Ik heb het gevoel dat ik moet gaan huilen

  • 27 January 2018
  • 14 reacties
  • 239 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb het gevoel dat ik moet gaan huilen.
Ik hoor steeds in mijn hoofd steeds allahu akbar en ik hoor in mijn hoofd wolven janken.
Nu ben ik aan het leren en ik zou het fijn vinden wat ik het beste kan doen want dit is de 2de keer dat dit gebeurt
Ik weet niet waarom ik mij zo voel.

14 reacties

Hey,
Als je stemmen in je hoofd hebt (of geluiden) is dat niet echt normaal. Heb je het hier al met iemand over gehad?
Als je dit vaker hebt is het wel belangrijk dat je er hulp voor zoekt, want je maakt jezelf er eigenlijk gek mee. Probeer het er een keer met je ouders over te hebben of als je dat niet wilt, vertel het tegen iemand anders en ik zou ook naar je huisarts (ofzo) gaan, want stemmen in je hoofd hebben is vervelend en je moet ook wel zien te voorkomen dat het erger wordt. Hak de knoop door om het er met iemand over te hebben en hulp te zoeken, want uiteindelijk werkt het enorm in je voordeel.
Succes
Jonah
Kan er een aanleiding voor zijn zoals een erg traumatische ervaring?
@ JonahHF
Ik heb het met mijn zus en tweelingbroer erover gehad

@ Redrising
Ik had dat ook de vorige keer.
Ging om familieruzie

De reden is dat ik het zo zat was dat ik elke week thuis bleef.
Moet i.v.m toetses en so
Als ik met mijn ouders (ze hebben een restaurant en ik kan meehelpen) ga benn ik veel blijer dan nu.
Ik voel mij weer inmiddels normaal maar ik ben aan het nadenken waarom dit gebeurde
De begin was dat ik terugdacht over een scene van een film en toen dacht ik door en kwamen er rare gedachten naar boven waardoor ik dat gevoel kreeg.
Hoi!

Het is niet fijn om stemmen in je hoofd te horen. Nu voel je je weer beter zeg je? Dat is goed. Je hebt het erover gehad met je zus en tweelingbroer, dat was een goede beslissing. Wat hebben zij hierop gezegd?

Misschien had je last van stress. Je moest thuisblijven door toetsen, en hebt je misschien overwerkt. Je hoofd rust gunnen is ook belangrijk, even belangrijk als leren.
Je wordt blij en ontspannen als je bij je ouders bent? Dat is goed, dan heb je iets gevonden waar je je beter van gaat voelen. Besteed genoeg tijd aan dingen die je fijn vindt, zodat stress de controle niet overneemt.

Als die stemmen vaker terugkomen, raad ik je aan hierover eens te gaan praten met een psycholoog. Dat klinkt misschien drastisch, maar een gesprek kan nooit kwaad, en het verplicht je tot niets. Die psycholoog kan je eventueel tips geven i.v.m. hoe om te gaan met die stemmen.

Groetjes
x
UPDATE: Nu was ik gisteren en vandaag boos op iedereen en alles.
Ik besefde mij toen dat ik last had van depressie.
Ik heb het meteen met mijn beste vriend en mijn docent verteld.
Inmiddels ben ik gekalmeerd en voel ik mij normaal
De woede werd erger toen ik de Bijenkorf binnenkwam
De stemmen zeiden tegen mij: De wereld is niet eerlijk!
Vandaag wou ik iedereen in elkaar slaan
Je hebt beseft dat je depressief bent. Goed dat je het meteen aan je beste vriend en mentor hebt verteld. Hier alleen mee blijven zitten was geen goed idee geweest. Intussen ben je gekalmeerd.

Die stemmen die zeiden dat de wereld niet eerlijk was, zijn dat dezelfde stemmen van de vorige keer, of zijn dit nieuwe? Je wilde vandaag iedereen in elkaar slaan, niet fijn natuurlijk. Als je voelt dat je boos bent, reageer je die woede best af op een niet-agressieve manier, bv. door te gaan hardlopen of op een boksbal in je kamer.

Heeft je mentor een voorstel gedaan van stappen die ondernomen gingen worden? Ga je hulp krijgen?
Nee.
Hij zei dat ik nog steeds mee moest doen met gym maar als het echt niet lukte dan mocht ik stoppen met gym.
Het waren nieuwe stemmen.
Nu weet ik dat de stem van mijn vriend zei: De wereld is niet eerlijk!
Toen ik thuis kwam hoorde ik ook een andere stem
Die was een Engelse stem
Die zei: They manage you bro!
Die komt van een muziekclip die elke keer voorbij kwam.

Ik wilde op die moment meteen een dure horloge kopen
Zo boos was ik
Je mentor heeft er dus alleen voor gezorgd dat je niet meer mee hoeft te doen met gym als het niet meer lukt, maar verder niets? Die stemmen lijken terug te komen, dus het lijkt me wel aangewezen om je mentor duidelijk te maken dat je meer nodig hebt dan dat.

Heb je vaker de neiging dure spullen te kopen als je boos bent? Is dat jouw manier van je af te reageren?

Reageer