ik schaam me voor me stem

  • 30 May 2019
  • 2 reacties
  • 131 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo, ik schaam me voor me stem, ik heb dus een hese stem en ik vind het niet 'normaal' ofzo. Ik ben ook bang om met mensen in gesprek te gaan. Altijd als ik nieuwe mensen ontmoet zeggen ze; 'rook je teveel ofzo'. Ik vind dat ook irritand, en als ik een spraakmemo stuur of een filmpje met me stem schaam ik me ervoor. Het voelt alsof ik anders ben dan andere door me stem. En dat vind ik vervelend, ik zit dan ook niet lekker in me vel.

Heeft iemand tips om hiermee om te gaan?

Alvast dankjulliewel!


2 reacties

Hey Mitchell,
Ik kan best begrijpen waarom je soms je stem niet wenselijk vind, dat vinden namelijk heel veel mensen.
Je stem kan je zelf niet echt beïnvloeden, het is iets waar je heel je leven mee zal moeten doen namelijk.
Wel ik het zo dat je waarschijnlijk nog in de pubertijd zit, hierdoor kan je stem erg veranderen.
Geef het daarvoor wel de tijd, je zal niet 123 een andere stem krijgen namelijk.

Ook zou je je goed moeten realiseren dat je stem uniek is, iedereen zijn stem is anders.
Als mensen je niet accepteren voor je stem, zijn ze je dan wel waard?
Denk het niet hé.
Ik zou je er dus niet teveel over stressen en het proberen te accepteren, en misschien veranderd je stem nog wel door de pubertijd.

Nog veel plezier in het leven Mitchell!
Groetjes Jill 🙂

 

@ JillnotJoy


Dat vind ik heel moeilijk om het te accepteren.

 

onnodige quote verwijderd.

 

 

Reageer