Ik heb kamp verpest

  • 18 April 2018
  • 9 reacties
  • 337 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo lezer,

Ik zit dus al heel lang met een eetprobleem (in de vorm van niet eten, veel afvallen, vervolgens wel weer eten omdat ik de gedachten meer kan ‘verslaan’, en dan weer niet eten omdat ik weer dik wordt, en heel veel calorieen tellen) en ik heb ook last gehad van depressie, en ik was de afgelopen 3 dagen op schoolreis naar België. Ik plande van te voren al in wat ik zou eten, en ik at toen weer meer dan gepland dus ik voelde me al een beetje gefrustreerd, en daarnaast was ik de 2de dag heel moe (had natuurlijk weinig geslapen) en een vriendin van mij was gevallen en moest heel hard lachen, echt een half uur lang, van de adrenaline en shock. Het was best eng en we maakten ons ook een beetje zorgen om haar omdat ze raar deed met eten, en vervolgens moest ik huilen (ik was gwn echt ff geschrokken en niet relaxed) en toen zei ik: ‘je kunt me alles vertellen, ik heb ook een eetprobleem.’
Dit was voor het eerst dat ik dit überhaupt had uitgesproken, en ik begon harder te huilen en toen moesten we beiden huilen en ee was nog een vriendin die moest ook huilen en nadat we een soort van gekalmeerd waren liepen we naar beneden, en gingen we aan een docent vertellen over de situatie met de vriendin die was gevallen. En toen moest ik weer huilen en toen ineens gooide ik er stukje voor stukje van alles uit en heb ik hem bijna alles verteld en ik was de hele avond helemaal aan het trillen en ik merkte dat ik mijn pijn niet had opgelost met therapie, mar slechts had weggestopt. En ik wilde zo hard huilen, maar ik hield me in. En nu ben ik weer thuis, ik baal ervan dat de reis er al op zit en ik kan niet stoppen met huilen, en wil heel hard schreeuwen maar dat kan niet omdat mijn ouders me anders zullen horen. Ik voel me nu zeker super schuldig dat ik kamp waarschijnlijk verpest heb voor die docent en mn vrienden (ze waren heel erg geschrokken van mijn bekentenis) en ik ben echt een aandachtshoer, want natuurlijk moet ik weer gaan huilen op schoolreisje. Echt zo typisch. Ik haat mezelf echt.

9 reacties

Je bent wie je bent en je hebt het kamp vast niet verpest
Je hebt het kamp niet verpest, het is juist heel goed van je dat je iemand van je eetprobleem hebt verteld.
Iets aan een therapeut vertellen is iets anders dan aan de mensen om wie je geeft/uit je omgeving.
Nu je weet dat je er nog mee zit, kun je verdere stappen zetten om het "te verwerken". Praat er wat vaker over met vrienden, zodat je de gevoelens niet wegstopt. Als je op je eetgewoontes wilt letten en afvallen kun je naar een diëtist gaan, zodat je niet teveel/te weinig gaat eten en het op een gezonde manier gaat.
"aandachtshoer" klinkt zo negatief, ik denk niet dat je dat bent. Je zat ergens mee en dat wilde je opluchten en dat is gelukt.
Hoi!

Jij hebt dat kamp niet verpest. Ik vind het sterk van je dat je dit hebt durven delen.
Je bent geen aandachtshoer. Je emotionele problemen waren iets dat je een hele tijd had weggestopt, en die komen er op een bepaald moment uit. Wanneer ze eruit gekomen zijn doet er eigenlijk niet toe. Het belangrijkste is dat ze er nu uit zijn, en dat de personen om je heen je kunnen steunen.

Is er met jou besproken dat je hulp gaat krijgen? De steun van je vriendinnen en die docent heb je volgens mij al. Professionele hulp kan ook nuttig zijn. Bij je vorige therapie heb je de pijn weggestopt. Nu zou het nuttig zijn de pijn te confronteren, en aan te pakken. Dat kan zwaar zijn, maar het is het waard.

Weten je ouders hoe het met je gaat?

Groetjes
x
Bedankt voor jullie super snelle reacties! Ik zie nu een beetje dat ik gewoon een uitbarsting van emoties had, maar ik moet echt in therapie.

De docent kwam vandaag naar me toe en we hebben afgesproken dat ik het zelf vertel aan mijn ouders in deze meivakantie, en als het niet lukt doen we het samen en/of met een andere docent (leidingevende docent). Ik was ergens verbaasd maar wel blij dat hij het met me afgesproken heeft.
Hoi,

Het is een illusie dat het leven 100% fun is en nooit tegenslagen heeft. Het is (in mijn ogen) ok naïef om te denken dat er op een schoolreis niks gebeurt wat even een 100% fun is. Ik denk dat jouw docent daar ook best reëel in is, dus nu jij nog :)

Eigenlijk is dit het beste kamp wat jij kan hebben. Dit gaat namelijk allemaal dingen in gang zetten, zodat jij geholpen kan worden!

Je vindt jezelf een aandachtshoer, maar je schrijft ook dat dit de eerste keer was dat je het probleem aan iemand (hen) vertelde / kenbaar maakte. Hoe kun je dan een aandachtshoer zijn? Dat ben je echt niet!

Dus maak je geen zorgen, kamp is niet verpest!

Ik hoop dat het je lukt het te vertellen en anders heb je een hele fijne back-up!

Gr. Pin
Hoi,

Het is een illusie dat het leven 100% fun is en nooit tegenslagen heeft. Het is (in mijn ogen) ok naïef om te denken dat er op een schoolreis niks gebeurt wat even een 100% fun is. Ik denk dat jouw docent daar ook best reëel in is, dus nu jij nog :)

Eigenlijk is dit het beste kamp wat jij kan hebben. Dit gaat namelijk allemaal dingen in gang zetten, zodat jij geholpen kan worden!

Je vindt jezelf een aandachtshoer, maar je schrijft ook dat dit de eerste keer was dat je het probleem aan iemand (hen) vertelde / kenbaar maakte. Hoe kun je dan een aandachtshoer zijn? Dat ben je echt niet!

Dus maak je geen zorgen, kamp is niet verpest!

Ik hoop dat het je lukt het te vertellen en anders heb je een hele fijne back-up!

Gr. Pin


Wauw, je woorden doen iets in mijn hoofd op dit moment:$
Hey,

Ik hoop dat ze goede dingen doen :8

Hoe is het nu met je?

Gr. Pin
Ik ga binnenkort naar de huisarts om te kijken of ik last heb van dysthemie, en misschien dat ik antidepressiva mag gaan slikken. Ik hoop het, dan voel ik me waarschijnlijk veel beter.
Goed dat je naar de huisarts gaat! Ik hoop dat hij/zij je kan doorverwijzen naar de juiste hulp :)

Gr. Pin

Reageer