Ik heb faalangst...


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hee,
Op school hebben vorige week ontdekt dat ik faalangst heb. Mijn mentor heeft me gedwongen het tegen mn ouders te zeggen en dat heb ik dus maar gedaan. Maar nu wil hij een gesprek met mijn ouders, mij en de zorgcoördinator. Ik vind het doodeng. Hij gaat morgen mijn ouders hierover bellen en ik ben super zenuwachtig. Ik ben sws al in de stres omdat ik toetsweek heb. Wat kan ik doen zodat ik niet totaal ik paniek raak??? (Ik heb door de faalangst last van paniekaanvallen)
Iemand tips wat ik hier tegen kan doen?

11 reacties

Hee
Weet je beste /vriend/vriendin het al die kan je er vast mee helpen als jullie het er samen over hebben en oplossingen proberen te vinden die jou het prettigst lijken helpt vast.
Ook is veel sporten handig om het te verwerken/vergeten (muziek help ook).
Xx
Mn beste vriendin weet er van. Maar ik heb vandaag al 2x een paniek aanval gehad en ik weer gwn niet wat ik er aan kan doen......?
Bij mij werk sporten en muziek luisteren altijd erg goed om dingen te vergeten. Ik weet niet of het hier bij helpt, maar heb er ook geen ervaring mee.
Hoi,

Heeft je mentor inmiddels al gebeld?

Wat ik altijd fijn vind als ik gestresst ben, is dat ik weet wat er gaat gebeuren e.d. Je weet dat hij gaat bellen, maar je kunt dus om meer info vragen. Wat gaat hij allemaal zeggen, wat is het doel van het gesprek, wanneer gaat hij bellen? Dan streep je al een aantal onzekerheden weg.

Iets waar je voor jezelf over na kunt denken: Waarom stress je 'm nu zo erg dat je ouders het weten en er een gesprek komt? Waarschijnlijk is dit een opstapje naar hulp voor je faalangst, dus het gaat je zeer waarschijnlijk alleen maar goede dingen opleveren.

In mijn beleving zijn onzekerheden stress, dus zorg dat je meer informatie hebt en dan vermindert je stress.

Dus, kijk naar de oorzaken van je stress, dan kun je makkelijker naar anti-stress dingen zoeken 🙂 (Waar ik je ook mee wil helpen als je een verdere reactie plaatst.)

Gr. Pin
Hoi Pin,
Ik heb de hele dag in de stress gezeten. Is mijn mentor me srs 'vergeten'. Ik heb hem een appje gedaan. Nu gaat de zorgcoördinator zsm. bellen.....
Hellup nog meer paniek?
Word wss morgen of vrijdag?
Ik vind het goed van je dat je je mentor een appje hebt gestuurd. Zo heb je in ieder geval die zekerheid gekregen. Knap!

Misschien kun je hem nog een keer om te vragen of de zorgcoördinator of hij zelf jou meteen wilt berichten na het bellen. Dan hoef je niet iedere keer te wachten of er wel of geen bericht komt, maar check je morgen in iedere pauze even of je een bericht hebt.

Lijkt je dat wat?
Het probleem is mijn mentor morgen niet werkt, en van de zorgcoördinator heb ik geen telefoonnummer oid. ?
Dus dat gaat m niet worden.
Oké, dat is jammer. Maar het is zijn eigen schuld dat hij jou is vergeten, dus je kunt hem best appen. Dan vraag je hem of hij dat wilt vragen aan de zorgcoördinator. Wellicht heeft hij zijn/haar nummer wel.

En anders kun je morgen ook even langslopen bij je zorgcoördinator om het zelf te vragen.
Hee pin.
Ik ga idd wel even langs
Bedankt voor je hulp!
Iemand nog tips tegen stress voor toetsen???
Alsjeblieft!

Hmm, toetsstress. Altijd vervelend. Wat mij altijd helpt, is om alles objectief te bekijken.
Waar stress ik over?
Kan ik hier iets aan doen?
Voorbeeld:
Ik stress over biologie.
Ik kan een uurtje gaan leren en dan heb ik meer vertrouwen in de toets.

Wees ook realistisch: als je niet meer hoeft te leren omdat je het al kent, stop dan met leren en vertel jezelf dat je het gewoon kent.
Leer ook niet te veel, want op gegeven moment is het gewoon op. Ontspan dan.

Dat helpt mij.
Hoi!

Je hebt faalangst, en hiervoor komt een gesprek met je ouders. Even wat geregel, maar dat komt vast in orde. Ik hoop dat ze je daar goed kunnen helpen.

Als je goed geleerd hebt, en je hebt je best gedaan, moet je het een soort van loslaten. Meer kan je niet doen, en te ver over je grenzen gaan is niet gezond.

Bij dat gesprek kunnen ze je vast nuttige tips meegeven. Faalangsttherapie zou je ook kunnen helpen.

Groetjes
x

Reageer