blunder : ik moest eigenlijk aan het werk maar kon mijn ogen niet van Maik afhouden en toen heeft die trut van een Karin gezegd ‘oelala ben je een beetje verliefd?Ik werd helemaal rood en Maik heeft het allemaal gezien.Nu moet ik wel een liefdesverklaring afleggen anders gebeurd het straks weer.Morgen moet ik het doen want dan is het Valentijnsdag.Maar hoe moet ik dat aan Elles vertellen mijn beste vriendin?Zij is tot haar ogen verliefd op hem, ha ha ikke lekker meer.Maar nu even in de realiteit wat moet ik doen?Weet je wat ik spreek vandaag met haar af en dan zeg ik het op een rustig moment als ze vrolijk is.‘Elles? Kan je vandaag?’‘Eh..ja hoor’ antwoord ze.‘Bij mij thuis?’ vraagt ze.Ik knikt.Ik ben zo bang voor morgen maar ik heb er ook wel zin in.Maar hoe moet ik het zeggen? Gewoon waar iedereen bij is? Of juist niet?Oh..wacht ik kan het natuurlijk ook op een briefje geven.Ja, dan doe ik hem morgen middag in de briefen bus.‘Kom je?’ vraagt Elles.‘ja hoor’ antwoord ik.Ze pakt mijn arm en samen rennen we naar de auto.Als we er zijn gaan we wat dringen en daarna meteen naar boven.Ze kijkt vrolijk.‘Elles ik moet je wat verlellen… haar gezicht betrekt.

Hallo is daar iemand?Er komt geen antwoord ik loop haar huisje binnen.Hier en daar zie je nog glas scherven van haar kristallen bol.Het is doods stil.‘welkom’ zegt iemand.Ik schrik ‘mevrouw , bent de waarzegster die op de brandstapel is veroordeeld?‘ja’ ze komt tevoorschijn, er zweeft een witte gloed om haar heen maar dat ben ik al gewend.Jij wilt wraak nemen?‘Ja, en u toch ook?’  antwoord ik.
Wow, je verhaallijn klinkt goed. Ik heb vroeger ook veel geschreven, heb er alleen steeds minder tijd voor. En ik ben het helemaal met joepiedoedel eens 🙂
bedank!      
Ik schrijf zelf ook sinds kort, maar dat is meer echt fantasy. Dit is het eerste stukje,

'Tzam en Nia' word er omgeroepen. Ik kijk nia aan 'nou, broeder. Tijd om de test te halen.' Zegt Nia en hij staat op. Hoe kan hij nou altijd zo rustig blijven? Denk ik als ik ook opsta. Hij weet altijd precies de juiste dingen te zeggen en te doen, terwijl ik meestal maar wat op de achtergrond blijf. Samen lopen we naar de grote deur in de achterkant van de zaal, ik haal nog even diep adem en daar gaan we. Door die grote, zware, bronzen deur en daarna door de gang erachter. 'Nu is het alles of niets' hoor ik Nia naast mij zeggen, ik glimlach naar hem en knik.

We lopen door de gang en nemen de 3e deur rechts, zoals ons vertelt is. We komen in een klein kamertje met een tafel en twee stoelen erin. Op de tafel ligt een briefje Nia loopt meteen recht op de tafel af en pakt het briefje, hij kijkt mij aan en zegt 'kom we maken hem samen open' ik loop naar hem toe en we kijken in het briefje, dit is wat er staat. " ga naar de kamer hier tegenover." 'Ok, kom op.'

Nia staat alweer bij de deur. Ik loop achter hem aan de andere kamer in en loop bijna tegen de grote kast aan die vlak achter de deur staat. Nia staat al voor de kast met een tweede briefje in zijn hand. ‘Tzam, hier krijgen we onze kracht. We moeten samen een la open maken en dan krijgen we het.’ ‘hoe dan?’ vraag ik en lees het briefje. ‘weet ik niet.’ Krijg ik te horen. Ik ga naast Nia staan en kijk naar de kast. ‘we moeten onze ogen dichtdoen zodat we beter kunnen voelen’ stel ik voor. Nia knikt ‘ja, kom leg je hand op de mijne’. Dat doe ik en we gaan met onze ogen dicht langs elk laatje, ik schrik en trek mijn hand terug. ‘voelde jij dat ook?’ klinkt Nia’s stem naast mij. ‘ja, dat is ons vakje’ en ik wijs naar een klein laatje van brons. Nia pakt het bakje en zet hem op de kast. Ik kom wat dichterbij en pak de deksel.
mooi echt!
Bedankt, dat van jou ook, ook al zijn het twee enorm verschillende verhalen.
ja klopt ik schrijf meer over een beetje horror achtig (word het nog) nu dan want soms schrijf ik ook fantyasie en gewoon erge dingen die gebeuren en zo.

en jij schrijft heel erg goed fantasie
Dat zijn de soort verhalen die ik het leukste vind om te lezen (ben een beelddenker dus dan ga ik via die verhalen naar die wereld toe)
ik weet ook pas sinds kort dat ik schrijven leuk vind.
Oja, mijn verhaal heet "Bloedbroeder" dat slaat op Tzam en Nia die zijn bloedbroeders geworden om het leven van Tzam's zusje te redden
Oja, mijn verhaal heet "Bloedbroeder" dat slaat op Tzam en Nia die zijn bloedbroeders geworden om het leven van Tzam's zusje te redden

Fantasy is ook mijn favoriete genre van boeken of films. Je schrijft echt goed, als je boek af is en in de winkel komt te liggen, koop ik hem 🙂

Reageer