Ik had een terugval

  • 14 June 2018
  • 4 reacties
  • 126 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Nou hier ben ik weer,

Ik moet zeggen dat er in twee weken heel veel kan gebeuren. Ik ben heel erg achteruit gegaan. Alles werd me teveel. Doordat de examens achter de rug waren, viel ik in een zwart gat. Ik had niks meer om te doen, geen ritme en geen regelmaat meer. Ik was veel alleen thuis, wat mij triggerde. Alleen al het idee dat er niemand thuis is die mij kon controleren en ik bij wijze van spreken zo een mesje uit de la zou kunnen pakken triggerde mij. Het ging dan ook vaak mis als ik alleen thuis was. De laatste dagen was ik zo in de war dat ik helemaal geen controle meer had. Ik zag het echt allemaal niet meer zitten. Zoveel sombere gedachtes in mijn hoofd, alsof er een grijze wolk hangt. God zij dank kon ik op het gegeven moment weer naar mijn psycholoog. Ze vertelde mij dat ik snel thuis weg moest. Ook werd hierbij een opname besproken. Maar gelukkig kon ik naar mijn oom toe, hij werkt ook veel in de hulpverlening en was bereid om mij eventjes op te vangen. Daar ben ik toen van donderdag avond tot zaterdag middag gebleven. Het ging al weer iets beter met me, ik sliep in ieder geval weer wat meer uurtjes dan thuis. Vanaf zaterdag ben ik naar een vriendin en haar familie gegaan. Super lieve mensen, echt waar. Maar wel heel erg confronterend. De thuis situatie hier is zo fijn, terwijl er bij ons thuis elke dag wel ruzie was. Het kan dus toch anders thuis.Dat maakt het lastig. Maar over het algemeen gaat het wel ietjes beter met me. De gedachte dat ik het allemaal niet meer zie zitten, zit nog steeds in mijn hoofd. Maar hij drukt nu minder hard en ik heb er meer controle over, dus dat is fijn. En nu is het even overleven, letterlijk haha, maar het komt wel goed. Volgende week waarschijnlijk een paar daagjes naar papa. En die week erop, als alles goed loopt, weer een paar daagjes naar huis, naar mama. En 17 Juli vlieg ik naar Ibiza. Nu ik gisteren heb gehoord dat ik geslaagd ben en mijn havo diploma in de pocket is, waar ik best een beetje trots op kan zijn omdat ondanks het zo'n zwaar jaar was ik het toch gehaald heb, is het een feit dat ik een tussenjaar kan gaan doen en daarbij voor maximaal een half jaar op een werkvakantie naar Ibiza. Super veel zin in, even weg van hier en de thuis situatie. En na dat half jaar? Dat zien we dan wel weer.

Bedankt voor het lezen van dit 'verhaaltje':D

4 reacties

Hi 123meisje,

wat rot voor je dat je ff een dip hebt (gehad). Das altijd vervelend :(

Ik weet eigenlijk niks over snijden, dus jammer genoeg kan ik je daar niet echt bij helpen. Misschien dat de stress van je examens ook een beetje een rol hebben gespeeld. Idk.

Goed dat je bij je spycholoog (ik weet dat je dat zonder s schrijft, maar toen ik klein was vond ik dat een moeilijk woord en zei ik het met een s, volgens mij deed ik dat bij alle woorden die ik moeilijk vond, weet je dat ook weer haha) terecht kon en dat je toen kon gaan logeren bij je oom en later bij een vriendin.

Gelukkig dat het daardoor al weer wat beter gaat.

Verder las ik ook nog goed nieuws.

Je bent G E S L A A G D 🙂 😉 🆒 😃 :P

Das echt mooi, superduper gefeliciteerd met je diploma (gelukkig werd je niet net als dat meisje op tv 2 uur later gebeld dat je toch niet geslaagd was 😠, maar ja, ze mag wel naar Beyonce van 538 volgende week ;)) en er is nog meer goed nieuws, want je gaat naar Ibiza 🆒 en daar is het elke dag feest. Tenminste dat zeggen ze toch?

Das echt leuk en mooi om naar uit te kijken. Ga je naar Ushuaja of hoe heet dat daar, waar al die dj’s optreden. Ik zou eigenlijk ook een s voor die naam moeten zetten, omdat het ook best wel een moeilijk woord is :P

Ga lekker genieten op Ibiza en ik vind het knap van je dat je na een moeilijk jaar toch gewoon lekker je diploma hebt. Binnenkort nog ff je diploma ophalen en dan richting de zon.

Wat voor werk ga je daar doen. Wordt je “propper” voor een disco, zoals bij “zon, zee en zuipen” op RTLtv of wat? Kijk maar je uit dat je geen al te gekke dingen gaat doen en dat je na een half jaartje lekker bruin van de zon en ontspannen en vol goede moed weer thuis komt.

Alvast heel veel plezier daar 🙂 :)

Groetjes,
M&M’s
Hi M&M's

Dankje voor je reactie!

Haha, ja sommige woorden zijn erg moeilijk om uit te spreken. :P

Mijn vader heeft vrienden op Ibiza die een hotel hebben en in dat hotel kan ik helpen. Ik heb hier al horeca ervaring aangezien ik in een eetcafe werk, dus dat komt wel goed. Ook kan ik helpen in het huishouden bij de vrienden van vader. Super leuk dus.

Ja dat is wel mijn voornaamste doel daar: ontspannen en bij komen. Het vooruitzicht is goed, dus met mij moet het, uiteindelijk, ook wel goed komen!

Wat ik wel lastig vind, en wat mij psycholoog mij gisteren vertelde: Wat ga je daar doen als je een slechte dag hebt? Ik kan namelijk niet meer naar haar toe. Ook kan ik niet naar mijn vriendinnen toe. Natuurlijk is mijn thuissituatie 90% van mijn problemen, en als ik daar weg ben, is het grootste gedeelte wel rustig. Maar toch kan ik alsnog een slechte dag hebben. Dus dat is nog wel een dingetje waar ik over na moet denken.

Groetjes,
Mij
Hi 123meisje,

Klinkt wel goed. Je hebt al wat ervaring, dus dat zal wel goedkomen. Ook wat tijd voor jezelf nemen, lekker uitrusten enzo.

Misschien kun je alvast iets voor achter de hand regelen?

Kun en mag je mailen vanaf Ibiza met jouw psycholoog als het nodig is?

Misschien kun je (samen jouw psycholoog of ouders of huisarts ofzo) alvast kijken waar en met wie je op Ibiza kunt praten. De vriend van jouw vader kan daar misschien wel bij helpen. Misschien is er wel een Nederlandse huisarts of psycholoog op het eiland. Je kunt sws alvast namen, telefoonnummers en adressen in je contactenlijst zetten.

Ik hoop natuurlijk dat het niet nodig blijkt te zijn, maar het is wel fijn dat je, als het wel nodig is, gelijk weet wie je kunt bellen of mailen ofzo.

Veel plezier daar. Geniet er van :)

Groetjes,
M&M’s
Hee,

Klinkt herkenbaar, nadatmijn examens erop zaten was ik het ook even allemaal kwijt, ik had geen flauw idee meer waar ik mee bezig was. Maar ik was wel blij dat ik eindelijk klaar was met die school, want dat was de vervelendste plek voor mij.
Ik ben nou heel blij dat ik er ook echt vanaf ben, wamt ik ben ook geslaagd!

Proficiat met je havo diploma! En ontzettend veel plezier op Ibiza!

Reageer