Beantwoord

ik heb een zwaar leven

  • 21 August 2019
  • 4 reacties
  • 150 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik heb veel ruzie gehad met mijn moeder en ben uit huis geplaatst nu zit ik bij mijn vader en krijg hulp van veilig thuis
ik ben vaak verdrietig ik zou graag willen weten of jullie ook in deze situatie zitten of tips hebben hoe ik er mee om kan gaan
ik heb vaak blauwe plekken die verberg ik op school mijn stief vader slaat me en ik zit soms ook opgesloten in mijn kamer met de deur opslot ik heb ook een heel slecht leven
ik heb al 14operaties gehad en ik heb weinig vrienden ik word ook veel gepest ( tekst verwijderd door de Kindertelefoon ivm anonimiteit )
en bijna iedereen pest mij ik ben eenzaam ik zou meer vrienden willen hebben hebben jullie tips hoe ik door deze tijd kan komen
ik denk soms ook aan wil ik nog wel leven kan iemand me helpen reageer dan.




Groet jordi.
icon

Beste antwoord door Anonymous 22 August 2019, 01:33

Bekijk origineel

4 reacties

ik weet niet of dit echt veel helpt, maar ja ik had ook eerst heel weinig vrienden maar ik heb nu best veel heel aardige vrienden. bij mij is het meeste gewoon geluk maar wat ik een beetje probeer te zeggen is dat je hoop niet moet verliezen want ik geloof erin dat jij fantastische vrienden zoals mijn vrienden krijgt. ten tweede zou ik met een vertrouwenspersoon of schoolcounselor gaan praten, het is zeker eng maar het kan heel erg helpen.  en als laatste wou ik zeggen dat je het echt niet moet gaan doen en als je de behoefte krijgt met imalive of 113 te chatten ze zijn allebei best goed

Reputatie 1
Badge
Bedankt voor de tip Fayre en geen naam.
Hey Jordi,

Ik snap door dat gedoe met je stiefvader dat daardoor vaak verdrietig bent. Er zijn veel verschillende manieren hoe mensen met verdriet omgaan. Niet allemaal de meest effectieve manier maar okey. Meestal helpt het als je verdrietig bent ofzo om iets actief te gaan doen even je gedachten opzij zetten. Hardlopen kan daarbij erg helpen om je hoofd even leeg te maken en gewoon lekker een rondje gaat lopen. Meestal zorgt zo actief bezig zijn voor een hormoon (ben even de naam vergeten ) maar dat hormoon heeft als bijnaam het gelukshormoon dus door bijvoorbeeld te gaan sporten maakt je lichaam een stofje aan zogenaamd het gelukshormoon waardoor je je een stuk beter kan gaan voelen.

Ik hoop dat je hier misschien iets aan hebt. Ik ben niet zo goed in reageren etc maar ik dacht misschien heb je er wat aan misschien niet

Groetjes,

Fayre
Hey, Jordi,

Vervelend dat je gepest wordt en dat je wordt geslagen door je stiefvader. Goed dat je dat hier vertelt.

Je wordt al geholpen door Veilig Thuis, las ik. Dat is een goede stop voor je problemen naast je gebrek aan vriendschap.

In het echte leven is het moeilijk om vrienden te maken, maar je zou ook online vrienden kunnen zoeken, maar doe dat wel in de goede hoeken en ga niet om met mensen die je niet vertrouwt en veel ouder dan je zijn. Wees anoniem, net zoals hier, en vertel geen gegevens.

Je kunt bijvoorbeeld online vrienden zoeken via videogames zoals Fortnite. Via praatprogramma's als Skype, Discord of Teamspeak kun je contact met ze zoeken. In Fortnite is al een vriendenchat, maar voor andere games werken de praatprogramma's ook.

Zoek dan op Google, als je in contact wil komen met mensen die bijvoorbeeld Minecraft spelen: 'Minecraft Discord Server Nederlands'. Zo vind je een zogenaamde Discord server, die je kunt joinen en dan kun je praten.

Discord is op dit moment het populairste programma voor gamers om met elkaar in contact te komen: https://discordapp.com/

Groetjes,

Geen_Naam

Reageer