Vraag

Ik mag niet naar de psygoloog

  • 25 August 2022
  • 3 reacties
  • 94 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik ben vaak bang en onzeker. Ik ben bang dat ik het niet goed doe en dat iedereen mij haat. Dat ik helemaal niets kan. Ik voel mij ook vaak verdrietig. Ik ben altijd moe. Het liefst lig ik de hele dag in bed.  Ik slaap ook veel.

Ik ben naar de vertrouwenspersoon geweest. Die zegt dat ik naar de psycholoog moet. Zij denkt dat ik een angststoornis, negatief zelfbeeld en depressie heb. Maar van mijn ouders mag ik niet. Die vinden het allemaal onzin. Die zeggen dat ik mij er over heen moet zetten. Dat ik niet naar zo'n praatjuffie moet.

Hoe kan ik toch naar de psycholoog?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @Bloementje

Wat vervelend dat je niet van je ouders naar een psycholoog mag. Misschien kan je samen met je ouders en/of de vertrouwenspersoon overleggen dat je toch naar de psycholoog gaat om je mentale gezondheid en dat het echt nodig is, desnoods kan je vragen of het via school of de huisarts  kan, maar daar heb je waarschijnlijk ook toestemming van je ouders voor  nodig, zucht. 

Hoop dat je hier iets aan hebt. :) 

xx Eenmeisje004 

 

Reputatie 4
Badge +3

Hi

Wat raar en k*t dat je ouders je niet serieus nemen over zoiets belangrijks. Je mag vanaf 12 jaar zelf naar de huisarts gaan, dus je kan zelf een afspraak maken met de huisarts, daar heb je geen toestemming van je ouders voor nodig, ik zou eerlijk gezegd als ik jou was het ook niet vertellen, want dan is er misschien een kans dat ze je mobiel afpakken ofzo en gaan ze je er misschien van overtuigen om het niet te doen of je uitschelden. Ik heb ook veel last van dat soort dingen en mijn moeder zei eerst in het begin ook dat het niet nodig was om naar de huisarts te gaan en dat als ik misselijk was (wat echt heel veel en vaak was toen) , ik maar gewoon een paracetamol moest nemen, dus ik weet hoe dat voelt als ze zo doen, je voelt je dan niet serieus genomen. Ik ben toen samen met een jongerenwerker naar de huisarts gegaan, die stond ook helemaal achter mij en vond ook dat ik naar de huisarts moest gaan. Ik kan mij voorstellen dat het eng kan zijn om alleen te gaan dus misschien kan jij ook met een jongerenwerker gaan ofzo ( als je er niet 1 kent kan je gewoon jouw gemeente googlen en dan naar de website gaan en dan staan daar er vast wel een paar bij ergens) en anders zou je eventueel ook nog met iemand anders kunnen gaan, denk bijvoorbeeld aan een vriend(in), oma, opa, nicht, neef, broer, zus etc. Ik ben het ook wel echt met de vertrouwenspersoon eens, het is echt NIET verstandig als je GEEN hulp zoekt NU!! Anders word alles alleen maar erger en breidt het zich alleen maar uit! Ik zou als ik jou was dus snel actie ondernemen, ik herken de symptomen en weet hoe het kan gaan. Eerst heb je depressieve symptomen, dan ga je je depressief voelen en dan kan je zelfs uiteindelijk nog echt depressief worden. Ik gun het je echt niet dat je depressief word of dat je je zo gaat voelen, dus wacht alsjeblieft niet lang met het bellen van de huisarts en maak een afspraak!!

Het komt goed, je bent sterk!!!

Veel succes!

:)

EEM37

Reputatie 6
Badge +3

Hey Bloementje,

Raar dat je niet van je ouders naar een psycholoog mag. Misschien begrijpen ze je niet helemaal.

Je kan zoals Eenmeisje004 al zei die vertrouwenspersoon met je ouders laten praten. Dan hebben ze misschien ook meer door dat het serieus is. Als dat niet lukt kan je misschien iets met die vertrouwenspersoon regelen. Het is namelijk wel echt belangrijk dat je naar een psycholoog gaat! En het helpt dan niet dat je dan zo wordt afgewezen door je ouders.

Hopelijk lukt het om een psycholoog te zien en voel je je snel weer fijner!

Groetjes iemand.

Reageer