Vraag

Ik kan er niet meer tegen

  • 30 April 2018
  • 2 reacties
  • 115 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
De laatste tijd word ik heel snel boos en gestrest. De reden hiervan zijn mijn moeder en broertje . Mijn broertje is 13 jaar doet alles eraan om mij boos te maken en te laten huilen als we alleen zijn . Hij naait mij met alles is er nooit veel mij . Ik kom van een turks afkomst dus heel veel dingen gaan ook andere bij ons. Ik ga maar school 3 dagen per week haal goeie cijfers. Ook loop ik stage 2 dagen perweek en werk ik 3 dagen per week. Ik word thuis helemaal niet gewaardeerd. Vaak heb ik ruzie met mijn broertje ,omdat hij mij dan naait bij mijn moeder en mij moeder voor hem opkomt zonder dat ze naar mijn verhaal luistert ze scheld me constant uit dat ik dom ben dat ik dood moet gaan ben zelfs keertje uithuis weggelopen word gewoon geesterlijk ziek van haar. Ze slaat me soms dan hou ik haar tegen. Ze vernederd mij altijd . Waardoor ik onzeker word. Dit lijkt misschien niet zo erg als ik het vertel. Maar als je elke dag niet gewaardeer word je hele tijd met erge dingen word uitgescholden dan ga je je opeens ziek van binnen voelen ik wil gewoon uit huis maar wil mijn ouders niet ten schande zetten mijn broertje is 4 jaar jonger dan ik heeft totaal geen respect noemt mij hoer en de k woord hele tijd word gewoon ziek van hem ik kan niet meer zoveel hebben word zo boos wil zelfs op therapie gaan ik ben nu zo erg gestrest heb net ruzie gehad met mijn broertje hij schold me uit en sloeg mij ik ging vervolgens achter. Hem aan om te slaan hij hield zijn deur opslot en ik sloeg op de deur nnu is de deur beetje kapot mijn moeder schuift weer zoals altijd alles op mij af ze zegt dat ik altijd overdrijf als ik boos word op mijn broertje maar is echt niet zo ik word constant omlaag gehaald door mijn familie dat ik niemand ben niks kan terwijl ik zo hard werk voor alles ze begrijpej mijn situatie niet maar goed we gaan verder ik zit nu dus opgesloten in de badkamer omdat ik bang was dat mijn moeder mij wou slaan met voorwerp ze probeerde net de deur open te krijgen met een mes om mij te slaan zit al een uur hierin of 2 en nogsteeds ben ik een ezel en nutteloos kind die zelfmoord moet plegen volgens haar ik wil uithuis maar ik durf niet ik blijf in de badkamer tot ze slapen

2 reacties

Hoi!

Dat is een heftige situatie. Momenteel zit je in de badkamer, omdat je je niet veilig voelt. Je niet veilig voelen in je eigen huis zou niet mogen gebeuren. Het is onrechtvaardig hoe jouw broertje met alles wegkomt, en jij steeds de schuld krijgt.

Wat je goed doet wordt niet gewaardeerd. Dat is frustrerend en ontmoedigend. Je ouders lijken niet naar je te luisteren. Ken je iemand die jouw standpunt zou kunnen verdedigen? Jij kan je verhaal aan iemand uitleggen. Die persoon kan met je ouders praten, en ze doen inzien wat jij allemaal kan. Je ouders moeten leren dat ze jou meer bevestiging moeten geven als je goed bezig bent. Naar wat jij vertelt ben je een hardwerkend iemand, en daar mag je voor beloond worden.

Even over het moment nu. Je zit in de badkamer, omdat je bang bent dat je moeder je pijn gaat doen. Ze probeerde de deur open te doen met een mes. Die dingen verontrusten me, en twijfel alsjeblieft niet de politie te bellen als je je onveilig voelt. De politie is er om mensen te beschermen.

Zelfmoord plegen is de oplossing niet. Jij verdient een goed leven. Je kan het, ook al doen je ouders en broertje zo vervelend.

Jouw thuissituatie heeft geen goede invloed op je ontwikkeling. Je wordt hier ongelukkig van. Kan je dit met een vertrouwenspersoon bespreken? Je mentor op school bijvoorbeeld? Die weet dat jij je best doet, en begrijpt vast dat het niet fijn is als dat thuis niet gewaardeerd wordt. Verder is school erop gericht het beste te voorzien voor de leerlingen, om hun ontwikkeling goed te laten verlopen. Daarom kan school jou helpen met het zoeken naar een goede oplossing.

Als je je verhaal nog ergens anders kwijt wilt, je extra advies wilt, een luisterend oor, kan je de KinderTelefoon contacteren. Je kan met ze bellen of chatten. Anoniem kan je met een moderator communiceren, die naar je luistert, en samen met jou naar een oplossing zoekt.

Groetjes
x
Hey,
Het lijkt me zeker goed om verder met de kindertelefoon te praten. Je kunt daar ook met jongeren praten.
Verder is het denk ik belangrijk dat je de stap zet naar hulp, want je kunt dit niet meer alleen aan. Je zou naar jeugdzorg gaan, maar als je dat iets te heftig vindt, kun je ook naar je mentor inderdaad. Onthoud ook dat het niet klikken i en dat er niks wordt gedaan zonder dat jij het wilt. Je hoeft bijvoorbeeld niet bang te zijn dat je zo maar uit huis wordt gepaatst. Als je hulp zoekt gaat het om wat jij wil.
Sterkte
Jonah

Reageer