Vraag

ik leid erg onder een depressie sinds kort, wat moet ik doen? ik ben maar 12!

  • 29 June 2020
  • 2 reacties
  • 43 Bekeken

Badge

hallo, ik ben bob en mijn leeftijd is 12. ik heb sinds kort toenemende depressieve klachten. ik denk dat het komt omdat ik met autisme in een klas van 41 kinderen zit (en ik mag het grootste deel niet) en dan ook nog eens dit jaar met corona. ik kan er niet meer tegen. wel een voordeel: ik heb 1 mei zomervakantie naar het VO, ik krijg daar ondersteuning voor mijn problemen. maar dat duurt nog ruim 7 weken, en ik heb er een klein beetje mijn twijfels over. ik zou graag hulp willen van jullie. groetjes bob.


2 reacties

Badge

Heel erg bedankt🙏

Hey Bob

 

Wat naar dat je last hebt van depressieve klachten. Denk je hiermee naar je mentor te durven gaan? Het lijkt me namelijk nuttig om aan te geven dat onder andere school niet eenvoudig voor je is. Wie weet kan er op die manier wat aan gedaan worden, of kan er bijvoorbeeld geregeld worden dat je, wanneer de heisa je teveel wordt, even de hal op mag. 

 

Corona doet velen geen goed. Ook deze zorgen zou je kunnen bespreken met je mentor. Heb je daarnaast een goede band met je ouders? Je zou ook met hen kunnen praten. Dat lucht vast op, en op die manier heb je steun van thuis uit. Ook zou je met je depressieve klachten naar de huisarts toe kunnen. 

 

Als ik het goed begrijp, ga je binnenkort naar een school waar je grondiger begeleid zal worden. Dat je hier echter je twijfels bij hebt, kan ik begrijpen. Maak eventueel een lijstje met de vragen waar je mee zit, zodat je die kan stellen wanneer je daar de kans toe krijgt. 

 

Gr. Kenshin

Reageer