Vraag

Ik haat mezelf...

  • 16 August 2017
  • 9 reacties
  • 317 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo mensen ik zit met heel veel problrmen ik heb pdd nos (Autisme) en ik ben vroeger heel de basischpol lang gepest ik ben inlaat gaslagen enal en ik ga ook niet naar school want dat durf ik niet ik ben bang om opnieuw gepest te worden en door dit alles weet ik niet meer wat ik met mezelf aan moet ik ben onzeker over heel veel dingen heb bijna geen vrienden en heb het gevoel dat iedereen me haat heeft iemand dit ook? Of weet iemand iets dat me kan opvrolijken? Alvast bedankt

Xx Anoniempjeee.x

9 reacties

Sorry voor de typ fouten maar moest heel even snel typen
Hoi!

Ik heb ook autisme en snap dus ook hoe je je voelt. Ik heb een lichte vorm van autisme, dus het heeft lang geduurd voordat ik het wist. Bij de overgang van basisschool naar middelbaar is het beter gegaan, dus de kans is groot dat het middelbaar beter voor je gaat zijn. In het middelbaar ben je zelfstandiger, dus misschien is dat fijner voor je.

Je bent gepest en in elkaar geslagen, dus het is begrijpelijk dat je bang bent. Kan je je school inlichten? Of van school veranderen? Is er een specifieke school die je wel leuk lijkt, waardoor je meer gemotiveerd bent om naar school te komen. Wat dacht je ervan even online te zoeken naar scholen in je buurt? Er zijn scholen met een bepaald leersysteem gericht op kinderen en jongeren met autisme of een andere stoornis.

Ik denk niet dat iedereen je haat. Je bent gepest geweest, en een van de spijtige bijkomstigheden is dat niet veel mensen met je om durven gaan, uit angst zelf gepest te worden. Mensen haten je dus niet, ze zijn bang voor de pesters.

Heb je al eens een psycholoog overwogen, iemand waarbij je je hart kunt luchten en die je tips kan geven om met je autisme om te gaan. Een psycholoog kan je echt helpen, bespreek dit eens rustig met je ouders of mentor.

Groetjes
x
Hallo 100divergent11 bedankt voor je reactie ik hoor eigenlijk al op de middelbare te zitem ik wss een jongleerling en toen ik naar de middelbare school ging was ik 3 dagen gegaan en zit nu al een jaar thuis terwijl er niks was gebeurt in die drie dagen en ben al onder behandeling bij een psycholoog en bij de middelbare school waar ik naar toe hoor te gaan zit 1 meisje die mij vroeger ook pesten en ik heb al gekeken voor een andere school maar elke school in de buurt zitten wel kinderen uit mijn vorige klas pesters en nu ben ik onderbehandeling maar met de vakantie was het een tijdje gestop en ben weer een beetje depressief aan het raken... nogmaals bedankt voor je reactie! Groetjes!
Hoihoi,

Wat vervelend dat dit allemaal is gebeurd!
Is de reden dat je niet naar school ging, door de pesters? Dat zou namelijk heel vervelend zijn! Je kunt naar de directeur stappen en vertellen dat dat meisje je pest. Als je ouders er ook bij zijn, wordt dat sowieso heel erg serieus genomen. (Ze nemen je sowieso serieus, maar al helemaal met ouders!) Zo kan het pesten stoppen en kun jij naar school.

Als je niet naar school kunt door je autisme, is het misschien verstandig naar speciaal onderwijs te gaan. Natuurlijk is dat vaak niet in de buurt, maar er zijn vaak opties dat je opgehaald wordt door school. Dan kun je ook weer naar school.

Niet iedereen haat je. Pesten doen mensen vaak bij random mensen. De pesters haten je waarschijnlijk niet eens! Ze pesten voor zichzelf, omdat ze denken dat ze daar beter van worden. Er zijn genoeg mensen die jou aardig vinden, daar moeten ze alleen nog achter komen. Heb jij wel eens geprobeerd contact te zoeken met anderen?

Het is niet fijn dat je je depressief begint te voelen, maar dit kan ook door de vakantie komen. Ik heb Asperger en ik heb in de vakantie ook altijd last van een somberdere stemming. Vaak ook naar het depressieve toe. Een onderbreking van therapie helpt niet (same here). Kun je vragen of dat nu weer door kan gaan?

Hoe je vrolijk kan worden... Van die grappige filmpjes op Youtube kijken, zo'n probeer niet te lachen challenge. Dat is wel leuk.
Heb je een leuke hobby? Daar kun je ook mee aan de gang!

Gr. Pin
De kans is inderdaad groot dat er pesters van vroeger op de scholen in de buurt zitten. Meestal werkt pesten zo: er beginnen een paar mensen en de rest doet uit angst mee. De meeste mensen die je gepest hebben zullen zonder de "hoofdpesters" je dus vast niet meer gaan pesten.

Laat de mensen die je behandelen weten dat je je terug depressiever aan het voelen bent, dan weten ze het en kunnen ze er misschien al sneller wat aan doen, want een depressie voorkomen is makkelijker dan jezelf eruit trekken.

Groetjes
x
Dankjullie wel voor jullie reacties pin en 100divergent11!
hii, Anoniempjeee.x
Ik heb zelf ook pdd nos (een lichte vorm ervan). Ik heb geen idee in welke mate jij het hebt dusja... Ben je naar een gewone basisschool geweest? Ga je naar een gewoon middelbaar? Omdat het bij mij niet erg merkbaar was ben ik er nooit mee gepest. Wel hoorde ik er niet echt bij en dit is op het middelbaar veel en veel beter geworden. Gewoon aardig zijn en dan vindt je wel mensen die jou ook aardig vinden. Als je weer/nogsteeds gepest wordt zou ik het gewoon aangeven bij je mentor zodat die er wat aan kan doen. En als het echt te erg wordt kan je natuurlijk altijd nog van klas/school veranderen. Ik kan je jammergenoeg niet helpen met je depressie (ben zelf ook depressief). Ik hoop dat je hier wat aan had en stay strong gurll.
groetjes, Zomaareenmeisjee
Zomaareenmeisjee dankjewel voor je reactie!? ik heb een lichte voor en heb hoog gevoeligheid. Het is ook niet aan mij te merken dat ik pdd nos heb en ben naar een gewone school gegaan en hoor nu ook op een normale school te zitten... maar door me pest verleden was dit te moeilijk en zit ik al 1 jaar thuis bedankt voor je reactie!?
Hoi,

Ik herken het. Ben zelf niet echt gepest maar voel wel dat mensen het gevoel hebben dat ze zich over mij moeten ontfermen. Dat is fijn, maar ik ben ook gewoon een normaal mens (net als iedereen). Ik voel me ook vaak onbegrepen, zelfs door mijn ouders en zelfs door de vele 'helpers' die ik heb gehad / heb. Ik wilde even mijn eigen hart luchten maar ook jou laten weten dat je niet de enige bent.

Trihbs.

Reageer