Vraag

ik help mezelf niet maar eerder iemand anders

  • 21 September 2019
  • 2 reacties
  • 60 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi hoi
ik ben er weer... met mij gaat het slecht, maar ja niemand van me vrienden weten het en ja boeit ook niet echt wil graag dat de andere mensen zich goed voelen en ja meer problemen van hun kan ik ook nog wel aan er is weer eens gezeik tussen de vrienden van mij .. en de mensen komen naar mij toe en ik wil ze heel graag helpen en dan doe ik het ook.. maar ik word er dan zo gek van of zo boos van of juist al ik niks kan doen.. bijv een vriend van ons die zit zo ons uit te dagen hij wil niet meer met ons bevriend worden omdat wij z'n leven negatief maken... hij zegt allemaal dingen tegen me beste vriendin... en me beste vriendin voelt zich daardoor klote hij zegt allemaal dingen zovan ja ik ga door jouw zelfmoord plegen of gwn ik wil niet meer leven en ik weet gwn niet wat ik moet doen.. mijn vriendin help ik gwn door te ondersteunen.. ik wordt gwn soms ook zo gek van al het gezeik om me heen waardoor ik geirriteerd snel kan raken of juist snel tegen de muur sla maar dan doe ik dat natuurlijk niet waar me vrienden bij zijn... maar ja ik weet het gwn niet meer... ik wordt nooit maar dan ook nooit geirriteerd van haar maar de laatste tijden wordt ik wel gek en geirriteerd van haar.. en waar ik ook last van heb is dat het soms dus in een pauze iets gebeurd waardoor ik me in een les tegen een docent moet inhouden dus me frustratie maar dat lukt me ook nog niet helemaal... maar ik probeer het wel hebben jullie tips voor me wat ik allemaal kan doen en heb een nieuwe klas dus en mentor... en ik moet zeggen me klas valt echt mee... wel een paar jongens die gwn irritant zijn enz maar ja de meiden zijn wel gwn chill en ja me mentor ik moet er nog aan wennen en eigenlijk vind ik hem tot nu toe gwn irritant ofz… maar ja moet hem gwn tijd geven... dus ja ik hoop dat dat goed komt... trouwens had dus met me oude mentor van de 2de een gesprek en ze zei echt dat ik meer mezelf moet helpen omdat het belangrijk is dat ik eerst me goed voel en ze gunt het mij om me beter in me vel te voelen en dat ik daarna andere kan helpen als ik niet zo snel prikkelbaar ben... want ik kan best snel boos of me verdrietig voelen, maar ik laat nooit maar dan ook nooit verdriet zien aan mensen...

alvast bedankt voor de reacties

groeten sophie

2 reacties

Hey spohie
Ik snap dat je het niet fijn vind om verdriet te laten zien aan mensen in je omgeving maar wat nou als je een keer gaat praten met een docent die je vertrouwd of een vertrouwenspersoon op school? Dit kan misschien wel helpen.

Veel succes!
hoi alfred P:

ik vertel soms wel dingen aan me oude mentor omdat ze m'n vertrouwenspersoon is maar ja ik weet niet echt ik wil het meestal alleen doen, waardoor ik meestal andere mensen help en niet mezelf omdat ik denk ja het zal wel... maar als ik andere mensen ze problemen hoor wordt ik boos of geirriteerd ofz en niet op hun maar ja idk

Reageer