Vraag

ik kan tegen niemand vertellen hoe ik me voel

  • 23 August 2018
  • 7 reacties
  • 209 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi ik ben een meisje van 14 jaar en ik denk steeds aan veel dingen (ik heb veel aan me hoofd) over mijn familie. ik word heel verdrietig als ik er aan denk. bijv veel kinderen op mijn school zeggen bijv ik geen elke keer een knuffel aan me ouders in de ochtend enzovoort , maar ik heb nog nooit maar vader geknuffelt nog nooit een kus op de wang gegeven mijn moeder wel maar mijn vader is altijd droog geweest tegen over mijn zussen en mij en ik zit daar heel erg mee ik wl ook dat ie om mij geeft of tenminste dat hij het uit want ik vroeg een keer wrm doe je altijd zo droog tegen ons we zijn je kinderen we hebben nog nooit een knuffel aan je gegeven enzovoort hij zij ik heb 1vrouw in mijn leven waarvan ik houd maar dan denk ik zovan wrm wilde je dan kinderen als je toch zo zou gaan doen maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen Gr

7 reacties

ik ben een meisje van 14, een stem in mijn hoofd zegt elke keer als ik wat probeer of als ik wat nieuws probeer dat ik het niet kan of te lelijk ben ik heb het al een tijdje en ik vind het niet meer leuk en over mijn vader : mijn vader is een droog type man dus hij laat niet echt zien of die van zijn kinderen houd (vast wel) maar bijv ik heb hem nog nooit een knuffel gegeven nog nooit een kus op de wang dat hebben mijn zussen ook niet gedaan maar ik snap het niet want waarom wilde hij dan kinderen als die ze zo ongeliefd zou opvoeden maar ik hoop dat iemand mij kan helpen
ik kan ook tegen niemand vertellen hoe ik me voel dus ik hou het elke keer in me als er wat is en daar word ik gek van
Wat verveelend dat je bij niemand je ei kwijt kan. Is er iets ene sport of activiteit waar je je helemaal relaxed bij voelt?

Over je vader kan ik niet heel veel advies geven ik zie mijn vader al ruim 8 jaar niet meer... Maar zeg gewoon van pap ik zou graag wel eens met je willen praaten sirieus.
Als knuffelen niet zijn ding is is dat prima maar een betere band moet hij ook wel voor open kunnen staan denk ik❤️

Dat kinderen daar wat van zeggen vind ik ene beetje gek. Maar probeer (ik weet hoe lastig dat is) het ene beetje met ene korreltje zout te neemen en eventueel er zelf een grap over of terug te maaken. Doe wat goed voelt voor jezelf❤️

Je hoeft echt geen geweldige band te Maka e met je vader binnen een maand geef het de tijd en probeer eens iets aleen met je vader te doen (al is het voetbal keken ofzo als. Je dat leuk vind of samen het nieuws te kijken begin klein❤️

Veel suc6 en ik hoop dat je mensen vind om beeter mee te praaten en dat je band verbeeterd❤️

Wens je het beste ❤️
Hey

Niet iedereen toont op dezelfde manier affectie. Ik vermoed dat je vader van jullie houdt, maar dat knuffelen niet zo zijn ding is. Wie weet is hij thuis zo opgegroeid, en weet hij niet beter. Je zou kunnen vragen of hij het ok vindt om bijvoorbeeld elke ochtend een knuffel te geven. Als dat teveel in één keer is voor hem, zouden jullie kunnen beginnen met een knuffel op zondagochtend, bij het ontbijt bijvoorbeeld.

Dat negatieve stemmetje in je hoofd lijkt me niet fijn. Je zegt dat je met niemand kan praten. Ook niet met je moeder, een zus of een vriend(in)? Je kan steeds terecht bij de KinderTelefoon.

Groetjes
Kenshin
ik weet niet hoe het is om zo'n relatie te hebben met je vader maar ik weet wel hoe het is om er met niemand over te kunnen praten maar je moet onthouden dat er echt mensen zijn. ookal zijn het je vrienden of andere familie leden. er zijn ookorganisaties hiervoor zoals de kindertelefoon obvisiously. je kan er ook met mij (zou ik niet doen want ik snap je probleem niet echt want ik heb dat zelf niet maar luv you) of andere mensen van het forum want er zijn altijd mensen die weten waar je doorheen gaat
Hey, alvast sorry voor de late reactie!
Wat naar dat je vervelende gedachtes hebt en er voor jou gevoel niemand over kan praten. Als je echt bij niemand terecht kan probeer het vertrouwen te vinden bij een goede vriend of vriendin als je dat zelfs niet wil probeer dan je mentor of een andere docent.
Sommige mensen zijn inderdaad zo. Dat ze niet houden van knuffels of iets dergelijks. Het zal vast een reden hebben wat voor jou dan lastig te accepteren is want je wilt het liefst dat je vader gewoon liefdevol tegen je doet. Misschien heeft hij wat in het verleden meegemaakt of was het vroeger ook zo bij hem thuis. K heb ook zoiets meegemaakt.
Maar je vader houd natuurlijk wel van je! Ookal laat hij het niet merken. Je kan het proberen optebouwen met misschien op een andere manier praten. Liever. En dan weleens een knuffel proberen vanaf jou kant. En maybe begint hij ook zo te doen en dan kan je op een dag vragen waarom hij ooit in het verleden zo deed. Want dat blijft voor jou altijd een vraag.
Zo heb k het opgelost met me vader deels dan. Ik heb ook alles moeten opbouwen misschien zou jij dat ook kunnen proberen.
Groetjes Xxx
hoi ik ben een meisje van 14 jaar en ik denk steeds aan veel dingen (ik heb veel aan me hoofd) over mijn familie. ik word heel verdrietig als ik er aan denk. bijv veel kinderen op mijn school zeggen bijv ik geen elke keer een knuffel aan me ouders in de ochtend enzovoort , maar ik heb nog nooit maar vader geknuffelt nog nooit een kus op de wang gegeven mijn moeder wel maar mijn vader is altijd droog geweest tegen over mijn zussen en mij en ik zit daar heel erg mee ik wl ook dat ie om mij geeft of tenminste dat hij het uit want ik vroeg een keer wrm doe je altijd zo droog tegen ons we zijn je kinderen we hebben nog nooit een knuffel aan je gegeven enzovoort hij zij ik heb 1vrouw in mijn leven waarvan ik houd maar dan denk ik zovan wrm wilde je dan kinderen als je toch zo zou gaan doen maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen Gr


ugh i feel you:/

Reageer