ik haat school. ik haat mijn leven. ik haat alles.

  • 13 October 2022
  • 9 reacties
  • 846 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Ik haat school. Ik gaat mijn leven .ik haat alles. 

 

Ik kan hier 2000 woorden over schrijven, maar daar heb ik nu geen tijd voor. Dus in het kort hoe bij mij de middag ging: ik kom thuis van school. Ik moet nog beginnen met het leren voor de 3 repetities van morgen (Grieks, bio en gs). Ik heb knallende koppijn. Ik moet een Frans opdracht nog maken. Ik ging leren en laat me weer veel te veel afleiden, maak de Frans opdracht, kom ik er nu achter dat ik de verkeerde Frans opdracht heb gemaakt. Ook ken ik die repetities echt super slecht. Ik heb vandaag ook te horen gekregen dat ik sinds het begin van het schooljaar 6 kruisjes heb, en daarvoor dus 2 uur moet nablijven. Je krijgt bij ons op school een kruisje zodra je je huiswerk/spullen niet op orde hebt. Ook als je een schrift vergeet. Ik ben nu echt al 20 keer 1 van mijn schriften niet bij me gehad (ik ben enorm chaotisch) en dat is nu dus 6 keer gerraporteerd. NU MOET IK DUS 2 PEEPING UUR NABLIJVEN OMDAT IK EEN PEEPING SCHRIFT NIET BIJ ME HAD TERWIJL ER NIKS BELANGRIJKS IN STOND echt ik haar school. Ik haar mijn leven. Soms wil ik dood.

Trouwens moeten jullie ook weten dat ik iets heel stoms heb genaamd hoogbegaafdheid.

Sorry voor de chaos in dit bericht.

 

Legoman (12)

2 VWO

 

 


9 reacties

Badge

Kijk mn jong het hele schoolsysteem is nu eenmaal vrij kut, dus ik zou je er tegen verzetten, niet die uren nakomen, niet je best doen, want wat heeft het voor zin? We gaan uiteindelijk toch allemaal dood en het maakt niks uit wat je nou doet in je leven omdat je toch niet het verschil gaat maken, laat iedereen maar praten en je straf geven, maar blijf gewoon lekker plezier hebben in plaats van een slaaf van het systeem te worden en je ziel te verkopen aan Mark Rutte.

Reputatie 4
Badge +1

 (onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

Dit was niet echt de reactie die ik verwachtte, maar in iedergeval bedankt voor je reactie.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi best streng vind ik. Ook als je het uitlegt doen ze zo? Dat is wel een beetje hard. Ik krijg soms ook straf omdat ik veel lach enzo maar dat is dan kort en niet meteen zo veel en saai uren anblijven. heb je niks aan toch.   Maar ik hoop dat je toch ook kleur ziet zovan het wordt ooit anders. En misschien als je het eens rustig aan je mentor uitlegt ?  Ze moeten toch begrip hebben voor je situatie vind ik.  Probeer het anders eens op te schrijven en laat het lezen aan je mentor of vertrouwenspersoon. Ik ben ook hb trouwens dus snap je helemaal.

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 6
Badge +4

 

Trouwens moeten jullie ook weten dat ik iets heel stoms heb genaamd hoogbegaafdheid.

 

 

Ik ben dat (hoogst)waarschijnlijk ook, maar zit dan op havo, begon op kader blablabla, dom verhaal. Maar ik heb ook nog autisme :D (word ook nog getest, maargoed, geldt hetzelfde als bij toen net bij hb)

Maar ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem, alleen vind ik alles te makkelijk, onnodig en niet leuk, maar heb het nodig. Maar oke, nu naar jouw verhaal.

 

Zoals Julian12 ook al zei: Ze moeten eigenlijk gewoon begrip hebben hiervoor, je bent een kind. Dit slaat echt nergens op. Vooral met iemand die HB is,  die al zo veel aan z'n hoofd heeft, meestal. 

 

Maarja, hoe krijg je ze zover?

 

Weten ze dat je HB bent? Misschien een gesprekje aanvragen met je mentor, of met de school zelf? Misschien een planning maken, in hoeverre dat lukt dan?

 

Ik bedenk maar iets, ik hoop dat er meer mensen met ideeën komen, om de docenten daar begrip te laten krijgen voor jou/alle kinderen daar (met of zonder HB).

Hey jongen, ik vind het rot voor je de straf. En dan omdat je er niks aan kan doen. Ik zou echt alles opschrijven en dan indienen bij de mentor zoals Julian zei. En wat vinden je ouders er van ? Ik vind het gemeen dat je straf krijgt voor zoiets waar je geen schuld aan hebt eigenlijk !

Sterkte  ermee.

Liefs Sjammetje

Reputatie 4
Badge +3

Rustig over praten is denk ik het beste

Reputatie 7

bij ons op school moet je al 1 uur nablijven als je 1 kruisje hebt dussss

Badge

love u

Badge

heyy,

ik herken mezelf goed in jouw verhaal, ik ben ook HB en ik herken jouw problemen, mij heeft het geholpen om er met mensen over te praten( bij mij was dit mijn BFF die is ook HB) Ik  zit nu op de middelbare maar heb op een bassisschool gezeten voor HB kinderen, heb het daar heel fijn gehad, er bestaan ook middelbare scholen voor HB mensen, daar zijn andere mensen die je bergrijpen en snappen ze als je chaotisch bent. je moet voor de meeste van dit soort scholen wel een IQ test hebben gedaan.

 

liefs❤

Reageer