Vraag

Ik kan en wil het niet meer


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi

Ik wil niet meer leven tekst verwijderd - in strijd met forumregel 9. Ik werd vroeger veel gepest en uitgedaagd/uitgescholden en nu ben ik telkens erg verlegen en maak ik nu geen vrienden en nu voel ik me alleen want ik heb echt niemand om me heen en elke keer als ik mensen leuke dingen zie doen met vrienden krijg ik steeds meer -tekst verwijderd - in strijd met forumregel 9. Met ouders praten wil ik niet want het zijn niet me echte ouders en ik heb er ook vaak ruzie mee. Ik wil het ook echt niet meer alleen hoe moet ik zelfmoord plegen? Ik heb mezelf gesneden en nu zijn het littekens en ik word er elke dag aan herrinerd hoe kut ik me voel. Thuis heb ik ruzie en voel ik me alleen en op school word ik uitgescholden en uitgedaagd. Ik voel me dus heel alleen
Tekst verwijderd - in strijd met forumregel 9


Groeten... ?

12 reacties

Hey,
Je zit nu in een rot situatie en het is logisch dat je daar nu vanaf wil maar er zijn meerdere manieren om hier uit te komen en het zou zonde zijn om op te geven doordat je nu in een heel diep dal zit.
Probeer eens, hoe moeilijk ook, 1 klein dingetje te bedenken in het leven waar je nog wel voor wil leven, wat leuk is en wat je op de been kan houden. Er is vast wel iets ook al is het maar iets heel kleins. Houd je daar aan vast en ga ondertussen met mensen praten zodat je juist weer kan genieten van diekleine leuke dingen.
Kortom:
HOUD VOL! JE KUNT HET, ECHT!!
Als je het echt niet meer ziet zitten bel dan naar 113 of naar de kinderrelefoon.
Veel succes en ik weet zeker dat je eruit kan komen!
Hoi.

Ik vind het heel erg voor je dat je jij zo voeld.
Ik snap dat je het nu niet ziet zitten.

Toen ik op school was hat ik ook geen vrienden.
Ik was heel veel allen.
Maar ik kan het wel goed met mijn ouders vinden dat vind ik jammer dat je
Dat nu effen niet goed gaat.

Je zegt ik wil niet meer leven.
Dat raakt me echt.
Ik heb een vraag wil je echt niet meer leven of wil je van je probleemen af zijn.
Ik denk dat je van je probleemen af wilt.
Er is hulp en ze kunnen veel voor je doen..
Blijf hier praaten.


Ik denk dat jij iemand nodig heb die er voor je is.
En je kan altijd hier terecht.

Blijf leven blijf hoop houden.
Vraag hulp.
Ik geloof als je blijft leven en door zet dat het goed gaat komen
Maar je hebt iemand nodig die je daar bij help.

En als je niet iemand vint kom dat weer treug naar het forum.

Gr angelv
Hey angel

Ik wil niet meer leven want ik zie mensen leuke dingen doen en dan zit ik alleen thuis en dat gebeurt al veel te lang en dat kan ik niet terug draaien dus daarom wil ik niet meer leven ook omdat ik veel problemen heb.
Bedankt mensen? ik hoop dat ik niet de enige ben die zich zo kut voelt...

Gr.
Wat vind ik het naar voor je.
Ik snap dat je je zo voelt
Blijf hoop houden.
Ik snap dat het moelijk is.
Het is makkelijk ge zegt dan gedaan.
Maar opgeven is niet goed.


Kan je geen hulp van je huisarts vraagen.
Zij zijn daar in geleerd en ze kunnen veel meer doen dan wat je denkt.

Geef het niet op en kom vooral treug op het form als het moelijk is.

Gr angelv
Ik snap precies hoe je je voelt, ik bevind me regelmatig in dezelfde plaats.
Mij helpt het om op deze manier te denken:
Op dit moment zit je op het laagste punt in je leven, er is geen lager punt. Het kan alleen nog maar beter worden. Als je nu je leven neemt veeg je niet alleen je problemen weg maar ook alle kansen om een beter leven te krijgen.

Zelfmoord is een permanente oplossing voor een tijdelijk probleem.

Er zijn veel mensen die om je geven. Zelf je ouders geven om je, ook al is dit voor jou niet altijd even duidelijk. Ik ken mensen die zelfmoord hebben gepleegd, en ook al kende ik diegene niet erg goed deed het pijn. Mensen waarvan jij misschien denkt dat ze geen enkele fuck om je geven zullen pijn voelen. Laat ik niet over degene die ik wel goed kende beginnen.

Zelfmoord brengt meer pijn dan het weghaalt. Zelfmoord geeft meer problemen dan het oplost.
Geef alsjeblieft niet op.
Thnx allemaal voor de tips maar ik weet het echt nog niet ik zit er al een paar jaar mee dus het is niet tijdelijk dus misschien ga ik het wel eindigen ik laat het op het forum weten als ik dood ben
Een paar jaar is slechts een fractie van het leven wat aan je voeten ligt. Vertrouw me, dit is tijdelijk. Herhaal dit in je hoofd, zeg het desnoods hardop. Zelfmoord brengt niks goeds, zelfs voor jouw niet. Als je dood bent ben je niks, voel je niks. Je kan niet genieten van het feit dat je dood bent, niet opgelucht zijn dat alles nu eindelijk over is. Het enige wat zelfmoord brengt is pijn, meer pijn dan jij nu voelt. Wil je mensen dat aandoen?
Zelfmoord is het niet waard. Blijf hier, geef nog niet op.
Hoi

Maar wat moet ik dan doen als dit langer door blijft want op een gegeven moment ben je er gewoon klaar mee....


Gr.
Hoi!

Je zit niet goed in je vel. Ik vind het jammer om te horen dat je waarschijnlijk hiertoe bent gekomen door onrechtvaardig behandeld te zijn geweest. Jij verdient een mooi leven waarin je gelukkig bent. Je kan hiertoe komen, als je nu door de moeilijke periode vecht.

Zoals hierboven al genoemd is, zijn er personen die jou kunnen helpen. Op school heb je je mentor, leerlingenbegeleiders, vertrouwenspersonen. Buiten school heb je de huisarts. Deze personen kunnen jou helpen. Ze hebben een opleiding gevolgd om mensen te helpen, en zijn er voor de mensen die die hulp nodig hebben.

Verlost zijn van de pijn die je nu voelt kan terwijl je leeft. Het is een strijd waar moed en doorzettingsvermogen voor nodig is, maar dat heb je in je.
Blijven vechten, en als het even misgaat, of je zet een stapje terug, terug opstaan. Dat is ok, zolang je maar niet opgeeft.

Groetjes
x
Hulp zoeken. Je kan naar je huisarts of naar iemand van school, je mentor of iemand van het zorgteam bijvoorbeeld. Je huisarts kan je doorverwijzen naar een psychiater, de mensen van het zorgteam ook geloof ik.

Dit kan een erg grote stap zijn om te nemen. Daarom denk ik dat deze site hieronder misschien wel iets voor jou is. Het is een website bedoeld voor jongeren die zich depressief en/of gespannen voelen waar je met professionels kan chatten.
https://www.pratenonline.nl/Jongeren
Hoi

Bedankt allemaal... Ik weet het nog niet. Maar alsnog allemaal bedankt?


Gr.

Reageer