Vraag

Ik maak me zorgen om een vriendin.

  • 6 May 2018
  • 7 reacties
  • 258 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hii,
Daar ben ik weer.
Ik heb zelf problemen genoeg,
maar nu even niet over mij.
Een vriendin van mij, die op een andere school zit en ik dus niet zo vaak zie, heeft problemen. Ze heeft een lastige jeugd gehad, en ook de kinderen op de basisschool waren niet altijd even aardig. Hoewel ze er ook veel goede herinneringen aan heeft. Ze wil al minstens een half jaar zelfmoord plegen en heeft het al meerdere keren gezegt ( via whatsapp, maar dan toch ). Voor ons ( ik en wat andere oude vriendinnen die ik ook nooit meer zie ) begint het steeds meer een grap te lijken. Zij gingen er ook al langer zo mee om. Ik ging de laatste keer ook een beetje mee met grapjes maken door mijn persoonlijke gevoelens. Haar moeder ging via de whatsapp van mijn vriendin in de groepsapp en heeft ons alles uit gelegd, er was heel veel wat ik nooit geweten heb en wat verklaard hoe mijn vriendin zich altijd gedroeg. Alleen is mijn vriendin al 3 dagen niet online geweest. Nu ben ik bang dat ze dood is.
Of in ieder geval heel erg boos op mij is omdat ze steeds bang is dat we haar laten vallen. Wat ik echt niet wil doen omdat ik weet hoe vreselijk het is.

Dus: HELP WAT MOET IK DOEN!!! ??

7 reacties

pfff, Jeeeetje zeg, wat een heftig verhaal.
Ook heftig dat zelfmoord een grap blijkt te zijn, maar wel goed van haar moeder om alles uit te leggen.
Wat is de aanleiding dat je vriendin niet reageert, heb je iets negatiefs gestuurd?

X, Liefs!
Hey meissie,

Ik snap het ik herken de probleem ook er is een meisje die ook zeg dat ze zelfmoord wilt plegen, je moet met zulke dingen altijd serieus nemen, wat je kan doen als je echt zorgen maakt kan je vertrouwens persoon vertellen op school of tegen je ouders. Je kan niet altijd alleen doen er zal toch iemand zijn die je ook beetje steunt, je bent een echte vriendin als je juist zorgen maakt het enige wat je kan doen is of praten met haar als zij dat ook wilt als zij als je echt ermee zit ga naar iemand toe het is altijd fijn om je emoties en je gevoelens kunnen vertellen tegen een vertrouwenspersoon;

Sterkte lieverd!

xjes
Hii, die vriendin was met een andere vriendin aan het logeren en had een telefoon verbod gekregen. Haar moeder heeft mij weer een appje gestuurd en mij de keuze voor gelegd: ga je verder met die vriendin of laat je haar vallen? Eigenlijk weet ik het niet zo, ik kan haar niet laten vallen. Maar als ik met haar door ga, krijg ik ook haar problemen er nog bij..

~Asy
Ps: het is geen grap dat ze zelfmoord wil plegen, het leek alleen zo
Hey!

Ten eerste als het echt jou vriendin is zal je haar nooit laten vallen, heel naar om te horen dat jij dan ook problemen krijg, je kan wel echt naar iemand toe die je vertrouwd haar moeder kan je geen keuze geven het ligt aan jou, wat wil jij? Als je haar echte vriendin ben zal ik haar steunen en van afstand in de gaten houden bijvoorbeeld school.
Ik weet niet hoe ik erop moet zeggen maar neem de suïcidaal gedachten wat ze heeft serieus als ze toch met je erover wilt praten.
Het probleem is dat ze op een andere school zit en ik haar dus bijna nooit zie
Ohw... ?
Uhjm probeer anders met haar af te spreken? Woont ze ver bij je verdaan?
Ik vind dit heel lastig, maar als het echt gewoon uit de hand loopt uhjm ga iedergeval iemand die je vertrouwd op hoogte brengen iemand die niet zomaar zal door vertellen
heyy

ik zou haar niet laten vallen want op dit moment heeft ze alle steun nodig die er is want suicidale gedachten is erg serieus. het ligt er dus aan of die problemen voor jouw jullie vriendschap waard is.

xx HIKARI-ULTRA

Reageer